• anonymmmm2001

    bim+3 neg, gravid ändå?!

    Bakrund
    Jag har en regelbunden mens, med 28 dagars cykel. Jag började ta p-piller för 4 månader sen och slutade för 1 månad sen PGA att jag mådde phsykiskt dåligt av dem. Fick min mens då den 14 augusti. Jag och min kille har haft oskyddat samlag efteråt, han kom i mig den 12 dagen i min cykel då min ägglossning skulle va. Men en vecka efter fick jag en huggande känsla i högra äggstocken och det höll i sig hela kvällen. Samma känsla som jag brukade ha på min ägglossning innan jag började med p-piller. Tror att de kan ha varit min ägglossning och min kille kom i mig 2 dagar innan och 3 dagar efter. 

    Symptom
    Har haft molvärk till och från i ca 2 veckor nu. Jätte mycket flytningar, för en vecka sen kom det jätte lite ljusbrunaktig flytning en gång. Extremt trött. Humörsvängningar, är jätte lätt irriterad och känslig. Ömma bröst, synliga ådror och extra känsliga bröstvårtor. Svullen mage. Spydde när jag rökte en morgon. Höll på att spy när jag rökte en kväll (rökt i 2 år). Hungrig men ingen aptit till att äta. Det gör ont i nedre magen vid samlag när han trycker in hela. fryser ena sekunden och andra sekunden varm.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jag skulle fått min mens den 11 september men den har fortfarande inte kommit.
    Den 14 sep fick jag neg med testlagrets test. Nu är jag i bim+5. 

    Vill veta så fort som möjligt om min mens är sen pga att jag slutade med p-piller eller om jaf är gravid. Ska börja med nya piller så fort jag fått min mens och är säker.

    Jag är bara 17 år och tror inte jag klarar av att göra abort, men är för ung. Det är jätte viktigt för mig att veta så att jag hinner göra det innan vecka 6 då fostret har ett hjärta. Kommer inte göra abort då!

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Har någon fått negativt bim+ 3 men sedan plussat?
    när plussa ni isf? symtom? 

    Är det någon som har blivit gravid samma månad som man slutade med p-piller?

    Skriv era erfarenheter och tankar kring det här. Skulle vara jätte tacksam.
  • Svar på tråden bim+3 neg, gravid ändå?!
  • Anonym (J)
    anonymmmm2001 skrev 2018-09-16 18:25:54 följande:
    Bakrund
    Jag har en regelbunden mens, med 28 dagars cykel. Jag började ta p-piller för 4 månader sen och slutade för 1 månad sen PGA att jag mådde phsykiskt dåligt av dem. Fick min mens då den 14 augusti. Jag och min kille har haft oskyddat samlag efteråt, han kom i mig den 12 dagen i min cykel då min ägglossning skulle va. Men en vecka efter fick jag en huggande känsla i högra äggstocken och det höll i sig hela kvällen. Samma känsla som jag brukade ha på min ägglossning innan jag började med p-piller. Tror att de kan ha varit min ägglossning och min kille kom i mig 2 dagar innan och 3 dagar efter. 

    Symptom
    Har haft molvärk till och från i ca 2 veckor nu. Jätte mycket flytningar, för en vecka sen kom det jätte lite ljusbrunaktig flytning en gång. Extremt trött. Humörsvängningar, är jätte lätt irriterad och känslig. Ömma bröst, synliga ådror och extra känsliga bröstvårtor. Svullen mage. Spydde när jag rökte en morgon. Höll på att spy när jag rökte en kväll (rökt i 2 år). Hungrig men ingen aptit till att äta. Det gör ont i nedre magen vid samlag när han trycker in hela. fryser ena sekunden och andra sekunden varm.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jag skulle fått min mens den 11 september men den har fortfarande inte kommit.
    Den 14 sep fick jag neg med testlagrets test. Nu är jag i bim+5. 

    Vill veta så fort som möjligt om min mens är sen pga att jag slutade med p-piller eller om jaf är gravid. Ska börja med nya piller så fort jag fått min mens och är säker.

    Jag är bara 17 år och tror inte jag klarar av att göra abort, men är för ung. Det är jätte viktigt för mig att veta så att jag hinner göra det innan vecka 6 då fostret har ett hjärta. Kommer inte göra abort då!

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Har någon fått negativt bim+ 3 men sedan plussat?
    när plussa ni isf? symtom? 

    Är det någon som har blivit gravid samma månad som man slutade med p-piller?

    Skriv era erfarenheter och tankar kring det här. Skulle vara jätte tacksam.
    Ja, det kan absolut vara pga. p-pillrena.

    Nej, du är med största sannolikhet inte gravid. Det har gått nästan en vecka efter BIM. 

    Molvärk kan man ha innan mens och speciellt om den är sen och din kropp förbereder sig inför en riktig djävulsmens. Det kan också vara där psykiskt för att du väntar på mensen.

    Du är 17. Din mens kan och får vara oregelbunden då och då. Det är helt normalt att mensen är sen ibland.

    Vi på Familjeliv kan inte veta. Du får ta och gå till ungdomsmottagningen! :) Be om att bli undersökt samt att ta ett till gravtest. ^^ 
  • Anonym (Hanna)

    Mycket möjligt att det är biverkningar från att du slutade med p-pillren. Har man så mycket graviditetshormoner att man får graviditetssymptom så borde de hormonerna ge utslag på test.

    Sedan så kan man inte göra abort före vecka 6.

    Kan vara bra att veta!

Svar på tråden bim+3 neg, gravid ändå?!