• Lucca

Gravid med Letrozol

Jag har Pcos och med mitt första barn för 11 år sen fick vi köra på GonalF sprutor, lång väg dit men det funkade på första eller andra försöket när vi väl började med dem.

Den här gången är jag äldre och min pcos bättre, har käkat Letrozol i ca 6 månader nu o fått äl alla månader utom en, och denna omgång tog det sig, har nog mest varit osis innan, eller ja, förutsättningarna har väl varit som för ?normala? par.

Nu har jag just testat pos o hoppas att det håller i sig denna gång:)

Stort lycka till, snart är det er tur!:))

• Lucca
    Amne18 skrev 2018-09-28 14:33:50 följande:

Gud vad roligt! Grattis till positivt gravtest! Hoppas det håller hela vägen. Hur länge försökte ni med hjälp innan ni fick GonalF sprutor? Var det för att du inte fick ägglossning med andra läkemedel eller för att du inte blev gravid? Och hur "ung" var du när du blev gravid första gången?

Första gången var jag 27:) då åt jag pergotime först i nåt halvår men det funkade inte, blev ingen äl. Då blev det sprutor o det gick vägen:) tror inte vi försökte så länge innan vi fick hjälp då vi redan kände till min pco...

Nu är jag 37 o har en annan gyn som föredrar letrozol o det har funkat från start, kollar äggen några dar innan beräknad äl genom ultraljud o så säger hon när det är dags att ligga;)
Svar på tråden Gravid med Letrozol