• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    becca90 skrev 2019-03-09 16:53:19 följande:

Jag är på äl + 12 och känner ingenting alls :/ förutom stickningar och ibland Drar det till

Okej. Ändå 2 dagar kvar. Senast plussade inte jag förrän bim+2 så det är ju lugnt än så länge. :)
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-09 17:29:02 följande:

Okej. Ändå 2 dagar kvar. Senast plussade inte jag förrän bim+2 så det är ju lugnt än så länge. :)

Letrozol har förlängt min cykel så har bim -6 idag :( tänkte försöka inte testa denna cykel alls.. När ska du testa?
  • Enmsik
    becca90 skrev 2019-03-09 18:33:33 följande:

Letrozol har förlängt min cykel så har bim -6 idag :( tänkte försöka inte testa denna cykel alls.. När ska du testa?

Kanske tar ett test imorgon. Men hade tänkt vänta till måndag i alla fall. Bim torsdag tror jag så får se hur veckan ser ut. :)
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-09 18:57:22 följande:

Kanske tar ett test imorgon. Men hade tänkt vänta till måndag i alla fall. Bim torsdag tror jag så får se hur veckan ser ut. :)

Okej, Hejja dig! Jag är på resa och har inga test så får snällt vänta haha
  • Enmsik
    becca90 skrev 2019-03-09 21:01:02 följande:

Okej, Hejja dig! Jag är på resa och har inga test så får snällt vänta haha

Haha kan ju vara skönt det med och veta att man inte KAN testa innan bim.. ;)
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-09 21:03:08 följande:

Haha kan ju vara skönt det med och veta att man inte KAN testa innan bim.. ;)

Ja men kommer hem imorn äl + 12 heheheh. Så lär testa måndag haha men tror intr det tagit sig..
  • Enmsik
    becca90 skrev 2019-03-09 21:21:10 följande:

Ja men kommer hem imorn äl + 12 heheheh. Så lär testa måndag haha men tror intr det tagit sig..

Ne okej, du får testa och se. Åh det värsta för mig nu är att jag tror att det tagit sig... har INGET som styrker mina misstankar hahaha men kommer bli sååå besviken om det är negativt och mensen kommer.. försöker ställa in mig på att det kan vara negativt men det är som att mitt huvud inte vill lyssna på mina ?what if?...
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-03-09 22:07:33 följande:

Ne okej, du får testa och se. Åh det värsta för mig nu är att jag tror att det tagit sig... har INGET som styrker mina misstankar hahaha men kommer bli sååå besviken om det är negativt och mensen kommer.. försöker ställa in mig på att det kan vara negativt men det är som att mitt huvud inte vill lyssna på mina ?what if?...

Men hmm, spännande!!! Det sägs ju att man bara känner när man är gravid. Du kanske har rätt:D

Jag tror att jag är lugn för vi får ivf denna mens eller nästa..
  • Enmsik
    becca90 skrev 2019-03-09 22:16:02 följande:

Men hmm, spännande!!! Det sägs ju att man bara känner när man är gravid. Du kanske har rätt:D

Jag tror att jag är lugn för vi får ivf denna mens eller nästa..

Ja så kan det ju vara. Sover rätt dåligt och drömmer mycket sen en vecka tillbaka ungefär.. kanske ett symtom. Och lite känslig för lukter men kanske bara är

Inbillning. Återstår och se. Jag återkommer när jag testat. :)

Men vad skönt ändå med ivf. Då förstår jag att du är lugn eftersom ni får hjälp nu liksom! Heja heja! Tycker vi är riktiga kämpar allihopa här inne som bär på detta och tar oss igenom! <3
  • Phie84

Hej!

Hoppar in här.

Kört 4 kurer me Letrozol, 2 utan framgång å 2 me framgång som slutade i missfall.

Igår kom mensen...

Jäkla skit detta. Fattar inte riktigt, den veckan ja hade ÄL låg vi hela jäkla tiden ändå blev ja inte gravid.

Börjar starkt tro att de e fel på mig å att vår dotter på 2,5år verkligen e ett supermirakel.

Mannen å ja pratade igår å han sa att de gör så ont att se mig så lessen varje gång de inte blir något. Va fasiken ska man göra för å inte bli så lessen?

Vi funderar på å testa å hoppa Letrozol denna gången för å testa om de skulle funka ändå me tanke på att letrozolen gör att ja får flera äggblåsor.

Hört att man får lättare missfall vid flerbörd å båda mina missfall så har det varit flerbörd, en gång tvillingar å nu senaste trillingar.

Någon som har koll på om de e så?

Svar på tråden Gravid med Letrozol