• Amne18

Gravid med Letrozol

Hej!

Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

• Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-22 23:03:01 följande:

Okej köper ett på söndag! Borde stå över vinet på middagsbjudningen imorgon?

Hoppas det tar sig för dig också nu!

Bästa är ju att göra så men ett glas skadar inte när det är så tidigt. Har för mig att fostret inte tar näring från mamman förrän i ca v 6. Ofta vet man ju inte att man är gravid på bim-4 som blir imorgon för dig. Vissa har ju druckit då utan att dart blivit problem. så om du inte vill ?avslöja? dig nu så kan du ta ett glas. Men det gör du ju som du känner är rätt för dig. Senast smuttade jag på ett glas vin på bim-dagen när jag fått svaga gravtest före och på bim och sen då positivt på digitalt dagen efter bim men hade inte dåligt samvete för det. Så smutta lite bara annars. :)
  • Mema9
    Enmsik skrev 2019-02-22 22:44:10 följande:

Ja det gör ju det! Hoppas ju dock att typ ett mer ägg kommer efter det på 12 mm så jag får släppa 2. Vore super med 2.. men blir det ?bara? ett så får jag nöja mig med det haha! ;D

Ja iofs två ökar ju chansen! Men visst blir man glad för minsta lilla haha ;D
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-23 02:33:33 följande:

Bästa är ju att göra så men ett glas skadar inte när det är så tidigt. Har för mig att fostret inte tar näring från mamman förrän i ca v 6. Ofta vet man ju inte att man är gravid på bim-4 som blir imorgon för dig. Vissa har ju druckit då utan att dart blivit problem. så om du inte vill ?avslöja? dig nu så kan du ta ett glas. Men det gör du ju som du känner är rätt för dig. Senast smuttade jag på ett glas vin på bim-dagen när jag fått svaga gravtest före och på bim och sen då positivt på digitalt dagen efter bim men hade inte dåligt samvete för det. Så smutta lite bara annars. :)

Ja jag vet att ett ev embryo inte tar skada men jag vet inte, känns fel å.. iofs är det ett stor fest som jag längtat efter länge men jag kan ju ha kul nykter också :) men kanske tar ett glas och håller i hela kvällen :) Ska ta ett nytt test nu men har druckit så mycket hela natten pga hosta..
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-23 09:44:00 följande:

Någon som ser idag också?

Ja jag ser. Jag själv skulle litat på det men sen vill man ju gärna ha klart att det står gravid. Tror på det där! :D
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-23 11:29:07 följande:

Ja jag ser. Jag själv skulle litat på det men sen vill man ju gärna ha klart att det står gravid. Tror på det där! :D

Yeeey! Ska ta digitalt imorgonbitti är min tanke :)
  • MariaMi
    lilagrodautanben skrev 2019-02-23 11:49:42 följande:

Yeeey! Ska ta digitalt imorgonbitti är min tanke :)

Jag ser också :) vilken dag är du på?
  • lilagrodautanben
    MariaMi skrev 2019-02-23 18:32:21 följande:

Jag ser också :) vilken dag är du på?

Äl14 och bim-4 eller 5. Olika varje gång
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-23 20:32:18 följande:

Äl14 och bim-4 eller 5. Olika varje gång

Hur går det? Visst skulle du ta test idag? :D håller tummarna för dig!
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-24 11:41:06 följande:

Hur går det? Visst skulle du ta test idag? :D håller tummarna för dig!

Negativt idag :(
Svar på tråden Gravid med Letrozol