Knöl på halsen
Jag kände precis en ganska liten knöl på typ 0.5-1 cm i mitten på halsen ungefär, den syns inte på utsidan men man känner den om man letar i någon sekund. Någon som vet vad det kan vara?
Jag kände precis en ganska liten knöl på typ 0.5-1 cm i mitten på halsen ungefär, den syns inte på utsidan men man känner den om man letar i någon sekund. Någon som vet vad det kan vara?
Beror på var på halsen men förstorad lymfkörtel eller förändring i sköldkörteln är min gissning.
Borde jag vara orolig ?, tänker eftersom den inte är så stor så känns det mindre farligt
Sök. Jag hade misstänkt hodgkins cancer i tre år
Nu friskförklarad
Farligt tecken är om den är oöm
Kanske är en broskknöl?
Gå till vårdcentralen
Ev remiss öra näsa hals
Där blir det ev blodprov, cytologi nål i knölen. Ct röntgen kontrast och ev operation i narkos ta bort knöl och undersök av patologi. Det är en lång och tuff utredning på många månader
Borde jag vara orolig ?, tänker eftersom den inte är så stor så känns det mindre farligt
Låter som en vanlig lymfkörtel de kan bli/vara ca 1cm som ovan skrev och hos somliga är de alltid den storleken. Men om den är ny och inte försvinner om några veckor kolla upp, säkert ingen fara verkligen inte. Många är bra att skrämma upp folk här...
Menar inte att skrämma
Men gå inte tre år med oro som jag gjorde!!
Tack för alla svar, Den känns inte öm om man inte petar och tar runt den som jag gjorde i 10 sekunder nyss. Har precis varit lite förkyld, är det därför jag kan känna den kanske?.
Ska jag vänta någon vecka och kollar om den blir mindre eller ev. försvinner?
Knölar är typ aldrig farliga på så kort tid
Vid förkylning är det helt normalt
Då försvinner den nog
Gå dock inte o dra på oron o söka på tre år och förstör ditt liv av öron om den blir större och ej borta om en månad
Av oron
Inte öron
Haha
Lymfkörtel brukar svullna vid förkylning heeelt normalt
Att ha en knöl i månader, år. Inte normalt.
Jag upptäckte den. Väntade en månad, en till. En till. Oro. Åren gick. Not good
Kunde gått riktigt illa
Ok, jag väntar en vecka och kollar om den försvinner. Annars får jag gå till familjeläkaren och kolla så att det inte är något, bättre att få det klargjort så man inte går och oroar sig som ni säger. Tack för svaren känns lite bättre nu:)
Ok, jag väntar en vecka och kollar om den försvinner. Annars får jag gå till familjeläkaren och kolla så att det inte är något, bättre att få det klargjort så man inte går och oroar sig som ni säger. Tack för svaren känns lite bättre nu:)
Ber om ursäkt om jag skrömde
Du skrev inget om förkyld i ts
Och uppfattade fel hur länge du haft den
Lycka till