• Anonym (Kaffedraken)

    Fasta varannan dag med mig!

    Hej! 


    Jag är oerhört trött på andra metoder med kaloriräkning och förbud. Tänkte därför idag att jag borde testa att fasta varannan dag och äta precis som vanligt varannan, känns som att dieten blir lättare om man vet att imorgon får jag göra vad jag vill. 

    Jag har ett BMI på ca 28 och vill bli av med 12 kg för att bli normalviktig, då trivs jag som bäst i min kropp. Jag åt mitt sista mål igår till kvällsmat, nästa mål blir morgondagens frukost. Någon som vill gå ner i vikt med mig i höst eller bara följa min resa? Nu kör vi Skrattande

    OBS ej en metod för gravida eller personer med ätstörningar eller andra sjukdomar! 

  • Svar på tråden Fasta varannan dag med mig!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag kan hänga med. Behöver gå ner 6-8 kg. Jag kommer äta idag dock så tar första fastedagen imorgon. Hur har det gått för dig att fasta idag? Äter du något alls eller inget? Vad dricker du?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kul! Lättare när man är flera som kan stödja varandra tror jag.

    Idag har jag endast smakat en tesked av maten jag lagade till familjen, för att kolla kryddningen, inte svårt att motstå mer när jag vet att jag kan äta den imorgon även om den innehåller bröd och ost som man ofta måste utesluta i dieter. Hungern var värst imorse men har avtagit under dagen, har varit precis lika produktiv och samma humör som vanligt. Det enda som jag funderar på är hur jag ska kunna göra detta utan att de två tonårstjejerna i huset märker, vill såklart inte att de ska ta efter eller påverkas av ?kroppsfixering?.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Starkt att kunna avstå om teskeden var god :) Jag är själv imorgon eftersom sambon är på konferens över natten så det kanske kommer göra det lättare. Har intressanta men inte så jobbiga grejer på jobbet också, då är det lättare att släppa fokus på hungern.

    Förstår problemet med tonårstjejerna, svårt det där. Du kanske kan säga att det är av ngn annan orsak än att tappa vikt, typ stabilisera blodsockret eller något :S Beroende på deras ålder förstås.

    Minns att min mamma sade till mig när jag var liten att man aldrig ska börja banta för då blir det svårt att vara still på en vikt sedan och då måste man fortsätta. Det funkade iaf på mig som har varit jättenöjd med vikt och kropp tills nu efter andra barnet.

    Men hur drack du under dagen idag?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har bara druckit vatten när jag känt mig törstig och en kopp te nu på kvällen, inte ökat intaget, men läst att andra haft lättare genom att dricka 2,5-3 liter..jag dricker nog inte mer än 1,5 liter normalt inklusive te och kaffe och det har funkat bra idag, får se om fler tricks kommer behövas senare kanske.

    Tack det var bra idéer om vad man kan säga, idag sa jag att jag åt medan jag lagade mat vilket iofs stämde med den där teskeden ;)

    Lycka till imorgon och är det som för mig så kommer hungern minska under dagen så håll ut! :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Lite extra pepp, -1,1kg jämfört med igår!! Kommer öka idag när jag äter som vanligt förstås men aldrig varit med om så mycket skillnad på en dag, brukar hålla mig rätt så stabilt så det var kul även om det mest är vätska ^^

Svar på tråden Fasta varannan dag med mig!