• Popetot

    Smickrande klädsel överviktig

    Jag är bjuden på en fest och vill så gärna känna mig fin. Jag håller på att gå ner i vikt men hinner inte "i mål" innan festen som är om två veckor. Jag är 165 och väger 80kg. Har en väldigt kvinnlig kropp med stora bröst, stor rumpa. Markerad midja men stora lår. Skulle säga att de flesta överskottskilo sitter på rumpa och lår. Hur bör jag klä mig för att inte känna mig som den största där. Tips och trix eller bilder på outfits som skulle kunna passa. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Smickrande klädsel överviktig
  • MeandHim

    Kan det inte vara snyggt med lite vidare kostym byxor med hög midja. Är ju inne med randigt på längden, det får dina ben att se längre ut och kanske en svart blus nedstoppad i byxorna, lite klackar till det och ett par längre örhängen kanske?! :)

  • Popetot
    MeandHim skrev 2018-09-27 19:27:55 följande:

    Kan det inte vara snyggt med lite vidare kostym byxor med hög midja. Är ju inne med randigt på längden, det får dina ben att se längre ut och kanske en svart blus nedstoppad i byxorna, lite klackar till det och ett par längre örhängen kanske?! :)


    Tack, hade alltid kostymbyxor förr men fått för mig at rumpan ser större ut men ska åka ut och prova lite så får jag se om det funkar.
  • Kodia

    Jag tycker att ett par "håll-in-strumpbyxor" gör ganska mycket, om man är lite "fluffig".

  • mmel

    Jag har nog en liknande figur som dig. Det som är mest smickrande på mig är klänningar med markerad midja och lite vidd i kjolen. Gärna V-ringning på klänningen (men inte alltför djup om jag ska känna mig bekväm) Kanske lite 50-tals inspirerad i stilen? Omlottklänningar som inte är för snäva nertill är också toppen.

  • MeandHim
    Popetot skrev 2018-09-27 20:11:33 följande:

    Tack, hade alltid kostymbyxor förr men fått för mig at rumpan ser större ut men ska åka ut och prova lite så får jag se om det funkar.


    Ett tips är att köpa shaping strumpbyxor, klipp sen av benen till halva låret och ha under byxorna för bättre form. Funkar även super under klänningar då det andas, inte är för tjockt och låren klibbar inte ihop :)
Svar på tråden Smickrande klädsel överviktig