• Anonym (vilse­n person­)
    Äldre 2 Oct 17:28
    1530 visningar
    8 svar
    8
    1530

    snälla behöver hjälp/rådgivning

    Hej behöver ärliga svar vad ni tycker,
    kortfattat vem jag har varit och vem jag är nu.

    Jag växte upp med en far som aldrig riktigt fanns i mitt liv, där föräldrarna hatar varandra och har besöksförbud socialen inblandad och man får höra hur dålig man är som person, gick så långt att vi flyttade runt 9 gånger under en period på 1 år, och en far som varje gång man träffade honom ca 1 gång var 3:e månad så fick man höra hur pass belastad vi är mot honom och hur mycket han hatar min mor och snackar skit varje gång vi ses, sån uppväxt har jag haft. allt detta var innan man fyllde 10år och fortsätter än idag, har ingen riktig kontakt med min far idag, pratar nångång med mor kanske 1 gång i månaden. hon bor i ett annat land idag, jag har varit hemlös i över 1 år när jag var 24 år, bodde i ett lagerutrymme på 3 kvm i hemlighet pga av en barndomsvän förskingrade pengar från mitt bolag vi startade tillsammans, blev även lurad av uppdragsgivare till företaget på 340 tusen, jag har missbrukat droger sen jag var 20år, en såk funktionell missbrukare, har alltid skött om mitt företag, men alcohol och droger kokain ghb cannabis, xtc, m.m. har alltid funnit i mitt liv, har haft 3 st långa relationer tidigare men det har varit tjejer som man igentligen inte borde vara tillsammans, sånna man träffar genom fester och droger, inga svärmors drömmar med andra ord, har alltid dragits till sånna men innerst inne så har man alltid velat träffat en tjej som är helt tvärtom än en själv, en som varken dricker och använder droger, för ganska prick 1 år sen så ändrades mitt liv efter en natt  efter dragit 7 linor kokain och hjärtklappningar kunde inte ens ställa mig upp ont i hjärtat svårt att andas låg på golvet med indräckt ansikte av blod från näsan, jag låg ner och accepterade döden sa till mig själv dör ja så dör jag, dagen efter så sa jag upp bekantskapen med i princip alla "vänner", jag gjorde en 180 graders vändning på mitt liv, jag började träna jobba mer har inte rört en enda drog eller alcohol sen den natten, 3 månader efter incidenten så träffade jag av en ren slump en föredetta sjuksköterska som jag har sett inne på sjukhuset tidigare vi både kände igen varandra, och från de ena till det andra började vi dejta, och det var en tjej med två fötter på jorden helt tvärtom av jag brukar umgås med, hon varken röker dricker eller använder droger, hon har en dotter som hon delar vårdnaden med sitt ex båda två av dem är goda vänner och allt fungerar bra med delad vårdnad har dottern varannan vecka, eftersom jag själv är uppvuxen med splittrad familj så har jag har aldrig gått imellan och varit svartsjuk om dem åker tillsammans och käkar glass med dottern, jag har snarare uppmuntrat det eftersom jag vet av egen erfarenhet hur man påverkas som barn när föräldrarna bråkar med varandra. så jag har varit passiv låtit allt ta sin tid och visat det för hon, jag fick träffa hennes dotter efter ca 4 månader dejtande, vilket var kul och kom bra överens med dottern hon är 5 år, 

    Nu kommer vi till det destruktiva, jag har än idag idag svårt att uppskatta mitt liv med henne, allting känns som en dröm för bra för att vara sant, vi har nu dejtat i 9 månader , och dom senaste 2 månaderna har jag hamnat i en depression har blivit mer tillbakadragen mot henne och vi har aldrig sagt att vi är ett par, anledningen är för jag själv tycker hon förtjänar nånting bättre än mig, jag verkligen älskar denna tjej men jag är rädd för att jag skall falla tillbaka till mitt destruktiva liv som kan skada hon och hennes dotter, som man säger älskar man någon så borde man släppa dom om man vet nånting som kan skada den personen. 

    vilket som hon påpekade och frågade varför jag har varit off mot henne, har som aldrig sagt varför jag varit off sa jag behöver lite tid för mig själv, jag har som inte berättat allt för henne, om mitt liv och hon vet på ett ungefär hur jag levt tidigare och hon har säkert inte vilja frågat för mycket, har märkt att hon har blivit mer tillbakadragen pågrund av detta mot mig, 

    Nu kommer vi till det som hände idag, jag åkte och hälsade på hon tidigare idag, 
    och jag märkte att allt stog inte rätt till, har man umgåtts mycket med folk som ljuger lär man sig fort att läsa av signaler,  så jag frågade hon om hon har börjat träffa någon annan eller börjat pratat med någon, och hon sade nej, bara vänner från jobbet det vanliga, men magkänslan sa nånting annat, jag sade åt hon jag kommer inte bli arg på dig om du har träffat någon annan eller börjat prata med någon eftersom vi är igentligen inte i hop. hon stog på sig att hon inte pratar med någon, då fick hon två alternativ antingen så går jag nu och kommer aldrig mer tillbaka eller så visar du mig chattlogen, för hon har börjat chatta och små ler ibland medans hon skriver på telefonen dem senaste 2 veckorna. 

    När jag var påväg ut genom dörren så slet hon tag i mig och jag såg hon blev tårögd och började skaka med handen medans hon gav mig telefonen, då visade jag att hon har små flörtat med en arbetskollega eller största delen så var det han som körde på hårt och hon var mer passiv men ändå fortsatt prata med han, 

    då brast det för mig än fast jag som person har definitivt påverkat fram detta, på det viset jag har bettet mig, var varken aggressiv mot hon eller nått jag, hon såg jag blev ledsen och hon försökte förhindra mig genom att gå ut genom dörren och, jag sade jag gav dig en chans att vara ärlig, och jag hade accepterat och förstått allt du säger ,och jag har svårt att lita på folk normalt sett så klipper jag av bandet med dom direkt nu, sa att mitt förtroende för hennes kommer inte att komma tillbaka nå mer, hon började grina och ville inte att jag skulle åka iväg, och hon har ringt 8 gånger och skrivit att hon vill jag skall komma tillbaka och prata med hon, 

    På vägen hem så stannade jag till och börjar på att tänka på vad allting som hänt, försökte sätta mig i hennes situation, och jag personligen anser att hon har inte gjort något fel, utan allting är mitt fel i slutändan, men jag inser nu att jag har gjort bort mig totalt, 

    Hur är era tankar gentemot mig och hur jag har skött allt, och berätta vad ni skulle ha gjort om ni var JAG.

    Va ärlig är ni snäll.

  • Svar på tråden snälla behöver hjälp/rådgivning
  • Anonym (vilse­n person­) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 17:52
    #1

    till er mammor som läser detta inlägg, jag är ingen aggressiv person som skadar andra människor, jag är förövrigt glad och skämtsam person och värnar om andra mer än mig själv, 

  • Anonym (Terap­eut)
    Äldre 2 Oct 17:56
    #2

    Tycker nog ingen av er har gjort nåt katastrofalt fel egentligen. Du kunde ha varit mer öppen och rak, hon kunde ha låtit bli att flirta. Men å andra sidan var ni ju inte ihop. Frågan är nu; hur går ni vidare? Klarar du av att gå tillbaka?

  • Anonym (Terap­eut)
    Äldre 2 Oct 17:58
    #3
    Anonym (vilsen person) skrev 2018-10-02 17:52:18 följande:

    till er mammor som läser detta inlägg, jag är ingen aggressiv person som skadar andra människor, jag är förövrigt glad och skämtsam person och värnar om andra mer än mig själv, 


    Alla har vi rätt att bli sura och besvikna.
  • Anonym (A)
    Äldre 2 Oct 18:03
    #4
    Anonym (Terapeut) skrev 2018-10-02 17:56:54 följande:
    Tycker nog ingen av er har gjort nåt katastrofalt fel egentligen. Du kunde ha varit mer öppen och rak, hon kunde ha låtit bli att flirta. Men å andra sidan var ni ju inte ihop. Frågan är nu; hur går ni vidare? Klarar du av att gå tillbaka?
    Håller med.
  • Anonym (vilse­n person­) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 18:04
    #5

    Det som är problemet, jag har blivit så bränd av så många personer både nära och kära, vilket gör att man tillslut litar  inte på någon, eller så gör man en chansning vilket inte ligger i min natur, men det kanske är dags att bryta den cirkeln

  • Anonym (Terap­eut)
    Äldre 2 Oct 18:14
    #6

    Bryt cirkeln, testa. Nya spännande saker kommer att komma till dig. Du har ju börjat om, börja om där också. Ge värdiga människor en värdig chans, antingen bär det eller brister. Du kommer aldrig någonsin att gå genom livet med 100% äkthet, från någon. Det är så det funkar. Men jag förstår dig det gör jag. Dock bör du trycka på omstart knappen och bara skriva nya blad här och framåt.

  • Anonym (Enmam­ma)
    Äldre 2 Oct 18:39
    #7
    Anonym (vilsen person) skrev 2018-10-02 18:04:40 följande:

    Det som är problemet, jag har blivit så bränd av så många personer både nära och kära, vilket gör att man tillslut litar  inte på någon, eller så gör man en chansning vilket inte ligger i min natur, men det kanske är dags att bryta den cirkeln


    Jag tycker du ska tala med henne, vara öppen och förklara din situation. Sen tror jag att ditt beteende är något du behöver jobba med, innan ni blandar in ett ev barn i bilden. Även om du håller dig borta från droger och elände nu, oftast ligger det djupare än bara en avvänjning från kemiska substanser.

    Min filosofi är att när man vågar lita på sig själv så litar man även på andra, och därmed vågar man släppa in kärlek. (Med risk för att bli avvisad och sårad)

    Jag har inte mycket över för droger, tänker att det är en flykt från att känna.. på riktigt och det kan yttra sig på andra sätt nu för dig, rädsla att känna och rädsla att bli avvisad.

    Prata med henne och var öppen, du kommer att se att det inte är så farligt att vara sårbar.
  • Anonym (vilse­n person­) Trådstartaren
    Äldre 2 Oct 22:05
    #8

    Tack för alla svar, jag valde att bryta cirkeln, åkte hem till hon och ordnade allting, hon visade även en chatlogg till hennes bästa kompis som hon pratade med igår innan allt detta, där hon skrev till kompisen så här ?jag vet att vi inte är tillsammans, men jag får skuld känslor mot *nam=jag* att jag pratar med min kollega på detta vis, jag får avsluta detta med kollegan allt känns fel?. Så för engång skull gjorde jag nånting jag inte skulle gjort tidigare. Och det blev ett bra slut, berättade allt för henne varför jag reagerade som jag gjorde och varför jag har varit off, slutade med att hon grät och bad om förlåt. Öppnade upp om saker jag inte pratat med någon annan.

    Gällande det du skrev enmamma du har helt rätt en bra vän sade samma sak till mig för ett tag sedan, lär dig älska dig själv så brukar allting lösa sig och man kan lära älska någon annan samt att den personen kommer dras till dig mer än vanligt.

Svar på tråden snälla behöver hjälp/rådgivning