• Äldre 9 Oct 11:12
    702 visningar
    6 svar
    6
    702

    De moderna häxbålen brinner!

    Anonym (Skrämmande!) skrev 2018-10-09 10:54:24 följande:

    Det är skrämmande att se hur massmedia (radio, tv,tidningar) numera agerar häxjägare/pöbel och i samma roll även är åklagare, domare. Och slutligen även bödel. Straffet för häxorna är offentlig publicistisk avrättning. Det är kanske fel ord att använda häxor, (när det mest handlar om män i denna tråd), trollkarlar kanske också blev brända på bål.

    Stackars barn som maktlösa måste se sina pappor bli offentligt förödmjukade, förlöjligade, anklagande utan någon som helst bevisning, endast en persons berättelse. "Han gjorde så mot mig. Jag var med själv, jag vet".  Ingen polisanmälan, inget åtal, ingen rättegång, ingen dom. Men i massmedias ögon skyldig. Sen finns det ett antal proffstyckare som agerar pöbel eller mobb som springer massmedias ärende som nyttiga idioter.

    Jag tänker inte namnge någon specifik person. Det är bara att granska hur massmedias makt är fullkomlig och skrämmande. Det är flera män både här i Sverige och i andra länder som blir utsatta för denna moderna form av häxjakt.
    "Du är anklagad. Bevisa din oskuld".  När det sedan inte går att väcka åtal pga brist på bevis så är det för sent. Mannens liv är förstört. Iklädd i tjära, beströdd med fjädrar, har mannen fått löpa gatlopp under pöbelns hejarop.

    När massmedia agerar på detta sätt utan att ens reflektera över sin egen roll urholkas rättssystemet. Det är via statens domstolar som förövare ska dömas.

    Hur kan massmedias beteende få fortgå?

    Vem är det som ska granska massmedia?


    Pressombudsmannen är en granskar. Sen har du rättsväsendet via t ex förtalslagar och tryckfrihetsförordningen.

    Nu tycker jag den traditionella pressen med ansvarig utgivare  är hyfsat återhållsam även om övertramp sker. Det ska rätt mycket till för att namn ska publiceras innan en fällande dom. De stora uthängningran sker på alla sociala medier där misstänkta brottslingar, kändisar som gjort övertramp mm regelbundet hängs ut med namn och bild. Kolla bara på Fashback.


Svar på tråden De moderna häxbålen brinner!