• Äldre 9 Oct 19:46
    510 visningar
    0 svar
    0
    510

    Blir du behandlad olika beroende på om du gjort dig iordning eller ej?

    Jag har märkt av att, när jag gör mig iordning; sminkar mig, stylar håret samt anstränger mig för att se ?put together? ut (alltså inte så som till fest utan mer vardag, Mao inte något ?extremt?.) så blir jag behandlad annorlunda än när jag går till Ica ?au naturelle?.

    Med min mer stylade look får jag bättre behandling rent generellt av män i exempelvis butik. De ler, är trevliga och anstränger ihjäl sig, flirtiga etc.

    Men skulle jag gå till samma butik med min ?nyvakna? look är det som om man blir osynlig (för män) samt blir behandlad som om de inte kunde bry sig mindre.

    (Notera att mitt inre och attityd till omvärlden inte är annorlunda då jag känner mig mycket bekväm i mig själv i båda tillstånd.)

    Likaså blir man olika behandlad av kvinnor.

    I min mer ?ansträngda? look blir jag sedd som en rival(antar jag..) där jag får utstå skit trots att man är vänlig. Tvärtom då jag träffar kvinnor helt naturell och håret i en knut! Då blir man plötsligt accepterad och tagen in i gruppen med glädje! Först DÅ får man höra komplimanger osv.

    När man är iordninggjord är det oftast tvärtom. Att kvinnor LETAR fel och tar minsta lilla och vrider det till att man är en dålig människa eller egentligen inte är så fin etc.. osv...

    Detta trots att mitt beteende/inre är LIKA i de olika tillstånden.

    Hur kan det vara så? Så otroligt tråkigt det här med yta..

Svar på tråden Blir du behandlad olika beroende på om du gjort dig iordning eller ej?