• Äldre 9 Oct 19:55
    2503 visningar
    5 svar
    5
    2503

    Gastric bypass/sleeve

    Ni som gjort en magsäcksoperation!

    Skrev ni egen remiss eller skickade en läkare en remiss?

    Hur lång tid tig det innan ni fick ett bekräftelsebrev/tid för informationsmöte?

    Hur mycket vägde ni och hur långa är ni?

    Vad låg erat BMI på?

    Jag själv är 160cm och väger 96 kg, har ett BMI på 37.5.

    Gjorde en egenremiss och ska skicka den imorgon, håller tummarna på att jag faktist får igen om det!

    Mår så fruktansvärt dåligt psykiskt, ont i kroppen och har INGEN ork till något.

    Har testat allt för att gå ner, men inga resultat. Gett upp.

  • Svar på tråden Gastric bypass/sleeve
  • Äldre 9 Oct 20:27
    #2
    Anonym (Opererad) skrev 2018-10-09 20:17:46 följande:

    Hej!

    Jag har gjort en sleeve för ett år sedan.

    Har alltid varit överviktigt, dock har jag alltid haft lätt att gå ner i vikt. Mitt problem har varit att jag alltid varje gång går upp alla kilo igen. Har flertalet gånger gått ner ca 20-30 kilo utan problem, men gått upp dom igen inom loppet av ett par månader. Självklart får man slita (ursäkt språket) så in i helvete för att gå ner dessa kilon, men, det har gått varje gång.

    Jag skickade en egenremiss, fick svar att jag va för lätt för att godkännas. Blev så förbannad av detta.

    Bokade operationen privat, fick göra den inom 1 månad efter första kontakt. Så proffsiga och duktiga. Har inte haft en ända komplikation efter operationen. Mår bättre än jag någonsin vågats hoppats på både psykiskt och fysiskt. Det är det absolut bästa jag någonsin har gjort för mig själv. Jag rekommenderar det ABSOLUT!!

    Vägde förresten 100kg vid op, är 172cm lång.

    Väger idag 62 kilo sen ett par månader tillbaka och har stannat där. Mitt mål var 67, så ett par kilo under målet, men går inte ner mer iallafall, det är jag glad för :) orkar springa, leka med barnen på ett annat vis än förr, tar för mig mer i både jobblivet och privatlivet.. Nej fy tusan, den här operationen räddade mitt liv på både psykiskt och fysiskt.


    Tror du att jag kan få igenom en sån operation? Skrev även med att vi har problem med övervikt i släkten, och att det skapat både hjärtproblem och diabetes. Vad jag än har gjort så har jag aldrig lyckats gå ner. Har gott upp 33 kg på 5 år.. Mår riktigt dåligt av det och kan inte ens se mig själv i spegeln längre
Svar på tråden Gastric bypass/sleeve