• Anonym (Kaffedraken)

    Negativt bim-5

    Hallå alla!

    Hoppar väl direkt till all information. Min senaste mens började den 15e sept. Min ägglossning skulle då enligt kalendern ske den 29e sept (använder inga tester). Hade inte sex det datumet utan dagen innan (och även dagarna innan det). På den sena kvällen i torsdags (4e okt) så fick jag rosafärgade flytningar med någon blodstrimma i. Kan det ha varit en nidblödning?

    Gjorde ett gravtest i måndags em, alltså inget morgonurin, som visade negativt. Det var då alltså runt bim-5. Kan det vara för tidigt trots att jag kanske hade en nidblödning innan helgen? Eller kan jag räkna med att loppet är kört den här gången? Kan tillägga att jag använde en sån kassett som kan känna av hCG-halter från 25 mIU/ml.

    Vet att jag inte kan få ett säkert svar men behövde ventilera och få lite hopp.

  • Svar på tråden Negativt bim-5
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har aldrig fått plus så tidigt som bim -5. På bim fick jag halvstarkt med ett vanligt test och suuuupersvagt med ett testa tidigt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja det är alldeles för tidigt. Jag har varit gravid fyra gånger och som allra tidigast fått ett svagt, svagt positivt på bim-4. Övriga graviditeter har det varit runt BIM som testerna blivit positiva. Önskar dig lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har fått plus på Clearblue testa tidigt upp till en vecka innan BIM och på Clearblue vanliga ett par-tre dagar innan BIM vid samtliga mina tre graviditeter.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Hur har det gått? Jag hade också senaste mens 19 sep och har nu försenad mens 3 dagar. Testen visar negativt trots att jag alltid har en regelbunden cykel :) 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Blev inget den gången tyvärr. Besvikelsen var brutal om jag ska vara ärlig. Har börjat med ägglossningstest nu så får vi se.

    Hur har det gått för dig? :)

Svar på tråden Negativt bim-5