• Anonym (Less)
    Äldre 14 Oct 15:43
    7693 visningar
    41 svar
    +1
    41
    7693

    Hon tar efter i allt jag gör och har

    En person i min innersta krets verkar ta efter det mesta jag gör och har och det börjar bli väldigt tråkigt. Om hon får veta att min stora dröm är att åka och se på norrsken så är hon plötsligt jätteintresserad av norrsken också. När hon kommer hem till mig och ser vilka jackor som hänger i min hall så går hon och köper likadana i samma märke. Om alla mina jeans har ett visst märke så börjar hon också köpa det märket. Om jag har dekorationer på mitt köksbord så kommer hennes att vara likadana nästa gång jag kommer hem till henne. Om jag klipper lugg så gör hon det också. Om jag har ett visst halsband så kommer hon att skaffa ett likadant. Det tar aldrig slut och det är genomgående vare sig det gäller personliga saker, inredning eller intressen. Är det bara att försöka skaka av sig det eller vad gör jag?

  • Svar på tråden Hon tar efter i allt jag gör och har
  • Anonym (A)
    Äldre 14 Oct 15:46
    #1

    Varför bryr du dig om det?

  • Anonym (Less) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 15:47
    #2
    +1
    Anonym (A) skrev 2018-10-14 15:46:11 följande:
    Varför bryr du dig om det?
    För att det inte är så kul att någon försöker klona mig?
  • Anonym (***)
    Äldre 14 Oct 15:48
    #3

    Vilka konsekvenser får det här beteende för dig?

  • Anonym (A)
    Äldre 14 Oct 15:48
    #4
    Anonym (Less) skrev 2018-10-14 15:47:00 följande:

    För att det inte är så kul att någon försöker klona mig?


    Men varför är det ett problem? Hur påverkar det ditt liv? Inte alls. Förstår inte varför man skulle bry sig då.
  • Äldre 14 Oct 15:51
    #5
    +1

    Fråga henne varfor hon tar efter i allt?

  • Anonym (Less) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 15:52
    #6
    +1
    Anonym (***) skrev 2018-10-14 15:48:06 följande:
    Vilka konsekvenser får det här beteende för dig?
    Bland annat att andra undrar varför vi har samma saker alltid.
    Anonym (A) skrev 2018-10-14 15:48:22 följande:
    Men varför är det ett problem? Hur påverkar det ditt liv? Inte alls. Förstår inte varför man skulle bry sig då.
    För att det inte är så kul att någon härmar en i allt. Det påverkar visst mitt liv bland annat genom att folk undrar varför vi alltid har samma saker och för att jag tycker det är förbannat tråkigt att jag har valt ut något som jag tycker är fint och då vet jag att det kommer att ta en månad så har hon samma sak. Eller att jag har valt ut en resa nånstans och sen kommer det att ta en millisekund så ska hon till samma ställe även om det är så är Galapagos-öarna.



  • Äldre 14 Oct 15:55
    #7

    Fråga henne varför hon gör så.

  • Anonym (***)
    Äldre 14 Oct 15:55
    #8
    +1
    Anonym (Less) skrev 2018-10-14 15:52:19 följande:
    Bland annat att andra undrar varför vi har samma saker alltid.
    Anonym (A) skrev 2018-10-14 15:48:22 följande:
    Men varför är det ett problem? Hur påverkar det ditt liv? Inte alls. Förstår inte varför man skulle bry sig då.
    För att det inte är så kul att någon härmar en i allt. Det påverkar visst mitt liv bland annat genom att folk undrar varför vi alltid har samma saker och för att jag tycker det är förbannat tråkigt att jag har valt ut något som jag tycker är fint och då vet jag att det kommer att ta en månad så har hon samma sak. Eller att jag har valt ut en resa nånstans och sen kommer det att ta en millisekund så ska hon till samma ställe även om det är så är Galapagos-öarna.
    Brukar hon låtsas som om hon varit först med det som hon härmat? Vara totalt oförstående när du konfronterar henne om det och bli bestört och arg över anklagelsen?
  • Anonym (Less) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 15:59
    #9
    +1
    Tow2Mater skrev 2018-10-14 15:51:43 följande:
    Fråga henne varfor hon tar efter i allt?
    Hon blir förnärmad och/eller arg som ett bi och vrider på allt så att det framstår som att hon inte alls har härmat mig. Hon är skicklig på vända saker till någon annans fel. Hon skulle aldrig erkänna att hon har apat efter mig fast det är så uppenbart varje gång. Om hon åtminstone skulle säga: "Jag bara älskade din halsduk så jag måste köpa en likadan" och stå för att hon gör det men hon handlar och låtsas sen som om hon var först eller att den inte alls är likadan fast den är identisk. Jag vet inte hur jag ska få henne att erkänna att hon härmas.
  • Anonym (Less) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 16:00
    #10
    Anonym (***) skrev 2018-10-14 15:55:45 följande:
    Brukar hon låtsas som om hon varit först med det som hon härmat? Vara totalt oförstående när du konfronterar henne om det och bli bestört och arg över anklagelsen?
    Svar ja på båda dina frågor.
Svar på tråden Hon tar efter i allt jag gör och har