• Anonym (Förtr­oendev­ald)
    Äldre 15 Oct 10:01
    3820 visningar
    53 svar
    53
    3820

    Vem skriver först om kilen är äldre

    Om killen är 40, då kan han söka tjejer från 27 och uppåt. Jag följer regeln halva åldern plus sju. Men även om en tjej på 27 söker killar på 40, känns det bäst för er då om ni själva tar första kontakten?
    Och om tjejen är 25-26, och söker killar på 40?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-15 14:11
    Jag såg nu att jag stavat väldigt bra. "Kilen"...

  • Svar på tråden Vem skriver först om kilen är äldre
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Sat 26 Sep 2020 10:14
    #31
    Anonym (NOPE) skrev 2020-09-11 14:26:49 följande:

    Men har den här tjejen ens angivit att hon vill ha kontakt med män i din ålder? I så fall kan du väl eventuellt skriva. Annars tycker jag helt klart att du ska lämna henne ifred.


    Ja. Man kan väl ev. skriva, men är det lämpligt? Det tycker jag också, kommer aldrig mer försöka med en yngre som jag inte vet är öppen för äldre män.
  • Anonym (NOPE)
    Sat 26 Sep 2020 14:15
    #32
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-26 10:14:21 följande:
    Ja. Man kan väl ev. skriva, men är det lämpligt? Det tycker jag också, kommer aldrig mer försöka med en yngre som jag inte vet är öppen för äldre män.
    Ja, som sagt, om hon har angivit att hon söker män i 50-årsåldern är det väl bara att skriva.
  • Smed75
    Sat 26 Sep 2020 17:26
    #33
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-09-26 09:15:39 följande:

    Jag fick en matchning med en tjej som är 19 år yngre. Tror inte det är fejkprofil, känner igen henne.

    Vad är rätt eller fel här? Ska jag skriva, eller hon?


    Jag skulle nog vara avvaktande ..se om hon verkligen är intresserad eller om det bara är lite spännande!
  • Anonym
    Sat 26 Sep 2020 17:51
    #34

    När jag var 27 gifte jag mig med en fyrtioåring. Det höll visserligen inte men det var inte pga åldersskillnaden.

    Idag, 30 år senare, skulle jag inte satsa på en 70-åring. Och när jag ser han jag var gift med en gång i tiden så... känns det mest märkligt.

  • Anonym (Lyhör­d och ödmjuk­)
    Sun 27 Sep 2020 12:26
    #35

    Problemet med dessa trådar/dilemman som dyker upp är när folk (gubbar) inte kan bete sig artigt, ödmjukt och lyhört.

    Om en kvinna anger ett visst åldersspann i sin profil så respekterar man detta. Det är rimligen ok att skriva till en yngre kvinna om man inte är äldre än hon angett.

    Det många män/gubbar tycks missa helt är att hon kanske är helt ointresserad av dig, oavsett ålder etc. Du behöver närma dig försiktigt, med respekt och ödmjukhet.

    Få kvinnor kommer att känna sig besvärade om du är trevlig och respektfull, samt kan förstå en hint (tex att hon inte svarar) och lämna henne ifred.

    Gubbsjuka handlar inte om att en äldre man blir attraherad av en yngre kvinna, gubbsjuka definieras av att han tror HON är intresserad av honom - ofta utifrån att hon tittat på honom, ler eller svarar artigt.

    Saknar man förmågan att känna in detta så behöver man vara extra försiktig, låta henne ta initiativ och/eller ställa en tydlig fråga, typ: ?är det ok att jag mailar, frågar, visar intresse på det här sättet? Föredrar du att jag inte hör av mig mer? Vill du att jag lämnar dig ifred..?? Etc.

  • Anonym (NOPE)
    Sun 27 Sep 2020 13:07
    #36
    Anonym (Lyhörd och ödmjuk) skrev 2020-09-27 12:26:06 följande:
    Problemet med dessa trådar/dilemman som dyker upp är när folk (gubbar) inte kan bete sig artigt, ödmjukt och lyhört.

    Om en kvinna anger ett visst åldersspann i sin profil så respekterar man detta. Det är rimligen ok att skriva till en yngre kvinna om man inte är äldre än hon angett.
    Det många män/gubbar tycks missa helt är att hon kanske är helt ointresserad av dig, oavsett ålder etc. Du behöver närma dig försiktigt, med respekt och ödmjukhet.

    Få kvinnor kommer att känna sig besvärade om du är trevlig och respektfull, samt kan förstå en hint (tex att hon inte svarar) och lämna henne ifred.

    Gubbsjuka handlar inte om att en äldre man blir attraherad av en yngre kvinna, gubbsjuka definieras av att han tror HON är intresserad av honom - ofta utifrån att hon tittat på honom, ler eller svarar artigt.

    Saknar man förmågan att känna in detta så behöver man vara extra försiktig, låta henne ta initiativ och/eller ställa en tydlig fråga, typ: är det ok att jag mailar, frågar, visar intresse på det här sättet? Föredrar du att jag inte hör av mig mer? Vill du att jag lämnar dig ifred..? Etc.
    Så bra skrivet. Det händer så ofta att regler sätts upp, som åldersregeln i trådstarten. Då är det helt ok att stövla på, får de har ju "rätt" att stöta på kvinnan. Och det ordentligt. Istället för att vara lite lyhörd och se kvinnan som en individ.
  • Anonym (Tuppi­s)
    Sun 27 Sep 2020 13:41
    #37
    Anonym (Lyhörd och ödmjuk) skrev 2020-09-27 12:26:06 följande:

    Problemet med dessa trådar/dilemman som dyker upp är när folk (gubbar) inte kan bete sig artigt, ödmjukt och lyhört.

    Om en kvinna anger ett visst åldersspann i sin profil så respekterar man detta. Det är rimligen ok att skriva till en yngre kvinna om man inte är äldre än hon angett.

    Det många män/gubbar tycks missa helt är att hon kanske är helt ointresserad av dig, oavsett ålder etc. Du behöver närma dig försiktigt, med respekt och ödmjukhet.

    Få kvinnor kommer att känna sig besvärade om du är trevlig och respektfull, samt kan förstå en hint (tex att hon inte svarar) och lämna henne ifred.

    Gubbsjuka handlar inte om att en äldre man blir attraherad av en yngre kvinna, gubbsjuka definieras av att han tror HON är intresserad av honom - ofta utifrån att hon tittat på honom, ler eller svarar artigt.

    Saknar man förmågan att känna in detta så behöver man vara extra försiktig, låta henne ta initiativ och/eller ställa en tydlig fråga, typ: ?är det ok att jag mailar, frågar, visar intresse på det här sättet? Föredrar du att jag inte hör av mig mer? Vill du att jag lämnar dig ifred..?? Etc.


    Jättebra skrivet, tack! Så är det är nog de flesta, som skulle tänka sig någon yngre, också tänker. Men som vanligt så är det den lilla klicken som inte gör det och "förstör" synsättet på oss medelålders.
  • Anonym (NOPE)
    Sun 27 Sep 2020 14:15
    #38
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-09-27 13:41:28 följande:
    Jättebra skrivet, tack! Så är det är nog de flesta, som skulle tänka sig någon yngre, också tänker. Men som vanligt så är det den lilla klicken som inte gör det och "förstör" synsättet på oss medelålders.
    Tror tyvärr inte alls att det rör sig om en liten klick av äldre män. Har naturligtvis ingen statistik, men har inte blivit kontaktad av någon äldre (20-40 år äldre) som varit lyhörda. Har ibland frågat om de inte tycker att ålderskillnden är lite väl stor. Får bara Nä jag gillar yngre eller Ålder är bara en siffra till svar. Då känns det inte som att de har någon lyhördhet eller självkännedom direkt.
  • Anonym (Tuppi­s)
    Sun 27 Sep 2020 15:21
    #39
    Anonym (NOPE) skrev 2020-09-27 14:15:30 följande:

    Tror tyvärr inte alls att det rör sig om en liten klick av äldre män. Har naturligtvis ingen statistik, men har inte blivit kontaktad av någon äldre (20-40 år äldre) som varit lyhörda. Har ibland frågat om de inte tycker att ålderskillnden är lite väl stor. Får bara Nä jag gillar yngre eller Ålder är bara en siffra till svar. Då känns det inte som att de har någon lyhördhet eller självkännedom direkt.


    Men vilka jävla puckon det finns ändå, förstår ju att det är lätt att tänka att alla är så då. Fattar egentligen inte heller varför man inte raggar på folk i egen ålder då man har mycket mer gemensamt men alla är ju olika... Väldigt olika...
  • Anonym (NOPE)
    Sun 27 Sep 2020 15:26
    #40
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-09-27 15:21:34 följande:
    Men vilka jävla puckon det finns ändå, förstår ju att det är lätt att tänka att alla är så då. Fattar egentligen inte heller varför man inte raggar på folk i egen ålder då man har mycket mer gemensamt men alla är ju olika... Väldigt olika...
    Ja vi är verkligen alla olika. Får dock lite hopp av dina inlägg. Tack för det Solig
Svar på tråden Vem skriver först om kilen är äldre