• Äldre 16 Oct 22:08
    5771 visningar
    64 svar
    64
    5771

    Vad ska vi göra med alla ensamma män?

    Vå får väl öra som Jordan Petersom vill och införa tvångsgifte.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 16 Oct 22:42
    #12
    +1
    Sandraberg skrev 2018-10-16 22:24:29 följande:
    Har du någon källa på detta?
    Sorry, uttrycket han använder är "enforced monogamy". Jag tror att han använde det uttrycket i debatten med Dillahunty sist jag hörde det så att säga direkt, men Hugo and Jake har pratat om det (och visat källa/or) i sin breakdown av 12 rules for life.

    Men...... idk....
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Oct 19:18
    #20
    +1
    Ullizzz skrev 2018-10-17 18:02:52 följande:
    Jordan P är en hjälte :) 
    Mmm... om man inte kan tänka längre än näsan räcker.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Oct 19:46
    #24
    KantarellTratten skrev 2018-10-17 19:36:30 följande:

    Han är inte särskilt populär bland feminister :)


    Nehe? Visste inte att feminister hade en åsikt i frågan.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Oct 19:59
    #27
    KantarellTratten skrev 2018-10-17 19:53:10 följande:
    Vilka är det annars som tjatar om patriarkatet?
    Det är ju inte som att Peterson är känd för sin åsikt om patriarkatet....
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Oct 20:27
    #33
    KlunsSmurfen skrev 2018-10-17 19:59:02 följande:
    Det är en väldigt grov feltolkning av det Jp säger, han är bra på att kritisera vänstern och i brist på bra motargument missrepresenterar de det han säger eller attackerar personligheten istället för argumenten.

    Jp är sexuellt konservativ och håller inte med vänsterns liberala syn på sex, att sex inte betyder något och att det bara är att ligga runt helt ansvarslöst. Jp tycker att det är bättre på att satsa på ett seriöst förhållande. Det är inte samma sak som tvångsgifte.
    Grov feltolkning vet jag inte. Lite överdriven absolut. Tur att det är det minsta problemet med Peterson..... Men det är OT.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Oct 21:08
    #36
    KlunsSmurfen skrev 2018-10-17 20:46:53 följande:
    Det största problemet är att han inbillar sej att bibeln har så bra budskap ur ett psykologiskt och filosofiskt perspektiv om man analyserar det på djupet men han verkar inte ha tänkt på att han var tvungen att läsa psykologi och en jäkla massa böcker inom filosofi i över 15 år för att förstå budskapen som man inte behöver bibelhistorier för att förstå och det är störigt om man är ateist.
    Där är vi helt överens...... Ett annat problem han har är att han vägrar ofta ändra perspektiv och han vägrar också erkänna att han haft fel eller missförståt något. Ex C-16 (men inte enbart)
    I have a growing lack of disgust for you
  • Äldre 17 Oct 21:45
    #42
    +1
    TrattPelle skrev 2018-10-17 21:17:01 följande:
    Brukar du erkänna när du har fel?
    Om jag får bevisat att jag har fel så, ja. Men det handlar alltså inte om att du och jag ex tycker olika om något eller att något kan tolkas olika från olika perspektiv, utan om hårda data.  Jag kan också erkänna att vi båda har rätt om något även om jag inte gillar "ditt rätt". exempelvis.
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Vad ska vi göra med alla ensamma män?