• Äldre 19 Oct 09:00
    1648 visningar
    0 svar
    0
    1648

    Muskelryckningar

    Jag söker liknande som varit i samma situation eller känner igen sig. Inga spekulationer eller liknande.

    För ca 2 år sedan satt jag på jobbet och hade precis ätit lunch när jag från ingenstans får ett tryck i huvudet jag inte känt förut och dimsyn, jag får hjärtklappning och blir yr i huvudet. Detta går inte över så jag åker in till akuten och då har det börja avta. Dom tar EKG, blodtryck och massa blodprover samt röntgar hjärnan pga att min ena pupill är större än den andra.

    Alla prover samt EKG och röntgen ser bra ut jag, läkarna säger att det rör sig om migrän med aura dvs migrän med alla symptom förutom själva huvudvärken och att det borde avta inom några dagar.

    Efter en vecka tycker jag att jag fortfarande ser lite dimmigt och suddigt så uppsöker vc. Den läkaren säger direkt att han tror att det rör sig om en nevrologisk sjukdom mer specifikt ms..

    Som mamma till två barn får jag ren och skär dödsångest. Panikattackerna avlöser varann, jag går ner i en djup depression och får massa fysisks symtom bl.a. muskelryckningar som i stället får mig att snurra in på als i väntan på utredning och röntgen. Ytterligare besök, blodprover, röntgen ( hjärna och rygg ) möte med nevrolog och optiker så visar det ingeting alls!

    Personligen nu i efterhand tror jag att det handlar om ett kraftigt blodtrycksfall från första början samt en utmattningsdepression och jag har försökt leva efter just det men varför är dom där jävla muskelryckningarna kvar?!

    Kan dom ha missat något?

Svar på tråden Muskelryckningar