• Majamjau

    Tolka graviditetstest. Är det ett streck?

    Testat med cb early. Är det positivt eller inbillar jag mig ett streck? Hur svagt ?får? det vara?

  • Svar på tråden Tolka graviditetstest. Är det ett streck?
  • UndrandeSökare

    Vänta till den dagen du förväntar mens och ta ett nytt graviditetstest då. Gärna Clearblue digitalt som visar Gravid och antal veckor, eller Inte Gravid med bokstäver, istället för otydliga streck.

  • Anonym (test)

    Jag ser definitivt två streck, men tyvärr har jag inte bra erfarenheter av det där testet. Det ger ofta spökstreck. Hade det varit en annan sort på testet med det där resultatet hade jag definitivt sagt GRATTIS :) Köp en annan sorts test och prova igen :)

  • babydreams

    Tydligt streck!! Vänta någon dag och ta ett digitalt för att säkerställa! Tror till 90% att du är gravid :3

  • Anonym (S)

    Spökstrecken brukar inte vara sådär tydliga, det där är garanterat positivt. Annars skulle de fan inte få säljas!

  • Majamjau
    Anonym (S) skrev 2018-10-21 10:55:21 följande:

    Spökstrecken brukar inte vara sådär tydliga, det där är garanterat positivt. Annars skulle de fan inte få säljas!


    Ja, känner lite så. Men gjorde test med RFSU testa tidigt igår, och då var det helt blankt. ????
  • Anonym (S)
    Majamjau skrev 2018-10-21 17:18:23 följande:

    Ja, känner lite så. Men gjorde test med RFSU testa tidigt igår, och då var det helt blankt. ????


    Testa med cb digitala test! Då blir det inget missvisande
  • Smultronpaij

    Kapar tråden lite!

    Trodde aldrig jag skulle bli en sån som frågar om hjälp på nätet med att tyda graviditetstest but here I am... Förra gången jag plussade så var det solklart, men troligtvis är jag lite för hetsigt denna gången.

    Är det här svaga sträck eller såkallade spökstreck? Det senaste testet tycker hag mig se streck i alla ljus och på långt håll. Men ändå så jävla osäker om jag ens vågar nämna till sambon ifall han blir glad i onödan.

  • Anonym (Ja)

    Testet till höger är ett solklart plus enligt mig! :)

  • Majamjau

    Tycker också det ser positivt ut. :) Jag hade svaga streck och sen test där inget syntes efter att ha sett svaga. Gjorde digitalt test samma dag som bom och fick GRAVID. Så testa med det testet ist. :)

  • Smultronpaij

    Jo jag har tyvärr varit iväg så har inte kunnat köpa nytt test , men första jag ska göra imorgon! Bilden blev faktiskt lite sämre när den laddades upp även om det låter som en vanlig ursäkt, på bilden i telefonen syns båda strecken. Jag ska nog sluta tvivla på mina ögon ;)

    Tack för era svar i alla fall! :)

  • Anonym (anonym)
    Anonym (T) skrev 2018-10-25 07:01:38 följande:

    Vad tror ni?


    Tycker det ser ut som spökstreck. Testa med Clearblue digitalt istället, det är mycket säkrare. Det visar Gravid eller inte gravid med bokstäver.
  • Anonym (T)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-25 10:42:46 följande:
    Tycker det ser ut som spökstreck. Testa med Clearblue digitalt istället, det är mycket säkrare. Det visar Gravid eller inte gravid med bokstäver.
    Surt=/ trodde inte spökstreck var rosa/röda men får väl köpa ett nytt test. Känner mig lite lurad om dom här inte är säkra när det står 99,9% på förpackningen=(
  • Anonym (S)
    Anonym (anonym) skrev 2018-10-25 10:42:46 följande:

    Tycker det ser ut som spökstreck. Testa med Clearblue digitalt istället, det är mycket säkrare. Det visar Gravid eller inte gravid med bokstäver.


    Om du är färgblind förstår jag, men det där testet är solklart positivt
  • JLES
    Anonym (T) skrev 2018-10-25 07:01:38 följande:
    Vad tror ni?
    Sådär såg mitt första grav. test ut och det var positivt (nu har jag min nyfödda dotter här)!
  • Smultronpaij
    Anonym (T) skrev 2018-10-25 07:01:38 följande:
    Vad tror ni?
    Mitt där uppe såg ju ungefär likadant ut, här sitter jag nu med två starka plus på clearblue rapid och ett "gravid" på clearblue digital. Ska nämnas att det är 3 dagar sedan jag tog mitt första med RFSU testa tidigt där strecket knappt syntes. Det ska ju mäta mindre hormon, men rfsu verkar ju suga rent ut sagt. Köp clearblue! :)
  • Anonym (T)
    Smultronpaij skrev 2018-10-26 12:25:50 följande:
    Mitt där uppe såg ju ungefär likadant ut, här sitter jag nu med två starka plus på clearblue rapid och ett "gravid" på clearblue digital. Ska nämnas att det är 3 dagar sedan jag tog mitt första med RFSU testa tidigt där strecket knappt syntes. Det ska ju mäta mindre hormon, men rfsu verkar ju suga rent ut sagt. Köp clearblue! :)
    Majamjau skrev 2018-10-26 22:06:14 följande:
    Det där är positivt! :)

    Tack, ni hade rätt :) Tog ett nytt igår och fick ett streck som var nästan lika starkt som teststrecket :)
  • Nandez
    Anonym (T) skrev 2018-10-31 10:01:38 följande:

    Tack, ni hade rätt :) Tog ett nytt igår och fick ett streck som var nästan lika starkt som teststrecket :)
    Grattis
Svar på tråden Tolka graviditetstest. Är det ett streck?