• Anonym (Jag)

    Hur mycket låter ni barnen styra?

    En vän har fått en ny tjej, de är lyckliga tillsammans och ser en framtid ihop, men hans barn som råkar vara i samma ålder som tjejen accepterar det inte alls.

    Hur mycket hänsyn ska man ta till sina barn i såna frågor tycker ni? Hans barn är 20 år och bor ännu hemma.

  • Svar på tråden Hur mycket låter ni barnen styra?
  • Anonym (Aldrig)

    Aldrig i livet att mina vuxna barn skulle få styra mitt kärleksliv

  • Tecum

    De är nästan vuxna, ingen hänsyn alls i det fallet. Däremot behöver de lära sig hänsyn, uppfostran saknar de ju...

  • Anonym (Gomez)

    Jag tycker att man spelar i sin egen liga.
    Inte i ungarnas "knatteliga", oavsett ålder på ungarna.

  • Sandraberg
    Tecum skrev 2018-10-19 20:23:30 följande:

    De är nästan vuxna, ingen hänsyn alls i det fallet. Däremot behöver de lära sig hänsyn, uppfostran saknar de ju...


    Känns väl inte helt ok att ha en sambo i samma ålder som sina barn. Skulle ju teoretiskt kunna vara en gammal klasskompis som flyttar in o blir "bonus mamma"

    Han borde skaffa sig nån i sin egen ålder.
  • Anonym (Hm..)

    Jag har full förståelse för att barnen inte accepterar det om den nya flickvännen, det måste vara chockerande och vidrigt att ens förälder blir ihop med någon i ens egen ålder, när man är så ung. 


    Jag hoppas barnen har möjlighet att flytta hemifrån så de kan säga upp kontakten med sin pappa.


    Däremot bör de alla bete sig rimligt omkring varandra så länge de bor under samma tak.

  • Tecum
    Sandraberg skrev 2018-10-19 20:31:14 följande:
    Känns väl inte helt ok att ha en sambo i samma ålder som sina barn. Skulle ju teoretiskt kunna vara en gammal klasskompis som flyttar in o blir "bonus mamma"
    Han borde skaffa sig nån i sin egen ålder.
    Det förstår jag väl, men det behöver inte kännas okej. De ska bara acceptera pappans val och inte lägga sig i hans kärleksliv även om de ogillar det!.
  • Sandraberg
    Tecum skrev 2018-10-19 20:38:38 följande:

    Det förstår jag väl, men det behöver inte kännas okej. De ska bara acceptera pappans val och inte lägga sig i hans kärleksliv även om de ogillar det!.


    Vaddå accepterar? Vad menar du att de ska göra då?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hm..) skrev 2018-10-19 20:33:02 följande:

    Jag har full förståelse för att barnen inte accepterar det om den nya flickvännen, det måste vara chockerande och vidrigt att ens förälder blir ihop med någon i ens egen ålder, när man är så ung. 

    Jag hoppas barnen har möjlighet att flytta hemifrån så de kan säga upp kontakten med sin pappa.

    Däremot bör de alla bete sig rimligt omkring varandra så länge de bor under samma tak.


    Säga upp kontakten på grund av att ens pappa blir kär i en 20-åring?
  • Anonym (Blä)

    Men vad är det för gubb/gumslem som springer efter så unga tjejer/killar? :-0

  • Tecum
    Sandraberg skrev 2018-10-19 20:42:38 följande:
    Vaddå accepterar? Vad menar du att de ska göra då?
    Ingenting förstås! De ska uppträda artigt mot den nya men behöver inte umgås. Och passar det inte kan de flytta, de är gamla nog! 
Svar på tråden Hur mycket låter ni barnen styra?