• Sommar2000

    Graviditetstest tidigt?

    Hej finisar.

    Jag har 5 dagar kvar till BIM och undrar om jag kan göra en grav. Test idag samt hur stor sannolikhet är att den visar rätt?

    Kom gärna med erfarenheter.

  • Svar på tråden Graviditetstest tidigt?
  • Tussan94

    Hej!

    Du kan testa nu men varför stressa?

    Bättre att vänta o se om mensen kommer om det ändå bara är 5 dagar kvar :)

  • Jag är bara jag

    Ja, du kan testa, men chansen/risken att det visar positivt är i det närmaste obefintlig även om du skulle råka vara gravid. Vänta och se om mensen kommer först.

  • Manda25

    Jag gjorde två stycken tidiga tester som visade tok negativt på BIM -5 och ett test på BIM -2. Jag var helt bombsäker på att jag inte var gravid, sen när BIM kom så kom ingen mens vilket skulle vara cykeldag 26 för mig och jag har nästan alltid en cykel på 28 dagar. Så att mensen inte kom då gjorde mig inte ett dugg misstänksam om att jag skulle vara gravid. Men jag använder Natural Cycels och dem sa åt mig att ta ett nytt test på cykeldag 28 (alltså BIM +2) och det kändes onödigt för mig då jag var bombsäker på att jag inte var gravid. Men jag tog ett test och blev grymt chockad när de visade ett svagt plus! Så visst var jag gravid trots mina tidiga tester och nu är jag i vecka 6 (5+2) :) Men jaga förstår om du vill ta tidiga tester, de gjorde jag för att jag inte kunde vänta och du kan ju (om du är gravid) ha högre HCG nivåer än vad jag hade :) Stort lycka till!

Svar på tråden Graviditetstest tidigt?