• Anonym (Så olycklig)

    Vad menar killen?

    För att göra en lång historia kort. Träffade för ett tag sedan en kille på jobbet. Har sambo och barn sedan innan. Denna kille lade sedan till mig på Facebook och vi började prata mer och mer på messenger och blev snart ett viktigt inslag i min vardag då vi klickade så enormt bra och kunde prata om allt. Efter ett tag övergick det mer till nån form av attraktion och jag valde att bryta ett tag då jag kände att detta blev för mycket. Men saknad en fanns där hela tiden och vi började prata igen. Men till sist började han dra sig undan trots att han skrivit enormt fina saker om mig och vilken fantastisk person jag han tycker jag är osv. Jag ville försöka reda ut allt men det gick liksom inte. Till sist slutade han nästan svara men gjorde det ändå inland. Sedan försvann han helt utan anledning från messenger, är inne men läste inte det jag skrev men efter en vecka skrev jag nåt igen och då svarade han. Vi pratade en stund, han sa då att han ville visa min sambo respekt och var rädd att jag kände för mycket för honom osv. MEN det som talar emot är att han hela tiden i långa haranger ältar detta när jag skrev att vi inte kunde prata såhär, hur förvirrad han blev och hur velig jag var... om och om igen... varför ens lägga fokus på att skriva om detta så mycket när han enligt egen utsago aldrig haft några känslor för mig, bara nåt litet sug som han sa. Samtidigt som detta frågar han nästan hela tiden om mina känslor, vad jag känner, hur jag kände då eller då osv. Så samtidigt som han säger att han inte har/har haft känslor så vill han hela tiden fråga om mina känslor och nästan bekräfta för sig själv att jag haft det trots att jag säger nej. Från att ha pratat på messenger konstant till nästan inget. Nu frågade jag idag om vi skall bryta eftersom han ändå inte ens öppnar det jag skriver men inget svar. Kanske har han tom gjort nån inställning så han inte ser mina meddelanden ä, vad vet jag? Men jag har svårt att släppa och funderar så otroligt mycket på hur han kan tänkas tänka. Kan tillägga att han är ganska mycket yngre än jag... jättetacksam om nån vill bolla/analysera lite med mig. Även om jag har sambo är det jag saknar och vill med honom bara att vara kompis, fortsätta prata om allt osv...i det betydde han så mycket

  • Svar på tråden Vad menar killen?
  • Mongoliet

    Jag har haft & även har några tjejer som är i din sits & jag i den killens. Några släpper man eftersom man känner sig lite utnyttjad efter ett tag. Om inte du tänker vara otrogen så tänker han inte längre bjuda på det du vill ha dvs vänskap & trevliga samtal. Någon kan man fortsätta med ibland eftersom det känns otvunget. Han var intresserad av sex men kände att det inte lär bli något. Han är fortfarande intresserad av sex men tänker inte lägga ner så mycket energi längre eftersom det ändå inte verkar att bli av.

  • Anonym (Så olycklig)

    Känner också att det kan vara nåt sådant, han säger att hamnar tänd, sugen och tyckte attvi klickade som personer och var sugen på lite mer. Det var där jag backade. Han i sin tur just nu bara ignorerar eller skriver en massa annat, att han aldrig känt nåt men samtidigt lägger han över på mig att jag minsan vart kär i honom samtidigt långa haranger om hur jag velat med honom och hur förvirrad han varit, lite som att han velat att jag skulle vart kär i honom. Det blir så tvetydigt... men som sagt nu verkar han ha fixat så han inte kan se vad jag skriver på messenger. Nu senast frågade jag om vi skulle bryta helt men inte ens det har han öppnat...han borde väl vara glad. Grejen är att vi ju kommer att ses då vi bor ganska nära varandra och jobbar i samma hus men inte samma avdelning.

  • Mongoliet

    Du får inte mer vänskap utan sex nu. Jag har just nu 3 som är som du. Jag svarar dock fortfarande på deras meddelande men frågar inget & oengagerade svar. Den ena är helt öppen med sin kärlek till mig nu men jag bjuder inte på något eftersom hon avbröt oss mitt i senaste gången vi skulle ha sex. Bor i olika länder. En döremot som fortsätter att skriva henne fortsätter jag att erbjuda vänskap & trevliga texter eftersom det känns otvunget.

  • Anonym (Så olycklig)

    Nu svarar ju denna kille inte alls men kommer av att någon gång kolla messenger. Vad är det bästa jag kan göra? Antingen tänker jag att skriva nåt klokt/vettigt som han kanske läser eller totalignorera tills han ev läser... tycker du ignorera är det bästa sättet att göra någon intressserad igen? Eller blir killen bara lättad då? För bara ett par veckor sedan verkade han tycka så himla mycket om mig och nu är allt bara knas. Om jag lägger ut det sista han skrev, vill du tolka? Tror nämligen du är inne på rätt spår

  • Anonym (Så olycklig)

    Nu svarar ju denna kille inte alls men kommer av att någon gång kolla messenger. Vad är det bästa jag kan göra? Antingen tänker jag att skriva nåt klokt/vettigt som han kanske läser eller totalignorera tills han ev läser... tycker du ignorera är det bästa sättet att göra någon intressserad igen? Eller blir killen bara lättad då? För bara ett par veckor sedan verkade han tycka så himla mycket om mig och nu är allt bara knas. Om jag lägger ut det sista han skrev, vill du tolka? Tror nämligen du är inne på rätt spår Här är det första han skrev i diskussionen, antar att du kan se av hans svar vad jag frågat ?Förstår dina tankar och funderingar och jag lovar att jag ska svara på dom ???? och kommer vara helt ärlig kanske inte alla gånger det du vill höra men lovar ska svara på allt ????

    1. Allt handlar inte om dejting och romantik i kärlek utan det är så mycket mer! Och det fanns och det finns ännu ????, känns som du inte har förstått hur stort just kärlek är????, kärlek handlar om handlingar, saknad, attraktion, kemi osv ett stort paket och när man läser dina texter ovan kan man klart och tydligt se att du har många saker som tecknar på kärlek inte i högsta nivå men började bli något speciellt

    2. Varför jag frågade flera gånger var för du säger en sak och menade något annat ena dagen var det liksom min man är sur jag gråter nästa dag var det som stor saknad av mig och du återfaller i sex och attraktion varje dag och frågade intima saker precis som jag gjorde och där fanns det en längtan av dig också, sen var det en dag skulle vi aldrig mer skriva då var det din kille igen nästa dag ville du prata om sex och fall ditt igen så kina känslor och handlingar sa något annat ????

    3. Jag har aldrig sagt att vi aldrig mer skulle prata, utan var mer att du hade liksom lite olika sidor och tankar som gjorde mig förvirrad, ena dagen var jag liksom attraherande och rolig nästa dag var det jag som var skit och du skulle aldrig mer prata med mig osv!

    4. Jag är inte kall som person utan väldigt varm person men har några principer som jag inte kommer ta upp här just nu, och jag kände att du hade så delade tankar och funderingar som jag har nämt innan, du visste nog inte egentligen vad du ville du var liksom helt kluven och jag fick alltid ta smällen så visste inte egentligen vad du ville så kände att det var dags att ta ett litet break och under tiden kunde du fundera vad du menade och även jag ???? och under tiden kunde du skriva ???? men du valde att tro att jag var sur och inte ville men det var din fantasi och tankar som sa de inte något jag har sagt eller har menat

    5. Lite som fråga nummer ett det finns ett mönster som tyder på att du hade väldigt starka känslor , om det var kärlek eller något annat kan jag inte svara på men något var de då du hade svängningar varje dag! Och visste inte om du var sugen eller bara drev osv fanns väldigt mycket och en annan dag skulle du bara bryta allt och inte säga något bara rätt av bryta allt! Känns som du är lite mer kall än vad jag är i så fall om du kan skriva de rätt ut utan tanke på annat och nästa dag ville du prata sex igen ????

    6 du har nog svaret på de själv, jag tar hänsyn till din sambo men du vet redan vad jag tycker och tänker då du frågat de 5 gånger innan ???? och svarat de ganska så exakt så känns mer som du vill väcka något igen med den frågan ????, och du svarade aldrig fullt ut när jag frågade tillbaka för fick lite delade svar olika dagar, så skulle säga såhär oss mig fanns det en tanke som blev en fantasi som sedan blev lite extra allt som vi båda inte hade direkt koll på och sedan kändes det som du var delad i 3 delar beroende på vilket humör du var på! Som jag har nämnt innan i denna text ????

    7. Där och då blev jag mest förvirrad och undrade vad du egentligen menade med allt vi skrev och sen när du ville förklara så hamlade vi åter igen på attraktion och då kände jag menade hon de hon sa eller var det bara kolla av vad jag kände? För först skulle vi inte prata och du hade sambo några timmar senare var det om sex attraktion och vi var halv sugna båda två osv vet ej vad det hade slutat nästa dag var din man arg sur vi skulle inte prata på kvällen samma dag då var vi där igen! Kändes som lite som vilket humör du hade så kunde vi skriva om olika saker! Där av kändes det som du hade väldigt starka känslor ????

    8. Du vet alltid att jag frågar om jag undrar något men just i detta fallet så kändes det som du sa en sak men menade en annan så blev lite kluven som person själv och fattade inte riktigt vad du menade med allt jag var liksom ena stunden väldigt attraktiv och du kunde göra det ena och andra nästa dag soptunnan och aldrig mer prata liksom lite för stora svängningar, och du kunde alltid frågat själv istället för att ha tankar och vad du har gjort,

    Så du kunde ha skrivit och frågat själv för då hade jag svarat från början än att du går runt och tänker massa saker som egentligen inte stämmer men nu har du nog alla svaren du undrar över ????

    Så nu har du att läsa en stund och reflektera lite så får vi se om du har lite mer frågor sedan ????? sedan kom detta, då jag förklarat att jag inte varit kär, däremot vart nyfiken, attraherad och tyckt om han som person ?1. Jag pratar dina känslor så fort det kommer upp är du oroligt snabb på att passa över frågan till mig och vad jag känner och våra känslor är du är väldigt blyg och rädd att berätta om just dina känslor exsakt vad du känner och tycker där lämnar du ett stort frågetecken efter dig, du är väldigt rädd att något ska komma fram och vill gärna gå tillbaka till vad jag känner och tycker för då har du kontrollen och det är inte relevant just nu för jag frågar dig öppet utan några konkreta svar den punkten är du väldigt rädd

    2. Jag bestämde ingenting utan jag går väldigt mycket på intryck och relation och som du också vet i text högre upp har jag ett väldigt sinne för människor kan läsa mellan rader utan skrift, tänk på jag är en människa som läser av allt och känner allt väldigt snabbt och om det blir oklart eller misstänktsam då drar jag hellre tillbaka och reflekterar lite än att köra osäkert, och du gjorde mig väldigt osäker med dina svängningar dagligen

    3. Och det var ju din uppfattning och tankar i själva verket tog jag bara en liten paus och reflekterade och sen skrev inte Du något speciellt heller du ställde inga frågor efter en liten stund anklagar du mig att sagt saker också det kändes som där ville du ha igång något en reaktion eller känsla från mig? Det är liksom bara dina tankar och fantasier som var egentligen till att vi slutade prata en liten stund, och självklart var jag väldigt upptagen och är väldigt upptagen man gör prioriteringar i livet och i helgen gick det väldigt bra som gör att jag har lite tid över denna kväll och du vet varje gång någon skriver något eller att man får en notis från Facebook blir man per automatik aktiv på messenger i 1min så betyder inte att jag sitter och håller i telefonen varje timme precis

    4. Och där kommer vi åter igen till dina känslor och intryck du känner men i själva verket var det jag som var upptagen och gjorde annat och svarade bäst jag kunde sen var det dina känslor och tankar som kändes att jag frös ut dig som person att jag inte skrev alls med dig längre och det är ju ännu ett bevis på saknad och längtan något som tillhör ett litet starkare ord

    5. Om du läser vad du skrivit så ser man klart och tydligt att vi pratade ganska intimt ena stunden att du var väldigt intresserad och sugen sen nästa dag var jag ett litet moln på himmeln som du kunde bara blåsa bort utan några direkta förklaringar bara med texten vi kan inte prata mer hej då kort och rakt sen 24 timmar senare var du sugen på att prata intimt och sex igen det är för mig ganska ologiskt att du lägger över det på mig sedan att jag är känslokall och inte menar med det jag skriver osv när du själv inte menar det du skriver i så fall

    6. Extra allt betyder som det låter man kryddar väldigt mycket, och jag från dag 1 har tagit hänsyn till din man men sen började det spåra ut mer och mer och du blev väldigt kluven på köpet och la skulden på mig sedan ungefär där vi är nu också att du har ganska svårt att prata om vad du tycker och känner utan vill ha väldigt kontroll över situationen du är i

    7. Jag har varit klar och tydlig att känslor har jag aldrig haft men ett sug och ett fantasi fanns där men som försvann när du började vela och ena stunden var det okej och andra stunden inte där av drog jag mig tillbaka lite efter en stund och om du hade varit klar och tydlig hade vi kanske aldrig haft denna dialogen då kanske vi hade pratat om något helt annat, så jag lägger inte allt på dig men det är du som styrde vad som skulle hända och inte och när man får olika bud brukar man alltid dras sig tillbaka och reflektera lite innan man går vidare

    8 det är ingen lek utan det är vad man gör de till och har man olika budskap i sin text och ens stunden är något speciellt andra stunden är man ingenting då drar man ofta tillbaka och det var egentligen dina handlingar som gjorde att just jag drog tillbaka på allt vi skrev för just du kunde inte bestämma dig där och då vad du egentligen menade ????

    9 så du får gärna förklarade vad som pågick i ditt huvud och vad du egentligen menade med allt vi skrev om för dina känslor känns som att du vill lägga samma känslor på mig ???? och du får jätte gärna förklara nu vad du egentligen menade med allt vår skrivande ????? Mina frågor är, vad tänker han?

  • Mongoliet

    Påminner jättemycket om det senaste dygnet som jag umgicks med den tjejen som avbröt sexet. Skillnaden är att vi hade setts & haft sex en månad tidigare & känt oss förälskade båda två.

    Era konversationer på messenger hade vi live & det kändes som att jag var 17 igen. Lämnar varandra dagen efter & mina känslor dör tvärt. Hade inte mer att ge för det jag fick tillbaka. Nu 1-2 månader senare skriver hon varje dag & ber om ursäkt för det dygnet. Hon vill ses igen. Jag kan inte. Känner inget längre.

    Känns som att han är i den sitsen men kanske yngre än vad jag är & även om jag var hård live så är jag neutral & relativt snäll i meddelande nu. Han har bara lagt ner dig helt. Han är bara sjukt besviken på att det inte blev någon sex efter allt han hade lagt ner & nu pallar han inte mer. Bara glöm honom.

  • Anonym (Så olycklig)

    Han är runt 25, jag är äldre. Måste försöka glömma men är otroligt svårt. Tycker du han verkar känslokall eller mest besviken? För han skriver ju att jag velat med han flertal gånger men vill väldigt gärna veta om jag har känslor hela tiden. Varför vill han veta det när han ändå skriver att han aldrig haft några själv? Det går inte ihop, det är de sakerna han upprepar i sina långa texter hela tiden

  • Mongoliet

    Mest besviken tycker jag det låter som & kanske att han har en osvensk bakgrund alt att man var nog lite mer hetsig i snacket när man var yngre. Jag blev förvånad över mitt egna beteende. Min tjej var 20. Det kanske låter känslokallt men det är bara besvikelse som ska ut.

  • Anonym (Så olycklig)

    Han är helsvensk. Inte speciellt hetsig men lite speciell, känns som han är besviken både över mitt velande men jag funderar fortfarande varför han frågar hela tiden över mina känslor eller rättare sagt vill applicera på mig att jag är kär?

Svar på tråden Vad menar killen?