• Anonym (Fru malin)

    Locka tillbaka honom med sex?

    Han? Vill ha paus. Tvekar om allt. Känslor. Livet. Jobb. Mig. Nån kris?

    Jag? Vill ha honom. Alltid.

    Kan jag locka tillbaka honom med hjälp av sex?

  • Svar på tråden Locka tillbaka honom med sex?
  • Anonym (Beror på)

    Har ni haft sparsamt eller ingen sex den sista tiden kan det nog funka bra, för det kanske tom. är därför han blivit avig, men har ni haft ett bra sexliv är det nog ingen idé, för då är det något annat som stör.

  • Anonym (Fru malin)

    Lite sex senaste tre åren

    Kanske en gång varannan månad

    Illa

    Innan ofta.... Ett par i 14 år.

  • Godisbuske

    Vill du locka tillbaka honom, så låt han vara. Låt han få tänka, låt honom sakna. Säga bara att du vill ha honom och att du älskar han. Be honom höra av sig när han är redo. Undertiden så gör du allt för att inte kontakta och hittar på annat skoj. Kan ju faktiskt vara så att han inte hör av sig.

    Locka med sex är lite lågt. Ha lite självrespekt och värdera dig högre än så.
    Lycka till

  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Fru malin) skrev 2018-10-20 23:43:49 följande:

    Lite sex senaste tre åren

    Kanske en gång varannan månad

    Illa

    Innan ofta.... Ett par i 14 år.


    Jag vågar nästan lova att du kan locka tillbaks honom med sex och att det är det som är problemet. Go for it!
  • Anonym (.)

    Jag skulle också ledsnat om jag fått sex varannan månad.

    Tycker det känns elakt att locka tillbaka honom med sex om du har så låg sexlust att du känner att varannan månad räcker gott.

    Mina känslor försvinner fort om tjejen inte tar hand om mina sexuella behov. Förstår att han tröttnat.

    Ska du försöka få tillbaka honom så måste något ändras permanent, vad som ska ändras kan bara ni veta. Kan vara mycket annat än sex som gör att han fragit. Ändras inget permanent är ni tillbaka på samma ruta igen om några månader.

  • Anonym (Fru malin)

    Fick tillbaka lusten till sex när jag sa upp mig från ett helvete till jobb.

    Så det är ingen falsk lockelse....

    Men tack

    Ska ge honom tid att tänka....

  • Walker90

    Hej!

    Jag tror det är fel att locka honom med sex. Du vill ha tillbaka honom och ha honom i en relation med kärlek, alltså ett riktigt förhållande. Det första du ska göra är att prata med honom. Kommunikation är A och O. Kanske kan ni prata med en äktenskapsrådgivare eller psykolog ihop?

    Om han behöver några dagar för att vara ifred och tänka, kan du ge honom det?

    Kanske vet han själv inte vad han vill.

    Han måste ta reda på det men han kan inte vela och fundera för länge heller. Det mår troligtvis ingen av er bra av.

  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2018-10-20 23:58:23 följande:

    Jag skulle också ledsnat om jag fått sex varannan månad.

    Tycker det känns elakt att locka tillbaka honom med sex om du har så låg sexlust att du känner att varannan månad räcker gott.

    Mina känslor försvinner fort om tjejen inte tar hand om mina sexuella behov. Förstår att han tröttnat.

    Ska du försöka få tillbaka honom så måste något ändras permanent, vad som ska ändras kan bara ni veta. Kan vara mycket annat än sex som gör att han fragit. Ändras inget permanent är ni tillbaka på samma ruta igen om några månader.


    Trist att behöva känna den pressen av att vara din tjej; kommer du tröttna nu för dina sexuella behov inte uppfyllts på ett tag?

    Eller vad säger du om att ta hand om dina sexuella behov själv..?
  • Anonym (Hz)
    Anonym (Y) skrev 2018-10-21 02:38:55 följande:
    Trist att behöva känna den pressen av att vara din tjej; kommer du tröttna nu för dina sexuella behov inte uppfyllts på ett tag?

    Eller vad säger du om att ta hand om dina sexuella behov själv..?

    Vi är alla olika samtidigt som vi betraktar oss själv som normen när det gäller förhållningen till sex, lite som bilförare; - alla andra är antingen fartdårar eller sniglar.
    Med det sagt: För många är sex och kvaliteten på sex en hälsomätare på förhållandet. Sex är tillsammans med omtänksamhet, ömhet, respekt (m.fl.) ett av fundamenten i ett förhållande. Vilken komponent är viktigast?
    Vill min partner uppleva mitt bästa jag så vet hon vad som ingår.
    Naturligtvis kan det finnas svackor men då måste det också finnas en vilja att reda ut orsaker så vi tillsammans kan adressera problemen
    Ditt uttalande ovan vittnar bara om en oempatisk och naiv hållning som förenklar och fördummar hur många fungerar och känner.


     

  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Fru malin) skrev 2018-10-21 01:07:22 följande:

    Fick tillbaka lusten till sex när jag sa upp mig från ett helvete till jobb.

    Så det är ingen falsk lockelse....

    Men tack

    Ska ge honom tid att tänka....


    Det borde du inte alls. Ge honom tid att tänka alltså. Risken att du inte får honom tillbaks eller kanske tom. förlorar honom till någon annan är betydligt högre om du är passiv. Så strunta i att vänta, ge honom tid och såna floskler och KÄMPA för honom om du vill ha tillbaks honom.

    Han älskar sannolikt dig, men han känner sig inte älskad själv pga. extrem sexbrist. Det tär på en man något jävulskt, självförtroendet hamnar i botten. Så du måste visa honom att du älskar honom, att vänta och ge honom tid förstärker bara hans känsla av att vara oälskad, och då kommer han försöka gå vidare. 

    Nu har jag och en annan gett rakt motsatta råd, jag är man, den som gav motsatt råd en kvinna. Det är din MAN du vill ha tillbaks. Vems råd vill du följa?
  • Anonym (Fru malin)
    Anonym (Beror på) skrev 2018-10-21 11:06:45 följande:

    Det borde du inte alls. Ge honom tid att tänka alltså. Risken att du inte får honom tillbaks eller kanske tom. förlorar honom till någon annan är betydligt högre om du är passiv. Så strunta i att vänta, ge honom tid och såna floskler och KÄMPA för honom om du vill ha tillbaks honom.

    Han älskar sannolikt dig, men han känner sig inte älskad själv pga. extrem sexbrist. Det tär på en man något jävulskt, självförtroendet hamnar i botten. Så du måste visa honom att du älskar honom, att vänta och ge honom tid förstärker bara hans känsla av att vara oälskad, och då kommer han försöka gå vidare. 

    Nu har jag och en annan gett rakt motsatta råd, jag är man, den som gav motsatt råd en kvinna. Det är din MAN du vill ha tillbaks. Vems råd vill du följa?


    Men jag har kämpat, Hur kan jag kämpa mer?

    Han bad om mer tid och veckan efter öppnade jag i en sexig outfit och försökte förföra honom men han sa nej inte nu. Jag vill inte..... Och bad mig ge honom tid att tänka..... Han har mycket problem just nu med jobb osv så måste nog faktiskt ge honom tid....
  • Anonym (Fru malin)

    Känns som att han vill hämnas på alla dom år jag inte ville ha mycket sex och nu avvisar mig för att jag ska känna hur det känns!?!?

  • Anonym (Peachy)
    Anonym (Fru malin) skrev 2018-10-21 12:37:12 följande:

    Känns som att han vill hämnas på alla dom år jag inte ville ha mycket sex och nu avvisar mig för att jag ska känna hur det känns!?!?


    Lätt att vara efterklok... men brukar sällan hjälpa.

    Partnern har redan tröttnat efter år av ouppfyllda behov.

    Nu helt vips vill du ha sex och försöker förföra honom när han är på väg bort.

    Är man inte sexuellt kompatibla blir det svårt att hålla ihop, och med största sannolikhet kommer ni hamna i samma obalans igen när det blir vardag.

    Jag tror inte du kan locka honom med sex längre eftersom ni har olika lust och behov i det långa loppet.
  • Anonym (Fru malin)

    Inte vips. Ändrade ju min situation

    Jobbet fick mig tappa lusten så jag bytte jobb

  • Anonym (Hm)
    Anonym (.) skrev 2018-10-20 23:58:23 följande:
    Jag skulle också ledsnat om jag fått sex varannan månad.

    Tycker det känns elakt att locka tillbaka honom med sex om du har så låg sexlust att du känner att varannan månad räcker gott.

    Mina känslor försvinner fort om tjejen inte tar hand om mina sexuella behov. Förstår att han tröttnat.

    Ska du försöka få tillbaka honom så måste något ändras permanent, vad som ska ändras kan bara ni veta. Kan vara mycket annat än sex som gör att han fragit. Ändras inget permanent är ni tillbaka på samma ruta igen om några månader.
    Verkligen
  • Anonym (Hz)
    Anonym (Fru malin) skrev 2018-10-21 12:35:53 följande:
    Men jag har kämpat, Hur kan jag kämpa mer?

    Han bad om mer tid och veckan efter öppnade jag i en sexig outfit och försökte förföra honom men han sa nej inte nu. Jag vill inte..... Och bad mig ge honom tid att tänka..... Han har mycket problem just nu med jobb osv så måste nog faktiskt ge honom tid....

    Sexig outfit blir för mycket. Precis som andra har skrivit så hade jag bara känt mig manipulerad och dumförklarad.


    Detta måste du/ni lösa med kommunikation. Precis som med sex så är det den som vill minst som håller i taktpinnen och du kan inte tvinga honom.

Svar på tråden Locka tillbaka honom med sex?