• Äldre 21 Oct 13:44
    1590 visningar
    0 svar
    0
    1590

    Gått ner 3.5 kilo på 3 dagar med Metformin?

    Hej, detta är mitt första inlägg här och jag har lite frågor om metformin och övervikt.

    Min gynekolog konstaterade för ca 4 dagar sedan att jag har pcos, jag har ju ett litet hunm om vad det är och att övervikt inte är ovanligt när man har det, så jag fick metformin utskrivet som hon så skulle hjälpa mig gå ner i vikt. Jag har nu tagit metformin 500 2 ggr om dagen i ca 4 dagar, jag har vanligtvis alltid har svårt med min vikt, har alltid ätit som jag ska, gått efter dieter, tränat som bara den och jag har inte förlåt ens ett hälft kilo på ett par år. Men dem 3 senaste dagarna så har jag gått ner 3.5 kilo, jag har inte ändrat min kost men däremot har jag inte hunnit träna något.

    Är det vanligt att man bara går ner sådär vips med metformin? Är det ens metforminen som gör att jag har gått ner i vikt? Kommer jag kanske fortsätta i detta stadiet?

    Jag är somsagt överlycklig över det här och hoppas det inte slutar än förräns jag har nått mitt mål! Några annan fråga är varför får man just metformin för viktnedgång om man har pcos? Är det just för den här anledningen? Är det någon mer här som också har gått ner så här fort i början med metformin, har googlat och letat men hittar inte svar på mina frågor och absolut inget svar på om det är någon mer som fått en sån här start!

    Mvh

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-21 13:47
    Tappat ens ett halvt kilo***

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-21 13:49
    Förlåt för stavfel, mobilen vill inte hänga med ????

Svar på tråden Gått ner 3.5 kilo på 3 dagar med Metformin?