• louisejh

    Minns inte att jag har haft sex

    Hej! Jag var ut i helgen och har en blackout efter det.. jag minns inte att jag gick från krogen, jag minns inte hur jag kom hem. Enligt flera vänner var jag väldigt aggressiv och berättade saker som folk har sagt i förtroende till mig. Det är inte likt mig alls, skulle aldrig göra så nykter. 

    Jag vaknar upp i min säng hemma med en kille (en jobbarkompis jag knappt känner) och är naken.. jag har inget minne av att vi har haft sex. Det känns så jobbigt och jag känner mig bara äcklad och utnyttjad. Vet inte om han fattade att jag var så full.. men enligt folk var jag redlös.


    Har någon varit i samma situation? Kan jag ha blivit drogad? Hur går man vidare efter något sånt här?

  • Svar på tråden Minns inte att jag har haft sex
  • amaliaj

    Hej

    Usch så jobbigt. Det går ju inte att veta exakt vad som hände.

    Du kanske blev drogad? Kanske drack för mycket en dag när kroppen inte tålde det? Det enda du säkert har koll på och antagligen kommer att få koll på är konsekvensen.

    Mitt bästa storasyster råd är att du ska vara snäll och förlåta dig själv. Saker händer, alla gör bort sig. Be om ursäkt till de du lämnade ut hemlisar om. Prata med killen på jobbet och säg som det var, du var tokfull, det var ett misstag, hoppas ni kan vara normala och trevliga mot varandra på jobbet ändå. Han blir säkert lättad om du är lite vuxen.

    Ta ansvar för situationen, ångerfull är ju klokt att vara men strunta i skuld och skam. ALLA som lever och njuter av att leva gör ju bort sig ibland.

    ...och drick mindre nästa gång

  • Anonym (AA)

    Hej!

    Tråkigt att du fick en sådan blackout, vet själv hur hemskt det är och vilken ångest det ger. Man känner sig våldtagen eftersom man inte kommer ihåg något. Det går ju som inte ens veta om man är med på det i ett sådant tillfälle då man är så onykter. Tråkigt att killen utnyttjade det tillfället och inte backade när han såg att du var alldeles för full.

    Jag drack ofta och mycket så fick tillslut sånna där blackouts varje gång jag drack, och gjorde värre och värre grejer. Bland annat som du vakna upp på okända ställen med okända människor men även personlighetsförändringar, dubbelseende, aggressivitet osv. Symptom på alkholförgiftning. Du kommer inte kunna slappna av i ditt alkoholdrickande om du vill ha kontroll över det, då gränsen kan flyttas från gång till gång.

    Sen går det inte direkt veta om du blivit drogad. Men om du nästan varit nykter och inte drack så mycket så kanske? Vet dina vänner ungefär hur mycket du drack? Har du någon aning om du drack ovanligt mycket?

    Ångesten är svår att hantera, och kan hänga kvar länge, men det kommer blekna med tiden.

Svar på tråden Minns inte att jag har haft sex