• Äldre 23 Oct 22:51
    3013 visningar
    6 svar
    6
    3013

    Re: Högskoleutbildningar

    Hej,

    Vilka program finns det som inte är längre än tre år, som är uppdelade i mindre kurser (t.ex. 7,5 hp) och som har en god framtid? Mycket självständigt arbete är ett plus. Möjlighet att tenta av kurser likaså.


    Har bred behörighet och bra HP, så antagningspoäng är inte en fråga.


    Någon som har koll? Berätta gärna om era egna utbildningar också!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-24 01:10
    Jag borde ha lagt till att förväntad lön, framförallt på kort och medellång sikt är viktigt. Man har ju en familj att försörja.
  • Svar på tråden Re: Högskoleutbildningar
  • Äldre 27 Oct 08:57
    #4

    Tack för alla svar! Det har varit en intressant process, det här.


    Efter några dagars funderande har jag kommit fram till att det antagligen är systemvetenskap jag borde plugga. Det verkar vara en utbildning och arbetsmarknad som passar mina styrkor och intressen rätt bra.


    Finns här någon som har gått systemvetenskap och kan berätta litet om hur det var och är? Jag undrar t.ex. hur det var att plugga, vad de olika lärosätena ger en (för det verkar vara rätt olika program) och var ni sedan hamnade i arbetslivet.


    Finns det annars någon som känner en systemvetare?

  • Äldre 27 Oct 08:57
    #5

    Tack för alla svar! Det har varit en intressant process, det här.


    Efter några dagars funderande har jag kommit fram till att det antagligen är systemvetenskap jag borde plugga. Det verkar vara en utbildning och arbetsmarknad som passar mina styrkor och intressen rätt bra.


    Finns här någon som har gått systemvetenskap och kan berätta litet om hur det var och är? Jag undrar t.ex. hur det var att plugga, vad de olika lärosätena ger en (för det verkar vara rätt olika program) och var ni sedan hamnade i arbetslivet.


    Finns det annars någon som känner en systemvetare?

  • Äldre 27 Oct 08:58
    #6

    Tack för alla svar! Det har varit en intressant process, det här.


    Efter några dagars funderande har jag kommit fram till att det antagligen är systemvetenskap jag borde plugga. Det verkar vara en utbildning och arbetsmarknad som passar mina styrkor och intressen rätt bra.


    Finns här någon som har gått systemvetenskap och kan berätta litet om hur det var och är? Jag undrar t.ex. hur det var att plugga, vad de olika lärosätena ger en (för det verkar vara rätt olika program) och var ni sedan hamnade i arbetslivet.


    Finns det annars någon som känner en systemvetare?

Svar på tråden Re: Högskoleutbildningar