• Ariellan

    BF vid IVF

    Hej!

    Jag har enligt min ivf-klinik BF den 30 nov men enligt RUL 21 nov. Det skiljer ju 10 dagar. Vilket datum är säkrast att gå efter?

    Tyder det på att jag har en stor bebis i magen?

    Min BM går på den 30 nov eftersom man inte ändrar BF vid ivf, men då blir det ju att jag går över nästan 3 v enligt RUL, om jag skulle gå över tiden..

  • Svar på tråden BF vid IVF
  • BuoBä

    Eftersom du - till skillnad från de flesta - vet exakt när du blev gravid är det datumet från ivf-kliniken som gäller. RUL är ingen exakt vetenskap, utan det kan diffa hit och dit utan någon särskild anledning.

  • Ariellan
    BuoBä skrev 2018-10-26 14:54:27 följande:

    Eftersom du - till skillnad från de flesta - vet exakt när du blev gravid är det datumet från ivf-kliniken som gäller. RUL är ingen exakt vetenskap, utan det kan diffa hit och dit utan någon särskild anledning.


    Tack! Så då är det ingen fara om jag skulle gå över 2 veckor från 30 nov då...?
  • BuoBä
    Ariellan skrev 2018-10-26 15:09:27 följande:

    Tack! Så då är det ingen fara om jag skulle gå över 2 veckor från 30 nov då...?


    Nej, som jag sa har du ett ovanligt exakt datum att gå efter.

    Sen är det ju så att barn kommer när de kommer, men din BM kommer givetvis hålla koll och om det skulle visa sig mot slutet att barnet är ovanligt stort så får man givetvis ta hänsyn till det. Så är det för alla. Men att du fick 10 dagars skillnad på datum nu behöver inte betyda någonting.
  • Jag är bara jag

    Insättning är 2+2, 2+3 eller 2+5 med blastis. B.f-datum utgår alltid från det vid IVF! Min första IVF-bebbe låg ett tag på +34% på TUL, men b.f ändrades ju inte för det utan de utgick från insättningsdatumet. Grattis förresten! Glad

  • Kaffe81

    För mig har det varit lika på mina tre ultraljud (är i vecka 30 nu): bebisen har varit 8 dagar mindre än vad bf från Ivf säger. På RUL sa barnmorskan att om det är mindre än 12 dagar skillnad räknas det som normalt (önskar de hade sagt det första gången). Så 10 dagar borde ju också vara inom spannet för normalt.

Svar på tråden BF vid IVF