• Anonym (KJNIML)

    Misshandel som barn

    Jag skullle vilja berätta lite om mitt liv när jag var som barn.


    Jag är nu vuxen och har som sagt 8 st syskon som jag har lite kontakt med då och då. Men två av dessa delar med samma mamma och pappa, så vi är alltså 3 st.


    Min Pappa har alltid varit väldigt agressiv båda fysiskt och psykiskt, han har alltså misshandlat mig när jag ver ett barn.

    Jag har så många dåliga minnen av min pappa att jag nästan kan bli lite rädd när jag än idag tänker på honom och det han gjorde mot mig och mina syskon när vi var barn.

    På grund av denna misshandel så har mitt liv blivit väldigt osäker och jag har vädligt svårt att kunna lite på mig själv när jag gör vissa saker och det senaste året så har jag som tappat bort mig själv.


    Jag vet att jag inte borde ha dessa tanker i min huvud, men ibland så kommer bara dess upp och gör mig väldigt osäker.

    Har fortfarande kontakt med min pappa, men har väldigt svårt att prata detta med honom och det han har gjort mot mig och mot mina syskon. Jag vill kunna förlåta min pappa för det han har gjort för jag vet själv vad han har gått igenom när han var ett barn själv.

    Han hade det väldigt jobbigt då han hade själv en pappa som drack rätt mycke alkohol och misshandlade.

    Men jag känner att jag vill gå i botten med allt det här för en gångs skull för alla och ta ett litet allvarligt snack med han och förstå det han har gjort mot oss inte var acceptabelt och hur mycket det har påverkat mig och mina syskon nu som i vuxen ålder. Jag vill kunna förlåta honom innan det blir för sent!


    Jag tror att, när jag väl har förlåtit honom så kommer min självsäkerhet att bli så mycke bättre och jag kommer att börja våga tro på mig själv och älska mig själv igen.


    Jag vill leva IGEN!


    Om någon annan har haft en likadan erfarenhet, snälla berätta lite om hur du gick tillväga för att kunna hantera detta på bästa sätt. Eller om ni har lite tips så tar jag gärna emot dem :)

Svar på tråden Misshandel som barn