• Anonym (Undrande)

    Sterilisering

    Min man ska sterilisera sig nästa vecka, och vi bara undrar hur länge efter operationen man måste avhålla sig från sex?. Jag äter fortfarande p-piller.. Men menar P. G. A ingreppet..

  • Svar på tråden Sterilisering
  • Anonym (Gjort det)
    Anonym (Undrande) skrev 2018-11-01 21:41:37 följande:

    Min man ska sterilisera sig nästa vecka, och vi bara undrar hur länge efter operationen man måste avhålla sig från sex?. Jag äter fortfarande p-piller.. Men menar P. G. A ingreppet..


    3 månader har jag för mig att jag fick vänta
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Gjort det) skrev 2018-11-02 12:43:05 följande:

    3 månader har jag för mig att jag fick vänta


    Fast inte 3 månader tills man fick ha sex? 3 månader tills man slipper använda annat preventivmedel vet jag.
  • Hååkann

    Finns väl ingen gräns för när man kan ha sex. Som någon sa ska man använda preventivmedel tre månader och minst 12 utlösningar, sedan spermaprov för att bekräfta att det inte finns spermier kvar i sädesvätskan. Jag hade ganska ont i 2-3 dagar efter att jag steriliserade mig, sedan var allt som vanligt och bara att köra på

  • Anonym (A)
    Hååkann skrev 2018-11-02 20:08:04 följande:
    Finns väl ingen gräns för när man kan ha sex. Som någon sa ska man använda preventivmedel tre månader och minst 12 utlösningar, sedan spermaprov för att bekräfta att det inte finns spermier kvar i sädesvätskan. Jag hade ganska ont i 2-3 dagar efter att jag steriliserade mig, sedan var allt som vanligt och bara att köra på
    Håller med
  • Anonym (Min)

    Min man steriliserade sig o vi väntade typ en vecka för han blev väldigt öm. Använda preventivmedel gjorde vi i 3 mån sen lämnade han ett spermaprov och vi fick grönt ljus att köra på

  • Anonym (Gjort det)
    Anonym (Undrande) skrev 2018-11-02 17:36:52 följande:

    Fast inte 3 månader tills man fick ha sex? 3 månader tills man slipper använda annat preventivmedel vet jag.


    Sort läste vist lite fort.

    Väntade nog ca 1,5 vecka unna vi hade sex.

    Hade lite ont i bollarna.
  • Anonym (Gjort det)
    Anonym (Undrande) skrev 2018-11-02 17:36:52 följande:

    Fast inte 3 månader tills man fick ha sex? 3 månader tills man slipper använda annat preventivmedel vet jag.


    Sort läste vist lite fort.

    Väntade nog ca 1,5 vecka unna vi hade sex.

    Hade lite ont i bollarna.
  • Anonym (.)

    Googla....

    Det är bara att tuta och köra...

    Det du ska göra att fråga honom vad han vill göra med sina sista "grabbar" innan operationen..... Det hade jag önskat att min fru frågat.

    Glöm inte bort att någonstans i bakhuvudet hos många finns det en koppling mellan sexuell attraktion och önskvärda gener och förmågan att föra dem vidare.

Svar på tråden Sterilisering