• Äldre 5 Nov 20:43
    6676 visningar
    31 svar
    31
    6676

    Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest

    Hej
    Min sambo är gravid sen några veckor tillbaks. Vi blev båda sjukt glada då vi försökt i ca fem månader. Däremot har jag blivit sjukt osäker och känner att man kommer vilja göra ett faderskapstest. Någon annan som har haft liknande känsla? Någon som gjort detta?

  • Svar på tråden Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest
  • Äldre 7 Nov 08:06
    #11

    Gör det i hemlighet då. Om hon är en sån tjej som skulle bli sårad.

  • Wagner
    Äldre 2 Dec 14:47
    #12
    +1

    Många som har litat på sina kvinnor till 100%, är inte far till hennes barn.

    Så, att göra ett test, en självklarhet.

    Naturligtvis borde detta vara obligatoriskt och genomföras per automatik.

    Alla barn borde ha rätt att veta vilka föräldrarna är. Det är iaf min åsikt.

  • Äldre 30 Dec 16:44
    #13
    +1
    Bope M skrev 2018-11-06 19:29:24 följande:

    Asså...att ett barn kommer är en ju en stoooor grej. Jag är tjej, min kille vill göra faderskapstest när vi ska ha barn. Jag är inte ett dugg sårad över det, vi litar på varandra och han vet att jag skulle hellre dö än att vara otrogen. Han älskar mig, jag älskar honom. Vill han ändå så låt han, tänker jag.

    Om du är som oss så kör, men om du inte litar på henne i övrigt heller så kanske jag också ifrågasätter erat val att skaffa barn. MEN jag håller inte med alla som svarat dig här. Även om jag förstår dom.

    Som sagt, jag blev inte ett dugg sårad över att min kille vill göra det, vill han bara vara lugn över denna stora grej så låt han vaaaa det tänker jag . Jag tycker du ska göra ett om du känner det. Fullt förståeligt.


    Samma här vi kom överens när vi började försöka att om han känner när barnet är fött att han vill göra faderskapstest så är det kolugnt för min del. Jag ser det som så att skriva på faderskapspapprena är ju som vilket annat kontrakt som helst. Ingen skulle ju skriva på papper på banken utan att läsa. Och att inte göra ett faderskapstest utan bara skriva på är ju som att inte läsa papprena på banken. Och vem skulle göra det? Så varför kräva att man ska skriva på faderskaps papper i blindo?
  • Äldre 30 Dec 16:44
    #14
    +1
    Bope M skrev 2018-11-06 19:29:24 följande:

    Asså...att ett barn kommer är en ju en stoooor grej. Jag är tjej, min kille vill göra faderskapstest när vi ska ha barn. Jag är inte ett dugg sårad över det, vi litar på varandra och han vet att jag skulle hellre dö än att vara otrogen. Han älskar mig, jag älskar honom. Vill han ändå så låt han, tänker jag.

    Om du är som oss så kör, men om du inte litar på henne i övrigt heller så kanske jag också ifrågasätter erat val att skaffa barn. MEN jag håller inte med alla som svarat dig här. Även om jag förstår dom.

    Som sagt, jag blev inte ett dugg sårad över att min kille vill göra det, vill han bara vara lugn över denna stora grej så låt han vaaaa det tänker jag . Jag tycker du ska göra ett om du känner det. Fullt förståeligt.


    Samma här vi kom överens när vi började försöka att om han känner när barnet är fött att han vill göra faderskapstest så är det kolugnt för min del. Jag ser det som så att skriva på faderskapspapprena är ju som vilket annat kontrakt som helst. Ingen skulle ju skriva på papper på banken utan att läsa. Och att inte göra ett faderskapstest utan bara skriva på är ju som att inte läsa papprena på banken. Och vem skulle göra det? Så varför kräva att man ska skriva på faderskaps papper i blindo?
  • Äldre 2 Jan 00:01
    #15
    Tigerkvinna skrev 2018-12-30 16:44:35 följande:

    Samma här vi kom överens när vi började försöka att om han känner när barnet är fött att han vill göra faderskapstest så är det kolugnt för min del. Jag ser det som så att skriva på faderskapspapprena är ju som vilket annat kontrakt som helst. Ingen skulle ju skriva på papper på banken utan att läsa. Och att inte göra ett faderskapstest utan bara skriva på är ju som att inte läsa papprena på banken. Och vem skulle göra det? Så varför kräva att man ska skriva på faderskaps papper i blindo?


    Exakt!!
  • Äldre 2 Jan 09:30
    #16
    -1

    Herregud, är tilliten så låg mellan par idag?

  • Äldre 2 Jan 14:05
    #17
    +1
    Mimosa86 skrev 2019-01-02 09:30:38 följande:

    Herregud, är tilliten så låg mellan par idag?


    För min del handlar det inte om tillit. Utan att det ska vara ett jämställt beslut. Varför ska jag kräva av min man att han till fullo ska lita så blint på mig att han bara ska skriva på papper som binder honom till något resten utav livet? Därav tycker jag det är viktigt att mannen får göra sitt val, om han vill skriva på i blindo genom att bara lita på mitt ord, eller undersöka att han skriver på rätt. Och om jag som kvinna inte har något att dölja varför ens bli sur eller neka mannen testet?
  • Äldre 13 Feb 20:34
    #18

    ja tycker det ska vara obligatoriskt. 

    Vi hade en het diskussion om det när jag sa att jag ville ha det. för att ha samma rätt till vetskap och att aldrig hamna i en situation där jag börjar tvivla på mig själv i svaga ögonblick . Det handlar inte om misstro mot sin partner för mig utan en misstro och osäkerhet hos mig själv, vill aldrig behöva känna tvivel bara.

    så jag kommer ta faderskapstest helt klart 

  • Äldre 16 Feb 23:56
    #19
    murof skrev 2019-02-13 20:34:31 följande:

    ja tycker det ska vara obligatoriskt. 

    Vi hade en het diskussion om det när jag sa att jag ville ha det. för att ha samma rätt till vetskap och att aldrig hamna i en situation där jag börjar tvivla på mig själv i svaga ögonblick . Det handlar inte om misstro mot sin partner för mig utan en misstro och osäkerhet hos mig själv, vill aldrig behöva känna tvivel bara.

    så jag kommer ta faderskapstest helt klart 


    Helt rätt, min sambo känner lika som du skriver och jag förstår honom till fullo.
  • Äldre 17 Feb 00:28
    #20

    Självklart borde tester göras by default. Att det inte redan är obligatoriskt är för mig helt absurt.

Svar på tråden Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest