Inlägg från: Anonym (Nej!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej!)

Son rädd för spöken

Anonym (Ojdå) skrev 2018-11-06 20:54:27 följande:

Psykolog?

Din son är uppenbarligen väldigt känslig och bör inte se otäcka filmer el spel.

Kanske ni kan kontakta ett medium om det finns andar i huset.

Vår son som nu är 9 blir fortf mer rädd än sina yngre syskon. Ända sen han var bebis har han sett "andar". Han berättar ofta om de som finns runtomkring oss. Ofta är det andar som han inte är rädd för.

Stötta och lyssna och låt honom sova hos er om hon är rädd

Bara för informationen.

Nej, absolut inga medium som ska söka av huset.
    Jag tänker inte gå in i några detaljer utan vill bara säga att det kan bli tusen gånger värre om man börja röra i det.

Bara att låta det vara. Vissa personer har förmågan att se andra dimensioner, vissa orkar med det och andra inte. När pojken blir äldre lär han sig troligen hur han ska "stänga av" det om han inte vill längre.

Det ska inte pratas om mer än vad barnet själv gör, såvida barnet inte vill. Då måste det ske på ett mycket odramatiskt sätt. Det går inte att säga att han inbillar sig, det hjälper på inget sätt. För troligtvis ser han det han säger.
    Det kan bli en stor tillgång för honom också.

Men här sätter jag stopp. Jag själv har lyckats "sätta locket på" och vill inte gräva i spekulationer som detta. Jag mår inte bra av det.

Men, återigen, INGA MEDIUM!
Svar på tråden Son rädd för spöken