• Äldre 9 Nov 10:56
    1854 visningar
    3 svar
    3
    1854

    Strejka för trängselskatt i göteborg

    Göteborgarna vill varken ha västlänken eller trängselskatt! Det har röstat och majoriteten vill inte! Varför spottar då politikerna på oss och gör tvärtemot ? Jo för dom vet att svenskar aldrig vågar göra något.

    Skapa en namninsamling eller en grupp på Facebook! Vad gör det för nytta?

    Varför har ingen försökt ta tag i detta seriöst? Tex på nätterna åka runt med paintball gevär och skjuta på alla trängselskatt kameror! Så dom måste bytas ut, sen gör man det igen och igen och igen tills meddelandet går fram!

    Eller strejkar på annat sätt som folk gör i många andra länder när dom är missnöjda.

  • Svar på tråden Strejka för trängselskatt i göteborg
  • cb66
    Äldre 9 Nov 14:14
    #1

    82,8% av göteborgarna röstade för att behålla västlänken. Om man räknar med de som eventuellt röstade för att lösa västlämken genom att stoppa invandringen också så blev det ändå så att 74,5 % av Göteborgarna röstade på ett parti som vill behålla västlänken.

    Jag förstår inte din koppling mellan västlänk och trängselskatt. Det är ju bara finansieringen. Vi var många som ville ha bort trängselskatten men som vill ha västlänken. All borde betala för den inte bara bilisterna.

    Svenskarna vågar visst göra nåt, de skapade ett helt parti som ville ha bort västlänken, de fixade fram en folkomröstning om hur den skulle betalas, de har stått på Gustaf Adolfs torg och demonstrerat i flera år,  det är bara mycket mer än nån fjantig facebookgrupp.

    Göteborgarna sagt sitt i det senaste valet 3 av 4 vill ha västlänk, folket har talat, fatta hur en demokrati fungerar och sluta tjafsa.

  • Äldre 9 Nov 18:46
    #2

    82.8% av dom du påstår röstat är folk som cyklar eller åker dom äckliga vagnarna! Jag kan lova dig att INGEN som har bil eller körkort har röstat på att stänga av nästan hela trafiken i 8 års tid.

  • cb66
    Äldre 12 Nov 09:14
    #3
    litenmenstark skrev 2018-11-09 18:46:30 följande:

    82.8% av dom du påstår röstat är folk som cyklar eller åker dom äckliga vagnarna! Jag kan lova dig att INGEN som har bil eller körkort har röstat på att stänga av nästan hela trafiken i 8 års tid.


    Det är inget jag påstår, det finns ett parti som vill aktiv avsluta västlänken och de fick bara 17% av rösterna. Tyvärr för dig så var det inte fler Göteborgare som vill ha bort den.

    Sen får du hålla reda på projekten i Göteborg, Marieholmstunneln, Götaälvbron och överdäckningen är det som stänger stan mest.

    Hur mycket protesterade du möt götatunneln och lundbytunneln som stängde stan i 5 år?
Svar på tråden Strejka för trängselskatt i göteborg