• Äldre 16 Nov 21:40
    1316 visningar
    9 svar
    9
    1316

    Ni som hade ett livligt barn i magen, vilket kön?

    Ni som hade ett livligt barn i magen, blev det en pojke eller flicka? Och var barnet lika livligt efter födseln? :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som hade ett livligt barn i magen, vilket kön?
  • Anonym (Lila)
    Äldre 16 Nov 21:44
    #1

    En del har varit livliga, en del lugnare.

    Det har inte haft något samband med hur livliga de varit efter födseln.

    Har fyra pojkar

  • Äldre 16 Nov 22:33
    #2

    Den som är klart livligast av mina barn rörde sig knappt alls i magen. Det är en pojke.

    Den som var absolut livligast i magen är ganska lugn, det är en tjej.

  • Anonym (K)
    Äldre 16 Nov 22:39
    #3

    Första var rätt lugn i magen och är även lugn och försiktig på utsidan. Det är en pojke som nu är 5,5 år. Andra är lika vild och galen på utsidan som han var på insidan! Han är 2,5 år nu.

  • Anonym (2)
    Äldre 2 Apr 18:55
    #4

    Jag har två barn. 


    Det första var "lugn" i magen, eller normal. Han hade vakentider och sovtider. Det märkte man tydligt. Jag hade en bra rytm på honom sista veckorna och visste när han var igång och inte. När han kom ut var han "lugn" och har alltid varit. Aktiv och pratglad men inte galet aktiv...


    Barn nr 2 var GALEN i magen... han var högt och lågt hela tiden och fanns INGEN struktur eller nåt. Han for runt som en galning hela tiden...
    Ut kom en sjukt aktiv kille och är än i dag 10 år senare, med en ADHD diagnos i bagaget vid 7 års ålder! haha


    Nu är jag gravid med nr 3, vet ännu inte vilket kön, men känner redan i v 17 att detta är en sjukt aktiv bebis. Såg på ul också. TROR det är en kille till... bävar lite för när hen kommer ut :p

  • Oah
    Äldre 2 Apr 19:12
    #5

    Flickorna har varit mycket livligare än pojkarna. Den äldsta visade sig ha adhd, minsta är bara 8 månader och är ganska aktiv nu också.

  • Anonym (Stämd­e för mig)
    Äldre 2 Apr 19:27
    #6

    Min äldsta tjej vad lugn i magen och är ganska lugn nu också. Andra barnet var aktiv i magen och är en aktiv pojke utanför magen. Tredje barnet var extremt aktiv i magen och är en extremt aktiv liten tjej som gick supertidigt, pratar jättebra för sin ålder. Väntar nu en pojke som också är aktiv i magen. Lär bli fullt upp här hemma :)

  • Äldre 3 Apr 13:38
    #7

    Pojke, och ja, han är definitivt lika sprallig utanför magen :)

  • Äldre 3 Apr 13:44
    #8

    Vet inte hur man definierar vild eller lugn i magen.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Tinti­n)
    Äldre 3 Apr 14:01
    #9

    Två lugna barn,ett av varje kön.

Svar på tråden Ni som hade ett livligt barn i magen, vilket kön?