• Äldre 17 Nov 19:37
    419 visningar
    9 svar
    9
    419

    Är vi gravida?

    Jag och min vän gjorde varsin test med RFSU men vet inte om vi inbilla oss strecken eller om dom faktiskt är där fast väldigt svaga! Hjälp oss!

  • Svar på tråden Är vi gravida?
  • Äldre 17 Nov 19:40
    #1

    Här är de som är lite ?brunare? testet när de va nytt

  • Äldre 17 Nov 19:54
    #2

    Här kommer två till med pil så man ser den första är den sletnare och den andra den ?nyare? som är min väns

  • Finlan­darn
    Äldre 17 Nov 20:11
    #3
    Bengtz skrev 2018-11-17 19:37:51 följande:

    Jag och min vän gjorde varsin test med RFSU men vet inte om vi inbilla oss strecken eller om dom faktiskt är där fast väldigt svaga! Hjälp oss!


    Inga av testen är positiv. Den nedre är det nog något fel på så jag skulle rekommendera att testa igen. När ska ni ha bim? Vill ni bli gravida?
  • Anonym (A)
    Äldre 17 Nov 20:13
    #4

    Båda är positiva.

  • Äldre 17 Nov 20:28
    #5
    Finlandarn skrev 2018-11-17 20:11:46 följande:

    Inga av testen är positiv. Den nedre är det nog något fel på så jag skulle rekommendera att testa igen. När ska ni ha bim? Vill ni bli gravida?


    För 4 dagar sen skulle min mens komma, gjorde även ett digital test men den va negativt. Vi vill verkligen bli gravida,får jag fråga varflr du tycker den nedre är fel?
  • Finlan­darn
    Äldre 17 Nov 20:36
    #6
    Bengtz skrev 2018-11-17 20:28:37 följande:

    För 4 dagar sen skulle min mens komma, gjorde även ett digital test men den va negativt. Vi vill verkligen bli gravida,får jag fråga varflr du tycker den nedre är fel?


    Ok. Har du regelbunden längd på cykeln? Isåfall är du knappast gravid om du testat med digital (om du inte råkar vara en "låghormonare" och ägglossning var lite senare denna gång). Det ser ut som ett halv streck, inte ens det. Strecket ska gå över hela och vara färgad. Ett digitaltest är även mera pålitligt än såkallade strecktest.
  • Äldre 17 Nov 21:02
    #7
    Finlandarn skrev 2018-11-17 20:36:27 följande:

    Ok. Har du regelbunden längd på cykeln? Isåfall är du knappast gravid om du testat med digital (om du inte råkar vara en "låghormonare" och ägglossning var lite senare denna gång). Det ser ut som ett halv streck, inte ens det. Strecket ska gå över hela och vara färgad. Ett digitaltest är även mera pålitligt än såkallade strecktest.


    Min cykel är 39. Den är gammal så la därför ut den andra bilden som togs direkt efter den va näst sist tror jag.
  • Finlan­darn
    Äldre 17 Nov 21:08
    #8
    Bengtz skrev 2018-11-17 21:02:09 följande:

    Min cykel är 39. Den är gammal så la därför ut den andra bilden som togs direkt efter den va näst sist tror jag.


    Ja, nu förstår jag. Man ser nog något men inte klart om det är spökstreck eller inte (om de har färg i sig eller ej). Samma sak på din väns. Testa ett digitalt igen om någon dag så borde det nog visa ifall ni är gravida. Önskar er lycka till och hoppas ni plussar!
  • Anonym (J)
    Äldre 18 Nov 07:45
    #9

    Ännu fler trådar? Lägg ner nu.

Svar på tråden Är vi gravida?