• Äldre 21 Nov 08:53
    9953 visningar
    81 svar
    81
    9953

    Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.

    Enligt lag är det olagligt att ha samlag med någon under 15 år, även om den misstänkte är minderårig.

    MEN de kan ju givetvis vara tillsammans om de noga övervakas. En 12 åring oavsett moders slapphet är inte mogen för sex eller att bestämma det. Att hantera det efteråt är det som är och det klarar inte barn med. Tycker ni ska ge pojken förhållningssätt till detta och ni som föräldrar behöver ansvara över att sonen håller sig till lagen. Absolut ska ni vara de elaka här men samtidigt acceptera deras kärlek, gå halva vägen var. Vi accepterar detta men ni får inte vara ensamma bakom stängda dörrar eller sova över ihop öht.

    Tänk om er son dumpar denna flicka efter samlag?

  • Äldre 21 Nov 09:26
    #18
    +4
    Anonym (n) skrev 2018-11-21 09:04:12 följande:

    Hej ts, detta är inte ok på långa vägar. Nu måste ni träda in som vuxna i detta och sluta larva er. Han ska naturligtvis inte umgås med en tolvårig flicka.

    Ni agerar klockan fem i tolv om ni har en son som vill vara med en tolvåring. Nu måste ni föräldrar lägga ner mycket tid på er son. Umgås med honom, hjälpa honom i skolan. Hitta på saker med honom. Styra in honom i fritidsaktiviteter med jämnåriga. Anmäl honom till grupper och aktiviteter så han får en meningsfull fritid.


    Håller inte med. Jag tycker hon kan stötta sonen i detta OM han genuint är kär. Man gott och väl ha ett förhållande i ung ålder utan sex inblandat.

    Tycker du ts, ska passa på att lära din son vikten av såna här situationer. Kasta in hjälpmedel, sätt inte upp staket. Staket hoppar man över, hjälpmedel är verktyg till att lyckas göra rätt. Även så med tonåringar är förståelse och acceptans viktigt, samtidigt som det är viktigt för deras utveckling att testa gränser. Men föräldrar måste vara med och styra dessa gränser, vägledande.
  • Äldre 21 Nov 14:29
    #36
    viseversa skrev 2018-11-21 11:40:32 följande:

    Är du så naiv? Har du varit en kåt 15åring själv eller föddes du som nunna/munk? Självklart vill en 15årig pojke ligga med en tjej om han får chansen. Jag hade dock sett till att chansen inte kom. Både som mamma till pojken och mamma till flickan.


    Det är kanske bara du som varit det här i tråden?

    Att förbjuda hjälper inte en tonåring, hade du inte varit det sa du? Eller hm hur var det nu?
  • Äldre 21 Nov 14:31
    #37
    Anonym (ellie) skrev 2018-11-21 13:02:19 följande:

    Ändå är vi många i tråden som vittnar om att vi inte hade sex bara för att vi hade chansen...


    Håller med. Ibland är inte 15 åringar mogna för att ta steget, de vet inte hur eller ens att det är det de tänker på i ett förhållande. Vi vuxna borde ta efter dom mer. Finns så mycket mer än bara köttiga lustar.
  • Äldre 21 Nov 15:43
    #43
    viseversa skrev 2018-11-21 15:29:10 följande:

    Vad snackar du om? Nej mina 12 åringar får inte umgås med 15 åriga pojkar. Det står jag för är man 12 år är man ett barn oavsett vad du anser. Skrämmande


    Vad tusan svamlar du om, ta av dig nattmössan.

    Jag har väl aldrig skrivit det, herregud, ta ett par piller och coola ner dig.

    Du kan ju för det 1a kolla vad det är jag svarar på innan du släpper lös dina tigrar..
  • Äldre 22 Nov 16:43
    #58
    Bananböjaren skrev 2018-11-22 12:54:23 följande:

    En tolvåring är ett barn, det är en femtonåring också. Det är väldigt olämpligt att låta dom sova själva men att en femtonåring blir kär i en tolvåring är verkligen inget nytt eller nått som betyder jordens undergång.

    Det är ändå intressant hur FLmaffian ser femtonåringen som vuxen, antagligen beror det på att dom själva fortfarande ligger intellektuellt på en femtonårings nivå men tror dom är vuxna.


    Du det är inte helt orimligt, för har du ett sjukt barn på sjukhus så får föräldrar inte alls bestämma över vården, om barnet inte vill ha livsuppehållande åtgärder exempelvis så har föräldrar faktiskt ingen talan. Sålänge mognadsnivån är god.
  • Äldre 22 Nov 16:44
    #59
    Teresia0407 skrev 2018-11-22 16:43:07 följande:

    Du det är inte helt orimligt, för har du ett sjukt barn på sjukhus så får föräldrar inte alls bestämma över vården, om barnet inte vill ha livsuppehållande åtgärder exempelvis så har föräldrar faktiskt ingen talan. Sålänge mognadsnivån är god.


    Glömde skriva redan vid 13-14 år..
Svar på tråden Min 15 årige pojke är ihop med en 12 årig flicka.