Inlägg från: Starka |Visa alla inlägg
  • Starka

    Ni som varit på dominikanska republiken?

    Vi har varit där två gånger bägge gångerna helt underbart. Kommer absolut åka dit igen

    Har varit i både Cabaret och playa dorada. Åkte första gången i november perfekt väder förutom varje kväll vid nio regnade det i typ 20 min haha senast åkte vi i mars

    och det var perfekt väder hela resan. Bägge gångerna 14 dagar, det är nog dom enda resorna där jag har känt att jag gärna hade stannar en vecka till. Vi har haft all inklusive bägge gångerna och det har varit perfekt. God mat och mycket att välja på.

    Har inte upplevt varken stök eller brottslighet, som vi förstod det sist så är den ?vanliga? brottsligheten relativt låg, det är mest narkotikabrott dom har problem med då kartellerna i Colombia använder dominikanska som en ?bro?

    I vilket fall som tror jag sunt förnuft klarar man sig långt på

    Hoppas ni får en helt fantastisk resa

  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-11-25 20:05:23 följande:

    Låter härligt! Hur mycket kostade era resor? :) Vilka åkte ni med ?


    Vi hamnade runt 30-35 bägge gångerna. Blev rekommenderade att välja minst 4 a stjärnor om vi skulle ha all inklusive, då finns de oftast mer att välja på. Där vi var sist fanns 4 ala carte restauranger (den brasilianska grillen var helt fantastiks) den stora buffé restaurangen och två snackbarer med lite lättare mat. Helt perfekt fanns alltid något att välja på gott och vällagat.

    Jag och min man åkte själva bägge gångerna

    En sak till jag vill tipsa om är dukoral magvaccin funkar suveränt
  • Starka

    Mmm de gör ju de för oss fick det gå 7 år i mellan gångerna. Nu håller vi på o sparar till vår smekmånad( gifte oss i somras) tanken går lite mot dominikanska igen men vi skulle vilja va iväg 3 veckor och det kostade 47!!!

    Första kommer jag tyvär inte ihåg va de hette Cabaret nånting nu senast var de Be live grand Marien vi bodde på

    Har för mig vi gav 35 för två veckor i mars

    11 timmar flyg dit och 9,5 hem numera slipper man byte som tur är. Första gången tog det oss exakt ett dygn dörr till dörr, man var rätt sliten när man kom fram

  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-11-27 11:06:09 följande:

    Brukar man behöva betala deposition innan man checkar in på hotell? Någon som har erfarenhet av det?


    Första gången gjorde vi de.. nu senast kommer jag faktiskt inte ihåg. Vi betalade safetyboxen när vi checkade in men kommer inte ihåg om vi betalade nåt mer.
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-11-27 13:00:05 följande:

    Men inte typ 5-6000 i deposition?


    Nej nej inte så mycket. Har för mig att det var 500 nånting ???? men det får ni i så fall reda på när ni bokar
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-11-30 12:53:55 följande:

    Är så mycket pengar, får lite ångest när jag ska betala. Hur kände ni?


    Jodå de kändes ungefär sådär att shit om 6 månader ska vi betala 30000! Men vi resonerade lite som så att vi har ingen dyr bil, vi gör inte mycket som kostar pengar, vi reser typ var femte år nån gång får man unna sig och göra nåt bara för att de är gött

    Vi sparade ihop och önskade oss presentkort på ticket

    Det är lite det som är fördelen med all inklusive tycker jag för då har du allt betalt, skulle de skita sig och man inte lyckad spara ihop nån direkt reskassa så kan man ändå åka och ha en go semester
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-01 09:25:54 följande:

    Bör man vaccinera sig? Isåfall mot vad? :)


    Hepatit och magvaccinet är en bra idé ????

    Kommer inte ihåg om vi tog nåt mer

    Om du tar hepatit inom fem mån igen när ni kommit hem så varar den väldigt länge sen. Vi är så korkade så vi har glömt fylla på varje gång o fått ta nytt
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-01 15:53:33 följande:

    Vad är det för magvaccin?


    Det heter dukoral vi har tagit det dom senaste 4 gångerna vi har varit utomlands och inte blivit dåliga i magen någon av oss. Det är ett vaccin man dricker
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-02 06:28:50 följande:

    Finns det på apoteket?


    Japp smakar inge vidare men det är bara en liten skvätt man ska dricka vid två tillfällen.
  • Starka
    Humlan88 skrev 2018-12-02 11:53:28 följande:

    Kollade upp vaccin priset för hepatit A, jäklar va dyrt. Hur många doser behöver man?


    Vi ringde vaccinationskliniken och frågade vad vi behövde för att åka dit. Heter de inte twinrix? Betalade 1100 per man har jag för mig

    Man tar en spruta
Svar på tråden Ni som varit på dominikanska republiken?