• Anonym (Anonym man)

    Vilka män faller extremfeminister för?

    Bara nyfiken för om ni tror det finns ett mönster för vilka män dessa kvinnor faller för?

  • Svar på tråden Vilka män faller extremfeminister för?
  • Bananböjaren
    baralillatant skrev 2018-11-29 19:29:15 följande:
    Jag är manshatare och jag är tillsammans med en man.

    En helt ovanlig man som inte beter sig som en gris.

    Vilken typ av kvinnor är kvinnohatare ihop med undrar jag nu..
    Vet din man att du bekänner dig som manshatare då?
    Antagligen vet han om det, det bekräftar isåfall bara hypotesen att feministiska män är totala fjollor utan självrespekt.
  • Anonym (Hasse)
    Anonym (Rebo) skrev 2018-11-30 16:07:08 följande:
    Nej verkligen inte, men det går inte att älska någon och vilja dennes bästa samtidigt som man slår eller bryter ned densamma.
    Så du tror att föräldrar inte älskade sina barn när många agade sina barn förr i tiden?
  • Anonym (A)

    Knäppgökar med alternativ stil, konstiga intressen och gärna bisexuell läggning. De är även extremfeminister och ytterst pk själva och håller sig undan allt traditionellt manligt.

  • Anonym (helgalet)
    Anonym (Hasse) skrev 2018-11-30 17:44:49 följande:
    Så du tror att föräldrar inte älskade sina barn när många agade sina barn förr i tiden?
    Jag tror inte de begrep vilken skada de ställde till med och åtminstone delar av världen har gått en smula framåt sedan dess.

    Den som tar till våld visar bara att han inte har några argument att komma med, det är dumbommens lösning på ett problem.
  • Anonym (Rebo)
    Anonym (Hasse) skrev 2018-11-30 17:44:49 följande:

    Så du tror att föräldrar inte älskade sina barn när många agade sina barn förr i tiden?


    De som fortsatt trots kunskapsläget har inte kapacitet att älska och värna om sina barn nej. Alla slog inte barnen förr heller, många tyckte det var riktigt skamligts att slå och vråla, och man kan ju gissa vilka sim hade ett balanserat känsloliv.
  • Anonym (Anonym man)
    Anonym (helgalet) skrev 2018-11-30 18:21:35 följande:
    Jag tror inte de begrep vilken skada de ställde till med och åtminstone delar av världen har gått en smula framåt sedan dess.

    Den som tar till våld visar bara att han inte har några argument att komma med, det är dumbommens lösning på ett problem.
    Att vi människor konsumerar och äter djur och på så vis i många fall stödjer tortyr av djur, samtidigt som vi älskar att lägga ut videos som "cutest animals 2018" som får miljoner likes, tycker jag tyder på att vi är rätt skeva i vår moral.
  • Anonym (Rebo)
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-12-01 01:21:07 följande:

    Att vi människor konsumerar och äter djur och på så vis i många fall stödjer tortyr av djur, samtidigt som vi älskar att lägga ut videos som "cutest animals 2018" som får miljoner likes, tycker jag tyder på att vi är rätt skeva i vår moral.


    Håller med. Äter du kött?
  • Anonym (Anonym man)
    Anonym (Rebo) skrev 2018-12-01 20:32:33 följande:
    Håller med. Äter du kött?
    Ja det gör jag, men köper alltid kravmärkt kött.Så lite "god moral" har jag ändå.
  • KlunsSmurfen
    Mimosa86 skrev 2018-11-22 17:46:50 följande:
    Vad är en manshatare? En kvinna som påtalar problem i vårt samhälle som vissa män utgör? Inte ens män som slår ihjäl kvinnor klassa som kvinnohatate så skulle vara väldigt intressant att få definitionen på en manshatare och vilka kriterie hon måste uppfylla.
    "En kvinna som påtalar problem i vårt samhälle som vissa män utgör?"
    kan det vara så att vissa kvinnor (vänsterfeminister) överdriver lite?

    "Vad är en manshatare?"
    jag killgissar:


    Roks seminarium i Almedalen den 3 Juli 2014
    6:17 (7:40)
    De nordiska ländernas stora problem med mäns våld mot kvinnor har att göra med den ökande jämställdheten.
    De flesta kvinnor i Sverige och väldigt jämställda länder ute på arbetsmarknaden och många har också icke traditionella jobb.
    Nivån av sexuella trakasserier av kvinnliga höga chefer har ökat och ligger långt över det europeiska genomsnittet.
    Jämställdheten menar de på FRA, de försöker i alla fall göra en tolkning, den här jämställdheten leder alltså också till förändrade könsroller i hemmet.
    och enligt det resonemanget så blir männen så stressade av det så att dom försöker få tillbaka sina privilegier med hot och våld.
    [...]
    Kan man tänka sig att män använder sexuellt våld som en krigstrategistrategi för att slå tillbaka kvinnors frigörelse kamp i länder med högre grad av jämställdhet? ja eller nej
    - ja i allra högsta grad.
    - ja
    - nej
    - ja.

    01:36:00
    Min slutsats är att vi skulle tjäna på det om vi rev ner alla maktstrukturer vi har idag och byggde upp något alldeles nytt.

    seoltang skrev 2018-06-03 22:27:54 följande:
    Whoomp there it is!
    Män bygger upp sig själva genom att bryta ner kvinnor. Att mobba kvinnor till underkastelse är patriarkatets grundsten.
    "Du kan inte predika i kyrkan, du är kvinna"
    "Du kan inte vara politiker, du är kvinna"
    "Du kan inte gå på universitet, du är kvinna"
    Män förhindrade kvinnor från att ha makt i samhället så när männen våldtog och mördade kvinnorna så fanns det ingen som kunde stoppa dem.
    Män förklarade kvinnor som underlägsna och roten till allt ont för att slippa må dåligt över att förtrycka kvinnor.
    Män är för kvinnor vad nazister är för judar.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78737934-feminismen-och-man/16
    seoltang skrev 2018-06-04 18:45:10 följande:
    Män anser att kvinnan inte hör hemma i mannens värld. Män ser kvinnan som en utböling på samma sätt som nazisterna såg judarna som utbölingar i Europa. I vissa antika stater var kvinnor inte ens medborgare i sitt egna land. Det är en mans värld och män tvingade in kvinnor i burar och skrev i böcker om hur kvinnor njöt av det.
    Män separerar sig mentalt från kvinnor. Mental apartheid. I sitt huvud sätter mannen sig själv på en piedestal och ser ner och spottar på kvinnan och bryter ner hennes självkänsla för att kunna bygga upp sig själv.
    I patriarkatet förväntas kvinnor se upp till män samtidigt som män öppet ser ner på kvinnor.
    När män inte kan kontrollera kvinnor så krossas deras självkänsla. Det är därför mäns självmordsstatistik har skjutit i höjden efter kvinnor fått fler rättigheter.
    Mäns självkänsla kommer från att trycka ner kvinnor. Om mannen inte kan kontrollera kvinnor så har han inget att leva för. Deras enda känsla av värde och stolthet kommer från att känna sig överlägsna kvinnan.

    Och säg inte att jag låtsas vara en man. Det är en förolämpning. Jag har högre ambitioner än så.

    www.familjeliv.se/forum/thread/78737934-feminismen-och-man/18
  • KlunsSmurfen
    Mimosa86 skrev 2018-11-23 00:12:47 följande:
    Är det att vara extremfeminist att hata mäns våld? Att hata att behöva vara rädd? Att hata att inte få bli lämnad i fred och respekterad? Att hata att bli marginaliserad? Shit...då måste jag ju också vara extremfeminist, och mina vänner, och min man, och min pappa och faktiskt alla tjejer och killar jag känner.. hmm det visste jag inte.. Jag trodde faktiskt vi enbart var mänskliga.

    För självklart så hatar väl alla den del av manlighet som förtrycker, sargat och förstör och kostar vårt samhälle multum? Gör inte du själv det? Du som man löper betydligts större risk än mig som kvinna att bli nerslagen av en annan man, tycker inte du själv att det är helt åt helvete och att något måste göras?

    Om du som man gick ut och skrev en artikel i expressen om att du hatar den maktlöshet många fäder upplever i vårdnadstvister och att vi måste revidera föräldraskapet så det blir jämlikt. Tror du någon skulle kalla dig kvinnohatare? Tror du någon skulle kalla dig extrem patriarkal? Tror du att du skulle få hotbrev hemskicka til dig från arga kvinnor som önskar livet ur dig och din familj eller hota med att trycka upp diverse saker i din ändtarm?

    Och min fråga kvarstår.. vad är en extremfeminist? För de åsikter skribenten skrev var ju liksom inte extrema utan fullt förståliga. Så jag väntar på att matas med massa exempel på hatiska kvinnor som vill skada och förtrycka män. Men det verkar ju inte dundra in förslag direkt...
    "Är det att vara extremfeminist att hata mäns våld? Att hata att behöva vara rädd? Att hata att inte få bli lämnad i fred och respekterad? Att hata att bli marginaliserad?"

    nepp men dom här är extremfeminister


    Reportaget handlar om radikalfeminism och dess inflytande i svensk politik.

    I Könskriget granskades främst följande organisationer och personer:

        Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige (Roks)
        den sedermera upplösta organisationen Bellas vänner
        Margareta Winberg, fd jämställdhetsminister/vice statsminister
        Gunilla Ekberg, anställd vid Näringsdepartementet som regeringens sakkunnige inom frågor som rör människohandel och prostitution
        professor Eva Lundgren.
        
    sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nskriget
    "För självklart så hatar väl alla den del av manlighet som förtrycker, sargat och förstör och kostar vårt samhälle multum"
    Kan du förklara denna manlighet?
    Normalt funtade män tycker inte att det är manligt att förtrycka kvinnor.
  • Anonym (Rumpan)
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-22 12:16:36 följande:

    Bara nyfiken för om ni tror det finns ett mönster för vilka män dessa kvinnor faller för?


    Män som tar dem hårt i analen.
  • KlunsSmurfen
    sextiotalist skrev 2018-11-22 12:27:07 följande:
    Jag anar att du ser Gudrun Schyman som en av dessa. Hon lever numera med en halvfransk man Jacques Öhlund, som är arkitekt.
    Han verkar inte vara som hennes exman, som tydligen hade en tendens att vara fysisk.
    Vänsterfeministen Gudrun Schyman (3e vågens feminism/Postmodern intersektionalitets feminism) vill skapa feministiska maktstrukturer genom hela politiken för att "motverka" män så hon är ju i alla fall en extrem feminist.




    En av anledningarna till att det är svårt att diskutera med vänsterfeminister:
    4.1 En introduktion till postmodernismen | Filosofi för gymnasiet
    Enligt Theodor Adorno (1903-1969) har vi allt sedan antiken försökt hitta en ordning, ett system bakom den skiftande verkligheten. Vi har konstruerat stora religiösa, ideologiska och filosofiska system som gjort anspråk på att sitta inne med sanningar om världen och människan. Det är med detta sökande efter den stora sanningen som de postmoderna tänkarna vill göra upp.

    Alla som påstår sig har sanningen kommer automatiskt att ingå i ett maktspel. I samma stund som man formulerar en övergripande sanning som man vill att andra ska följa så uppstår en hierarki och ett maktförhållande. Den som tror sig sitta inne med sanningen strävar i grunden efter kontroll över andra. Man definierar vad som är rätt och normalt och skiljer ut oliktänkande och avvikare.

    Varje formulering av sanning eller mening blir alltså ett maktövergrepp, ett försök att behärska världen och människorna. Alla ideal eller normer blir mer eller mindre automatiskt förtryckande. Låt oss ta den västerländska frihetsideologin som exempel. Den har ofta fått legitimera en politik som inneburit frihet för vissa och underkastelse för andra. Många menar att det finns ett tydligt samband mellan upplysningens förnuftsidéer och den västerländska kolonialismen likväl som framväxten av ett modernt kontrollsamhälle präglat av disciplinering, normalisering och marginalisering av det annorlunda.

    [...]

    Relativism
    Postmodernism är en modern form av relativism.

    För att bättre förstå relativismen bör man utgå från den klassiska uppfattningen om vad kunskap är (epistemologi). Allt vi tror oss veta är inte kunskap; felaktiga föreställningar och fantasier är något annat. Redan Platon definierade kunskap som de föreställningar som var sanna och välgrundade. Om vi hittar på en slumpmässig åsikt om världen som sedan visar sig vara sann har vi fortfarande inte haft kunskap i frågan. Vi måste alltså först haft goda anledningar att tro att så faktiskt var fallet. Lika så kan man per definition inte ha felaktig kunskap ? bara fel.

    gymnasiefilosofi.se/introduktion-till-postmodernism/
    (man kan ju undra hur ärliga de själva är eftersom det bara är ett maktspel "so you're saying"  Skrattande hur ärliga är genusvetare? )

    Alla som påstår sig har sanningen kommer automatiskt att ingå i ett maktspel
    Lobsters!!!
    "Fi - parodiskt och patetiskt" | Aftonbladet
    Gudrun Schymans typ av feminism är en katastrof för jämställdheten.

    Det menar Ebba Witt-Brattström som går till rasande attack mot fi-partiet hon var med och grundade.

    Fis årsmöte kallar hon "parodiskt, manipulativt och patetiskt".

    [...]
    Hon går även till förnyad attack mot fi-profilen Tiina Rosenberg.

    -Hierarkiska strukturer skapar ett hierarkiskt tänkande där några, mer pålästa genusvetare tror sig ha rätten att sätta sig på de "dumma" kvinnor (en majoritet) som envisas med att leva "heteronormativt", skriver Ebba Witt-Brattström i Dagens Nyheter.

    Nu uppmanar hon de medlemmar som efter flykten från partiet fortfarande finns kvar att kräva total öppenhet av styrelsen och att inte acceptera åsiktscensur.

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dBx36/fi-parodiskt-och-patetiskt
Svar på tråden Vilka män faller extremfeminister för?