• Äldre 23 Nov 01:07
    238 visningar
    5 svar
    5
    238

    Mardrömmar

    När jag väntade mitt första barn, så hade jag väldigt ofta mardrömmar, de kunde handla om vad som helst. Min tanke då var att det kunde bero på att jag var nervös inför första barnet. Men nu när jag väntar vårt andra barn är det exakt samma sak. Har mardrömmar nästan varje natt, och vaknar som klockslaget efter 4 timmar (oavsett mardrömmar eller inte).

    Nån annan som haft det så med mardrömmar och/eller lite sömn?

  • Svar på tråden Mardrömmar
  • Äldre 23 Nov 07:33
    #1

    Jag har haft mardrömmar under alla mina graviditeter och detta är den fjärde (även om den innan slutade i ma) Det är relativt vanligt med mardrömmar men jag vet inte vad det beror på, hormoner kanske?

  • Äldre 23 Nov 08:11
    #2

    Det står i min gravidapp att det är väldigt vanligt med livliga drömmar. Hade nog det förra graviditeten, men inget ännu denna gång.

  • Äldre 23 Nov 14:53
    #3

    Jag har inte haft problem med lite sömn under graviditeterna ( förutom när jag har andra barn som väcker mig på nätterna ) men har alltid haft mycket livliga, färgsprakande och bisarra drömmar, ibland bara konstiga och ibland mardrömmar. Inatt drömde jag tex att min man stack iväg en månad och söp ner sig så totalt att han vara trodde att det bara hade gått ett dygn när han kom tillbaka - och då dricker han inte ens.

    Tycker att de flesta gravida har mer livliga drömmar, eller så kommer de bara ihåg dem bättre för att man vaknar ofta av att behöva kissa eller ändra ställning när magen är stor .

    Tror att det hänger ihop med kroppens och psykets förberedelse inför det nya lilla livet som kommer, .

  • Äldre 30 Nov 08:22
    #4

    Skönt att man inte är den enda xD vet inte varför det alltid är mardrömmar jag kommer ihåg men det känns som att det är varje natt xD svårt att känna sig riktigt utvilad.

  • Äldre 30 Nov 12:06
    #5

    Jag drömmer ofta mardrömmar nu när jag är gravid , dessutom drömmer jag att barnet föds utan ben eller fötter vilket jag tycker är jätte obehagligt .. är de nån mer som

    Drömmer om just detta ?

Svar på tråden Mardrömmar