• Anonym­ous31
    Äldre 24 Nov 11:47
    1490 visningar
    29 svar
    29
    1490

    Barn som stör

    Ja, jag vet. Många anser att 'barn är barn'. Men nu är det så att jag bor i ett äldre, mycket lyhört hus med grannbarn som springer så det dunkar dagarna i ända. Plus skriker högt flera gånger om dagen. Ibland måste jag till och med ha öronproppar i dagtid för att inte få huvudvärk av allt oljud. När jag har sagt till mamman att det låter för mycket när de skriker och springer omkring säger hon bara 'jag kan inte göra något åt det. ' jag känner mig så maktlös. Det borde finnas en gräns för hur mycket man får föra liv i en flerfamiljshus. ???? själv är jag uppvuxen i villa, men trots att vi inte hade grannar vägg i vägg så fick vi absolut inte springa inomhus.

    Det verkar vara lönlöst att klaga för 'barn är ju barn'. Jag är iallafall av den åsikten att de som stör gör fel, inte den som blir störd. Barn verkar få störa sin omgivning hur mycket de vill nuförtiden. Både hemma och på allmänna platser. Det är förjävligt rentutsagt. Hänsyn till omgivningen verkar inte avra viktig i dagens samhälle. Och nej, jag har inte råd att köpa hus.

  • Svar på tråden Barn som stör
  • Anonym (G)
    Äldre 27 Nov 19:40
    #11
    ESofia skrev 2018-11-27 19:35:31 följande:

    Nej man kan inte i alla lägen säga att barn ska vara tysta. 


    Klart man kan se till att barn beter sig på ett sätt som inte stör grannarna. Jag har fyra st och skulle aldrig tillåta att de förde ett sånt liv att de störde andra.
  • Anonym (Jonna­)
    Äldre 27 Nov 20:28
    #12
    Anonym (G) skrev 2018-11-27 19:40:58 följande:

    Klart man kan se till att barn beter sig på ett sätt som inte stör grannarna. Jag har fyra st och skulle aldrig tillåta att de förde ett sånt liv att de störde andra.


    Annars blir det stryk..?
  • Anonym (G)
    Äldre 27 Nov 20:38
    #13
    -1
    Anonym (Jonna) skrev 2018-11-27 20:28:42 följande:

    Annars blir det stryk..?


    Känns verkligen inte bra att du slår dina barn. Sök genast hjälp för det så att du kan få tips och stöd i hur du uppfostrar dina barn utan att skada dom.
  • Anonym (Jonna­)
    Äldre 27 Nov 20:42
    #14
    Anonym (G) skrev 2018-11-27 20:38:03 följande:

    Känns verkligen inte bra att du slår dina barn. Sök genast hjälp för det så att du kan få tips och stöd i hur du uppfostrar dina barn utan att skada dom.


    Frågan ställdes till dig..inte till mig..!
  • Anonym (G)
    Äldre 27 Nov 20:48
    #15
    Anonym (Jonna) skrev 2018-11-27 20:42:11 följande:

    Frågan ställdes till dig..inte till mig..!


    Ja? Måste ju vara något allvarligt fel på dig som föräldrar som ställer en sån idiotisk fråga. Du menar att du inte kan uppfostra barn till att inte bli störiga utan att slå dom?vidtigt.
  • Anonym (Inte ok)
    Äldre 27 Nov 20:53
    #16

    Men vadå ?barn är barn?? Jag har barn, men blir ändå tokig på folk som säger så i de lägen när de inte vill ta ansvar. Man kan faktiskt, hör och häpna, sätta gränser mot sina barn, på ett schysst sätt såklart.

    Viss störning får man lov att ta i ett flerfamiljehus, men inom en rimlig gräns. Samtliga boende måste ta och visa lite hänsyn till fler än sig själva. Hur hade det varit om alla tog och gjorde som de själva ville??

    Strunta i om mamman blir sur. Prata med henne igen och säg att du tyvärr blir tvungen att kontakta bovärden om de inte sänker ljudnivån snarast.

  • Anonym (Jonna­)
    Äldre 27 Nov 21:00
    #17
    Anonym (G) skrev 2018-11-27 20:48:26 följande:

    Ja? Måste ju vara något allvarligt fel på dig som föräldrar som ställer en sån idiotisk fråga. Du menar att du inte kan uppfostra barn till att inte bli störiga utan att slå dom?vidtigt.


    Det är nog snarare du som står för våldet eftersom du inte tåler att höra dina egna barn !
  • Anonym (G)
    Äldre 27 Nov 21:05
    #18
    Anonym (Jonna) skrev 2018-11-27 21:00:08 följande:

    Det är nog snarare du som står för våldet eftersom du inte tåler att höra dina egna barn !


    Du har nog missuppfattat. Bemödar mig inte att förklara för dig mer då du verkar lite retarderad.
  • Äldre 27 Nov 21:23
    #19

    Grejen är ju den att lekande barn hör till "normalt vardagsljud" på samma sätt som exempelvis dammsugning - på dagen. Problemet är snarare värden som inte tätat bättre i golven, och det skulle jag nog inte lasta grannen för. Börja med att kontakta värden så de kan komma och göra en decibelmätning hos dig, så får du svart på vitt om du är överkänslig eller inte. Sker ljuden på obekväm tid - ring störningsjouren så får de avgöra

  • Äldre 27 Nov 21:58
    #20

    TS skriver: Bor i ett mycket lyhört hus. Redan sagt till mamman.. Hon kan inte få barnen tysta som ts vill och önskar. Vad kan hon göra. Klaga Men gör det då!
    Klart man kan säga att ens barn ska va tysta. Men alla är inte tysta. Inte hela tiden.

    Jag tyckte att det var ypperst komiskt att man ska be barn hålla tyst.... inte låta...osv. De ska inte låta i trappan. De får inte skrika. Wow! Tror knappast att ni har perfekt tysta barn spm går i defensen. Barn är barn och det står ja för.

    Men nu bor hon i ett lyhört hus, så jag tolkar det som ett problem inte att barn låter.

  • Anonym (mjau)
    Äldre 27 Nov 22:00
    #21
    +1
    Anonym (G) skrev 2018-11-27 20:38:03 följande:
    Känns verkligen inte bra att du slår dina barn. Sök genast hjälp för det så att du kan få tips och stöd i hur du uppfostrar dina barn utan att skada dom.
    Det är ett frågetecken....
  • Äldre 28 Nov 06:38
    #22
    ESofia skrev 2018-11-27 21:58:46 följande:

    TS skriver: Bor i ett mycket lyhört hus. Redan sagt till mamman.. Hon kan inte få barnen tysta som ts vill och önskar. Vad kan hon göra. Klaga Men gör det då!

    Klart man kan säga att ens barn ska va tysta. Men alla är inte tysta. Inte hela tiden.

    Jag tyckte att det var ypperst komiskt att man ska be barn hålla tyst.... inte låta...osv. De ska inte låta i trappan. De får inte skrika. Wow! Tror knappast att ni har perfekt tysta barn spm går i defensen. Barn är barn och det står ja för.

    Men nu bor hon i ett lyhört hus, så jag tolkar det som ett problem inte att barn låter.


    Jag skulle nog också tro att det största problemet är det lyhörda huset - snarare än barnen. Det är ju värden som behöver täta bättre mellan golv och TS tak i första hand.

    Med det sagt så får man ju ändå lära sina barn att visa hänsyn. En 1-åring som lär sig gå KOMMER låta när den ramlar, en 10-åring som far runt som en studsboll säger man åt...

    Ett annat tips TS, hörs mycket från trapphuset så kanske ni inte har tjocka, brandsäkra dörrar? Det är hyresvärden skyldig att byta till i så fall, så det är ju något att trycka på om du vill höra mindre därifrån.
  • Anonym (K)
    Äldre 28 Nov 06:49
    #23

    Prata med hyresvärden!

    Jag växte också upp i hus, vi fick INTE föra oväsen. Finns ingen som helst poäng med att springa runt och vråla. Vi fick inte heller studsa bollar inomhus, bara rulla dem.

  • Anonym (K)
    Äldre 28 Nov 06:52
    #24
    ESofia skrev 2018-11-27 18:22:13 följande:

    Hej Bovärd. Verkligheten är sådan att man inte kan be barn att vara tysta. Har du barn och hur gör du då om de är störiga?  


    Det kan man visst. Öppna munnen och be snällt. Håller de inte tyst får det konsekvenser.

    Vi höll truten. Vi var FYRA stycken.

    Stackars dina barn.
  • Anonym (mjau)
    Äldre 28 Nov 10:43
    #25
    Anonym (K) skrev 2018-11-28 06:52:24 följande:
    Det kan man visst. Öppna munnen och be snällt. Håller de inte tyst får det konsekvenser.

    Vi höll truten. Vi var FYRA stycken.

    Stackars dina barn.
    Stackars dina barn. Här kanske du ska hålla mun. Ts säger att det är lyhört. Tänk om ett bokstavskombinerat barn bor där? Skulle din kommentar vara speciellt ett klokt svar? Är alla som dig. Är du måttet? Perfekta människan? Som kan styra andra med dina svar? Äh gör som du lärt dig... Håll mun.
  • Anonym (Jonna­)
    Äldre 28 Nov 10:44
    #26
    +1

    Att kuvas sina barn till att vara tysta som möss..är det ett trevligt boende bara för att vara omgivningen till lags ? Den lyhörda husbyggnationen är tyvärr ett misslyckande från samhällets sida..!

  • Anonym (K)
    Äldre 28 Nov 18:38
    #27
    Anonym (mjau) skrev 2018-11-28 10:43:48 följande:

    Stackars dina barn. Här kanske du ska hålla mun. Ts säger att det är lyhört. Tänk om ett bokstavskombinerat barn bor där? Skulle din kommentar vara speciellt ett klokt svar? Är alla som dig. Är du måttet? Perfekta människan? Som kan styra andra med dina svar? Äh gör som du lärt dig... Håll mun.


    Jag ÄR ett bokstavsbarn själv!

    Det är skillnad på att gråta och må dåligt, men hålla på och hoppa för att det är kul är ett vidrigt beteende. Av föräldern.
  • Anonym (Bovär­d)
    Äldre 29 Nov 05:03
    #28
    Anonym (mjau) skrev 2018-11-28 10:43:48 följande:
    Stackars dina barn. Här kanske du ska hålla mun. Ts säger att det är lyhört. Tänk om ett bokstavskombinerat barn bor där? Skulle din kommentar vara speciellt ett klokt svar? Är alla som dig. Är du måttet? Perfekta människan? Som kan styra andra med dina svar? Äh gör som du lärt dig... Håll mun.
    Det är så himla bekvämt att skylla på bokstäver nu för tiden.
    Även dessa barn måste väl uppfostras?
  • Anonym (mjau)
    Äldre 29 Nov 09:15
    #29
    Anonym (K) skrev 2018-11-28 18:38:10 följande:
    Jag ÄR ett bokstavsbarn själv!

    Det är skillnad på att gråta och må dåligt, men hålla på och hoppa för att det är kul är ett vidrigt beteende. Av föräldern.
    Ja haha. Föräldrarna måste sluta hoppa...
Svar på tråden Barn som stör