Inlägg från: Finlandarn |Visa alla inlägg
  • Finlandarn

    De bästa övningarna för att träna hand- och underarmsmuskler?

    Jag brukar köra bicepscurl+axelpress med en kettlebell.

    En arm i taget. Start med armen rakt ner så du tar en bicepscurl först (det är då du får övat greppstyrkan). Egentligen räcker det att ta bicepscurl med just en kettlebell men jag gör en axelpress på samma gång för att få tränat axlarna också. Bromsa när du far ner med armen igen (om du vill ta ut maximalt kan du pausa när du har armen 90 grader framåt, alltså vid en halv curl).

    Kettlebelln får inte ändra position i handen när du utför övningen.

    Det är en suverän övning! Annars så är ju pullups en vanlig övning där greppstyrkan tränas upp också.

  • Finlandarn
    Finlandarn skrev 2018-11-24 20:34:26 följande:

    Jag brukar köra bicepscurl+axelpress med en kettlebell.

    En arm i taget. Start med armen rakt ner så du tar en bicepscurl först (det är då du får övat greppstyrkan). Egentligen räcker det att ta bicepscurl med just en kettlebell men jag gör en axelpress på samma gång för att få tränat axlarna också. Bromsa när du far ner med armen igen (om du vill ta ut maximalt kan du pausa när du har armen 90 grader framåt, alltså vid en halv curl).

    Kettlebelln får inte ändra position i handen när du utför övningen.

    Det är en suverän övning! Annars så är ju pullups en vanlig övning där greppstyrkan tränas upp också.


    Men som föregående också sa så tränas dessa muskler nog med vilken övning som helst där du behöver knyta näven. Men vill man träna dem lite extra, så.
Svar på tråden De bästa övningarna för att träna hand- och underarmsmuskler?