• Katten22

Anledningen till att ghosta någon?

Har pratat dagligen med en kille och vi har setts 4 gånger. Vi båda var tydliga med att vi sökte seriöst. Är oftast han som startat samtalen om dagarna och har jsg inte svarat för det inte finns något att svara på har det inte gått lång tid innan han skrivit igen. Jag har alltid tyckt att det varit bra. Vi har pratat om normala saker o han har lagt märke till saker om tex mutt jobb som jsg berättat som tyder på att hsn ändå tänker på mig. Den senaste dejten var hur mysig som helst o vi kunde inte släppa varandra. Hsn höll mina händer under hela kvällen, tog min jacka mm. Jag får alltid ett sms stt jsg ska skriva när jag är hemma så han vet att allt gått bra. Detta även sista dejten. För stt sedan näst kommande dag inte höra av sig alls. Jsg skriver o frågar hur det är med han o får svar dagen efter att det är mycket på jobbet o att han tyvärr blir lite frånvsrsnde. Vi fortsätter små snacka under dagen. Dagarna efter total dissar han mig. Jag skickar snap chst som han inte öppnar trots jag ser han öppnar andras. Mina öppnar han efter ca 12 timmar o svarar inte. Jag tror inte direkt på stt han har mycket på jobbet då han både kollar instagram o snapar med andra.

Jag vill tro att han helt enkelt gör detta av rädsla. Hsn har inga större erfarenheter av förhållande o har sagt att det är svårt stt ha förhållande då han jobbar på annan ort varannan vecka. Har bara så svårt att tro stt han inte skulle tycka om mig efter hur han betett sig..

O borde jag fråga honom eller bara låta det rinna ut?

O om hsn nu tänker ghosta, varför öppnar hsn ens mina snap utan att tablett mug o han fortsätter följa mig på insta o kolkar mina händelser jsg lägger upp..,

• Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?
  • Chattisen

Det är nog bara att vänja sig, så här ser internet ut i dag. Lätt att få kontakt och lätt att dra sig ur. Tror inte man skata det så personligt, snarare en del av vårat ytliga samhälle. Mitt råd är också att släppa, du kommerinte bli visare på honom och du kommer förmodligen göra likadant mot någon annan.

• Mongoliet

En är på olika sidor av ghostandet typ hela tiden. Det sparar tid & energi. Inte kul men märker ju hur det ökar varje månad. Det är bara att vänja sig.

• Chattisen
    Mongoliet skrev 2018-11-25 21:27:31 följande:

En är på olika sidor av ghostandet typ hela tiden. Det sparar tid & energi. Inte kul men märker ju hur det ökar varje månad. Det är bara att vänja sig.

Sparar tid.. haha du är rolig, hur många sekunder tar det att svara.. -du jag vill inte höras mer!

Nej du, tror snarare att reptilhjärnan kopplas in.. jag avslutar inte helt, för tänk om jag blir sugen någon gång i framtiden. Typ så!

Jag är kvinna.. Men..

I have a fucking mans brain ;)
  • Mongoliet
    Chattisen skrev 2018-11-25 21:53:37 följande:

Sparar tid.. haha du är rolig, hur många sekunder tar det att svara.. -du jag vill inte höras mer!

Nej du, tror snarare att reptilhjärnan kopplas in.. jag avslutar inte helt, för tänk om jag blir sugen någon gång i framtiden. Typ så!

Jag är kvinna.. Men..

I have a fucking mans brain ;)

Man sparar tid & energi. Svarar jag som du säger så är konversationen igång om varför osv. Om jag skulle vilja hålla det kvar tills en gång jag blir sugen skulle jag svara men med lite engagemang. Ingen behåller någon som inte svarar alls.
  • Mongoliet

Fattar inte varför ni vill ha svar. ?Tycker att ditt fett var osexigare än jag anade så därför vill jag inte ses?. ?Din fitta var slappare än jag någonsin kunde ana?. Är de svaren att föredra ist för ett ghostande? Eller ska jag skriva: ?Tyckte inte att vi hade tillräckligt med kemi??

• Chattisen
    Mongoliet skrev 2018-11-25 21:57:55 följande:

Man sparar tid & energi. Svarar jag som du säger så är konversationen igång om varför osv. Om jag skulle vilja hålla det kvar tills en gång jag blir sugen skulle jag svara men med lite engagemang. Ingen behåller någon som inte svarar alls.

Stämmer inte, om det var bra sex.. Klart man kan höra av sig efter några månader, kolla av läget så att säga. Risken finns så klart att man blir bortputtad av någon ny stjärna i sängen, men det är smällar man få ta.
  • Katten22
    Chattisen skrev 2018-11-25 22:05:46 följande:

Stämmer inte, om det var bra sex.. Klart man kan höra av sig efter några månader, kolla av läget så att säga. Risken finns så klart att man blir bortputtad av någon ny stjärna i sängen, men det är smällar man få ta.

Spar tid tror jag inte heller på.. tror det med kan handla om att sakna respekt o rädsla. Fult är det iaf. Skulle det handla om bekvämlighet tar man väl o blocks personen från allt för att ens slippa få neddekanden. Händer säkert i visss fall, men i mitt fall har hsn ju kvar mig på allt. Säkert för framtids bruk?
  • Katten22
    Jkw08 skrev 2018-11-25 20:34:23 följande:

Skrev du eller avvaktar du?

Har inte skrivit än. Verksr vara så blandade meningar i om gjosting är okej eller inte så blir så osäker...
  • Katten22
    bullen1984 skrev 2018-11-25 21:09:46 följande:

Du skrev en tråd om detta häromdagen.

Tycker du ska sluta älta och förstå att han inte är intresserad.

Det är så typiskt tjejigt att gå och tro att det finns en förklaring och att killen "egentligen" är jätteintresserad, men det är rätt enkelt - är han intresserad så hör han av sig, är han inte intresserad så hör han inte av sig. 

Jag har själv vart i den sitsen. Trodde jag var jättekär, men sedan lade det sig efter några träffar och jag blev rentav äcklad av personen. 

Att man tappar intresset kan jsg ta. Men kan inte se hur det kan försvinna över en natt bara.. att man kan visa sånt intresse o sen bara dissa helt.
  • tankfull
    Mongoliet skrev 2018-11-25 21:57:55 följande:
    Ja, den som slutar att svara sparar tid och energi, men den som blir utsatt för ghostandet förlorar massor med tid och energi på att undra varför den andre personen slutar höra av sig helt plötsligt! Jag har aldrig blivit utsatt för spökerier på det romantiska planet men jag har ändå ältat varför vissa kontakter jag har inte svarar på sms eller varför de svarar så konstigt. 
Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?