• Katten22

Anledningen till att ghosta någon?

Har pratat dagligen med en kille och vi har setts 4 gånger. Vi båda var tydliga med att vi sökte seriöst. Är oftast han som startat samtalen om dagarna och har jsg inte svarat för det inte finns något att svara på har det inte gått lång tid innan han skrivit igen. Jag har alltid tyckt att det varit bra. Vi har pratat om normala saker o han har lagt märke till saker om tex mutt jobb som jsg berättat som tyder på att hsn ändå tänker på mig. Den senaste dejten var hur mysig som helst o vi kunde inte släppa varandra. Hsn höll mina händer under hela kvällen, tog min jacka mm. Jag får alltid ett sms stt jsg ska skriva när jag är hemma så han vet att allt gått bra. Detta även sista dejten. För stt sedan näst kommande dag inte höra av sig alls. Jsg skriver o frågar hur det är med han o får svar dagen efter att det är mycket på jobbet o att han tyvärr blir lite frånvsrsnde. Vi fortsätter små snacka under dagen. Dagarna efter total dissar han mig. Jag skickar snap chst som han inte öppnar trots jag ser han öppnar andras. Mina öppnar han efter ca 12 timmar o svarar inte. Jag tror inte direkt på stt han har mycket på jobbet då han både kollar instagram o snapar med andra.

Jag vill tro att han helt enkelt gör detta av rädsla. Hsn har inga större erfarenheter av förhållande o har sagt att det är svårt stt ha förhållande då han jobbar på annan ort varannan vecka. Har bara så svårt att tro stt han inte skulle tycka om mig efter hur han betett sig..

O borde jag fråga honom eller bara låta det rinna ut?

O om hsn nu tänker ghosta, varför öppnar hsn ens mina snap utan att tablett mug o han fortsätter följa mig på insta o kolkar mina händelser jsg lägger upp..,

• Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?
  • Mongoliet
    tankfull skrev 2018-11-25 22:43:37 följande:

Ja, den som slutar att svara sparar tid och energi, men den som blir utsatt för ghostandet förlorar massor med tid och energi på att undra varför den andre personen slutar höra av sig helt plötsligt! Jag har aldrig blivit utsatt för spökerier på det romantiska planet men jag har ändå ältat varför vissa kontakter jag har inte svarar på sms eller varför de svarar så konstigt. 

Du vet ju innerst inne varför de inte svarar eller svarar konstigt. Alla vet det och ändå fortsätter vi att fråga & undra. Vi/ni räckte inte. Bra men inte bra nog.
  • tankfull
    Mongoliet skrev 2018-11-25 23:05:04 följande:
    Du vet ju innerst inne varför de inte svarar eller svarar konstigt. Alla vet det och ändå fortsätter vi att fråga & undra. Vi/ni räckte inte. Bra men inte bra nog.
    Nej det vet jag verkligen inte! Och vadå bra men inte bra nog, vad är det för konstigheter? Man ger väl respons som en vuxen människa i så fall och slutar inte bara svara!
    Jag skrev dessutom att jag aldrig blivit ghostad på riktigt, aldrig av någon dejt, utan mer att jag tycker folk är konstiga i allmänhet vad det gäller kontakt överhuvudtaget. Och inte bara mot mig. En väninna berättade nyss om en mamma som skickat hem sitt barn för övernattning till min väninnas barn, utan att ens ha någon kontakt med min väninna och hennes man. Jag skulle aldrig skicka hem mitt barn till någon för att sova över utan att höras med föräldrarna!
    Men folk tar den lätta, bekväma vägen.
    Jag har inte dejtat på jättelänge, och blir rädd för att göra det när man hör folks historier om hur de blir dissade utan förklaring. Vad hände med vanlig hyfs?
  • Jkw08
    Katten22 skrev 2018-11-25 22:34:48 följande:

Har inte skrivit än. Verksr vara så blandade meningar i om gjosting är okej eller inte så blir så osäker...

Viktigast är om du tycker att det är en okej behandling eller inte!
  • Katten22
    Jkw08 skrev 2018-11-26 04:40:42 följande:

Viktigast är om du tycker att det är en okej behandling eller inte!

Gissa vem som skickade en snap...? Har inte öppnat än o tror jsg ska avvakta lite dom hsn., ska jag spela obrydd o svara som vanligt o spela att jag inte brytt mig speciellt mycket utan haft fullt upp ned mitt?
  • Mongoliet
    tankfull skrev 2018-11-25 23:43:35 följande:

Nej det vet jag verkligen inte! Och vadå bra men inte bra nog, vad är det för konstigheter? Man ger väl respons som en vuxen människa i så fall och slutar inte bara svara!

Jag skrev dessutom att jag aldrig blivit ghostad på riktigt, aldrig av någon dejt, utan mer att jag tycker folk är konstiga i allmänhet vad det gäller kontakt överhuvudtaget. Och inte bara mot mig. En väninna berättade nyss om en mamma som skickat hem sitt barn för övernattning till min väninnas barn, utan att ens ha någon kontakt med min väninna och hennes man. Jag skulle aldrig skicka hem mitt barn till någon för att sova över utan att höras med föräldrarna!

Men folk tar den lätta, bekväma vägen.

Jag har inte dejtat på jättelänge, och blir rädd för att göra det när man hör folks historier om hur de blir dissade utan förklaring. Vad hände med vanlig hyfs?

Hyfs 2018? Herregud du måste ha levt i en bubbla väldigt länge. Du kommer att bli mörkrädd om du blir singel. Det är djungelns lag därute. Samma i övriga samhället precis som du nämner med din väninina. Jag är med om saker med kollegor nu som aldrig hade hänt för ens 10 år sedan. Folk bara kräver, inga skyldigheter längre. Men apropå ghostningen. Nä det går inte att kräva någon respons trots att den andre är vuxen. Önska kan man men inte kräva. Trist men så ser livet ut.
  • Chattisen
    Mongoliet skrev 2018-11-26 08:55:35 följande:

Hyfs 2018? Herregud du måste ha levt i en bubbla väldigt länge. Du kommer att bli mörkrädd om du blir singel. Det är djungelns lag därute. Samma i övriga samhället precis som du nämner med din väninina. Jag är med om saker med kollegor nu som aldrig hade hänt för ens 10 år sedan. Folk bara kräver, inga skyldigheter längre. Men apropå ghostningen. Nä det går inte att kräva någon respons trots att den andre är vuxen. Önska kan man men inte kräva. Trist men så ser livet ut.

Kan det vara så att karma tar ut sin rätt här. Kommer absolut att bli mörkrädd därute, gillar inte det här ytliga samhället vi lever i. Djungelns lag.. Kan du specificera?
  • Mongoliet
    Chattisen skrev 2018-11-26 11:04:40 följande:

Kan det vara så att karma tar ut sin rätt här. Kommer absolut att bli mörkrädd därute, gillar inte det här ytliga samhället vi lever i. Djungelns lag.. Kan du specificera?

Inget är heligt. Relationer tar slut när som helst & hur som helst. Vem har mer att erbjuda, vem har något nytt & spännande att erbjuda. Ta det du kan få idag, imorgon är en ny dag.
  • tankfull
    Mongoliet skrev 2018-11-26 08:55:35 följande:
    Nej, jag har inte levt i en bubbla, har träffat rätt mycket folk, men inte dejtat. Jag ÄR singel men har inte försökt dejta någon. Drar mig verkligen för att försöka. Hemskt att folk är så ego. Nej man kan ju inte kräva något, och det är väldigt frustrerande. Man tycker att gott borde komma till de goda, hänsyn borde visas dem som är hänsynsfulla - men så är det tyvärr inte alltid. Jag tycker ändå att man ska föregå med gott exempel och vara trevlig själv, annars finns det bara rötägg kvar till slut.
  • Mongoliet
    tankfull skrev 2018-11-26 11:20:16 följande:

Nej, jag har inte levt i en bubbla, har träffat rätt mycket folk, men inte dejtat. Jag ÄR singel men har inte försökt dejta någon. Drar mig verkligen för att försöka. Hemskt att folk är så ego. Nej man kan ju inte kräva något, och det är väldigt frustrerande. Man tycker att gott borde komma till de goda, hänsyn borde visas dem som är hänsynsfulla - men så är det tyvärr inte alltid. Jag tycker ändå att man ska föregå med gott exempel och vara trevlig själv, annars finns det bara rötägg kvar till slut.

Jag tror att det är bättre att tänka att det fanns en ok anledning till ghostningen. Inte att de är rötägg. Ingen vill ju såra någon annnan medvetet. Inte ens folk som bara vill knulla nya hela tiden. Ärlighet är inte jättelätt alltid. Jag har varit på båda sidorna av ghostandet och skriver med väldigt många i perioder & har därför mer förståelse för ghostande nu än jag hade för 1 år sedan då jag var relativt ny som singel och gav mig ut på marknaden.
  • Chattisen
    Mongoliet skrev 2018-11-26 11:31:22 följande:

Jag tror att det är bättre att tänka att det fanns en ok anledning till ghostningen. Inte att de är rötägg. Ingen vill ju såra någon annnan medvetet. Inte ens folk som bara vill knulla nya hela tiden. Ärlighet är inte jättelätt alltid. Jag har varit på båda sidorna av ghostandet och skriver med väldigt många i perioder & har därför mer förståelse för ghostande nu än jag hade för 1 år sedan då jag var relativt ny som singel och gav mig ut på marknaden.

Ja usch.. Bäst att hålla sig till de man vet är fina människor!

Mongoliet du verkar vara en rak och ärlig kille, vågar du inte stå upp för ett tappat intresse? Förvånad faktiskt..
Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?