• Anonym (Rädd tjej)

    Ni med infektioner i livmoder eller liknande - se hit!!

    Hej!!

    Drabbades av en infektion av spiral ! och fick först en antibiotikafri slidtabletyer men dessa gav ej full verkan så jag gick tillbaka, och fick utskrivet flagyl och doxyferm. Men tror inte att jag blivit 100% bättre! Gick till läkaren IGEN och han sa dock att allt såg bra ut och när han undersökte mig såg allt bra ut. Är fortfarande orolig då Jag känner stick...

  • Svar på tråden Ni med infektioner i livmoder eller liknande - se hit!!
  • Anonym (Jag med)

    Hej, kollade läkaren din sänka för att kunna se om du fortfarande har infektion? Jag fick antibiotika via dropp. Jag kan fortfarande känna av och min läkare sa att om man haft det så kan det bli att man känner av det förlltid typ, kan även vara ärrvävnad man känner av. Hoppas du kryar på dig snabbt!

  • Anonym (Anonym)

    Är inte förvånad. Det ju ändå en grej som är uppstoppad där hela tiden. Kan ju inte vara bra men det säger såklart inte gynekologerna.

  • Anonym (Anonym)

    Hade själv spiral förut men aldrig mer. Fick sådana besvär av den. Hade kopparspiral.

  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-02 18:41:56 följande:

    Är inte förvånad. Det ju ändå en grej som är uppstoppad där hela tiden. Kan ju inte vara bra men det säger såklart inte gynekologerna.


    Gynekologen jag har nu säger att kopparspiral innebär större risk för svårt att få barn, det har jag aldrig hört någon säga innan. Så blev ganska upprörd varje men ens nvänder dom.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jag med) skrev 2018-12-02 18:50:27 följande:
    Gynekologen jag har nu säger att kopparspiral innebär större risk för svårt att få barn, det har jag aldrig hört någon säga innan. Så blev ganska upprörd varje men ens nvänder dom.
    Det har jag inte heller hört. Men som sagt att ens sätta in något så där inne kan ju inte vara bra. Jag hade massor med flytningar och så. Det enda gynekologen sa var att det var för den försökte få ut spiralen. Bara det säger ju en del... Sedan hade jag ont rätt ofta också. Så nej den åkte ut. Har haft sådan 2 ggr . hade jag vetat det kunde bli så hade jag aldrig ens satt dit den.
  • Anonym (Anonym)

    googlar man så är det hur många som helst som är negativa till det. men tyvärr vet inte många det. vad ska du ha istället nu? hoppas det ordnar sig för dig.

  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-02 19:15:09 följande:

    Det har jag inte heller hört. Men som sagt att ens sätta in något så där inne kan ju inte vara bra. Jag hade massor med flytningar och så. Det enda gynekologen sa var att det var för den försökte få ut spiralen. Bara det säger ju en del... Sedan hade jag ont rätt ofta också. Så nej den åkte ut. Har haft sådan 2 ggr . hade jag vetat det kunde bli så hade jag aldrig ens satt dit den.


    Jag kommer aldrig sätta in något igen, fy fan, jag hade så jobbigt under ett år med den skiten. Plus att jag hade makt mer mensvärk och mens. Så fanns inget positivt. Sen infektion på det.
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-02 19:15:09 följande:

    Det har jag inte heller hört. Men som sagt att ens sätta in något så där inne kan ju inte vara bra. Jag hade massor med flytningar och så. Det enda gynekologen sa var att det var för den försökte få ut spiralen. Bara det säger ju en del... Sedan hade jag ont rätt ofta också. Så nej den åkte ut. Har haft sådan 2 ggr . hade jag vetat det kunde bli så hade jag aldrig ens satt dit den.


    Jag kommer aldrig sätta in något igen, fy fan, jag hade så jobbigt under ett år med den skiten. Plus att jag hade makt mer mensvärk och mens. Så fanns inget positivt. Sen infektion på det.
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-12-02 19:15:09 följande:

    Det har jag inte heller hört. Men som sagt att ens sätta in något så där inne kan ju inte vara bra. Jag hade massor med flytningar och så. Det enda gynekologen sa var att det var för den försökte få ut spiralen. Bara det säger ju en del... Sedan hade jag ont rätt ofta också. Så nej den åkte ut. Har haft sådan 2 ggr . hade jag vetat det kunde bli så hade jag aldrig ens satt dit den.


    Jag kommer aldrig sätta in något igen, fy fan, jag hade så jobbigt under ett år med den skiten. Plus att jag hade makt mer mensvärk och mens. Så fanns inget positivt. Sen infektion på det.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jag med) skrev 2018-12-02 20:18:31 följande:
    Jag kommer aldrig sätta in något igen, fy fan, jag hade så jobbigt under ett år med den skiten. Plus att jag hade makt mer mensvärk och mens. Så fanns inget positivt. Sen infektion på det.
    Usch stackare. Nej det är nog bättre att strunta i det, lika bra.
Svar på tråden Ni med infektioner i livmoder eller liknande - se hit!!