• Anonym (Kvinnan)

    Blir killar förälskade på jobbet?

    När jag läser på familjeliv verkar det vara många kvinnor som är i seriösa relationer blir kära i manliga kollegor.

    Verkar inte vara lika vanligt bland män?

    Är det så att män generellt sett blir mer attraherade sexuellt av kvinnliga kollegor medan kvinnor blir förälskade i manliga kollegor?

  • Svar på tråden Blir killar förälskade på jobbet?
  • Anonym (Dinosaur)
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-03-31 07:45:24 följande:
    Nej det var INTE för att jag tittade på honom...Visst gjorde jag det också ha ha, men med första steget så menade jag att jag gick fram till honom och sa vad jag tyckte om honom...på jobbet!
    Det tycker jag också är att ta första steget. Att titta på någon är inte att ta första steget. Det har aldrig varit det, och kommer aldrig att bli.
  • Anonym (Hedvig)
    Anonym (Dinosaur) skrev 2021-04-01 07:01:58 följande:
    Det tycker jag också är att ta första steget. Att titta på någon är inte att ta första steget. Det har aldrig varit det, och kommer aldrig att bli.
    Nej..Jag  håller med!!  Jag har faktiskt aldrig hört att första steget betyder att man TITTAR på en kille?
    Det låter som nåt man gjorde när man var 5 år typ Skrattande
    för mig har det alltid betytt att man går fram till personen och pratar först!
  • Anonym (Dinosaur)
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-04-01 08:05:09 följande:
    Nej..Jag  håller med!!  Jag har faktiskt aldrig hört att första steget betyder att man TITTAR på en kille?
    Det låter som nåt man gjorde när man var 5 år typ Skrattande
    för mig har det alltid betytt att man går fram till personen och pratar först!

    Finns trådar här där folk inte vet vad första steget är. Enligt dom så tar tjejen första steget när hon tittar på honom och ler. Resten är upp till killen. Han ska ha lärt sig att vara så pass socialt begåvad så att han kan avgöra om tjejen är intresserad.
  • Anonym (nä)
    Anonym (Dinosaur) skrev 2021-04-01 08:25:45 följande:

    Finns trådar här där folk inte vet vad första steget är. Enligt dom så tar tjejen första steget när hon tittar på honom och ler. Resten är upp till killen. Han ska ha lärt sig att vara så pass socialt begåvad så att han kan avgöra om tjejen är intresserad.
    Fast jag ler till de flesta jag träffar, men är helt ointresserad. 
  • Anonym (abc)
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-04-01 02:28:57 följande:
    Jag svarade bara på TS fråga- (jag har aldrig trott att det syftade på MIG??) både från min synvinkel och min mans= fd arbetskollega=om han bara hade varit sexuellt attraherad av mig så skulle vi väl inte vara gifta ff efter 20 år..

    Jag tog väl inte "åt mig" ville bara svara - att det inte alltid är mannen som tar initiativ..när det lät som alla tjejer är kycklingar som inte vågar göra det..

    Visst det finns det säkert många tjejer som inte vågar - men jag var eller är inte en liten flicka som står i ett hörn och gråter - utan jag har aldrig haft problem med att ta första steget - dvs börja prata med killen...

    Men om det får dig att må bättre så var jag "väl" otrogen då om man kallar prata om sina känslor som otrogen..
    Eller så kan vi bara konstatera att eftersom du inte var otrogen så är det jag skrev inte relevant för just dig , men är definitivt relevant för ett otrohetförhållande.

    Angående tjejer som vågar eller inte vågar, vad har det med det jag skrev att göra öht?
  • Anonym (O)

    Jag blev det. En tidigare lönetjej på mitt företag, men avancerade snabbt till ägarens hustru ;)

  • Anonym (Hedvig)
    Anonym (abc) skrev 2021-04-01 13:23:55 följande:
    Eller så kan vi bara konstatera att eftersom du inte var otrogen så är det jag skrev inte relevant för just dig , men är definitivt relevant för ett otrohetförhållande.

    Angående tjejer som vågar eller inte vågar, vad har det med det jag skrev att göra öht?
    Som jag skrev så svarade jag bara på TS fråga - ursäkta att jag inte läste att man måste varit otrogen i flera veckor först eller längre?? för att vara tillåten att svara..

    Jag kanske svarade mer för min mans räkning?!

    Men självklart "provred" jag en gångFlört - man måste ju "provrida" innan man köper hästen så att sägaKyss
  • Anonym (Ja då.)

    Ja då, mina föräldrar möttes så. Hur man orkar umgås med någon både hemma och på jobbet som de alltid gjort fattar jag inte, men för dem funkar det.

  • Anonym (abc)
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-04-02 01:41:43 följande:
    Som jag skrev så svarade jag bara på TS fråga - ursäkta att jag inte läste att man måste varit otrogen i flera veckor först eller längre?? för att vara tillåten att svara..

    Jag kanske svarade mer för min mans räkning?!

    Men självklart "provred" jag en gångFlört - man måste ju "provrida" innan man köper hästen så att sägaKyss
    Du behöver inte vara otrogen för att svara, däremot är det kanske olämpligt att ta saker ur sitt sammanhang. Imlägget du svarade på handlade om otrohet, men du börjar prata om det som om det handlade om relationer i allmänhet.

    Det blir lite som att någon säger att det inte är så bra att slå folk i huvudet med brännbollsträ och du börjar prata om hur trevligt det är med bränboll. Klart diskussionen blir bisarr.

    Det bero kanske på om hästen är fri eller om hästen redan tillhör någon annan, knallar du in i valfri stall och provrider valfri häst så kommer kanske ägare inte vara så glad över det utan hade förmodligen tyckt det var bättre om du frågade först. Sen att du personligen vinner på det och tycker det är skitkul stämmer säkert, men allt i välden hadlar ju inte om dig och din egen njutning. Det är ett väldigt egoistiskt och oempatiskt sätt att resonera.
  • Anonym (Hedvig)
    Anonym (abc) skrev 2021-04-04 15:06:09 följande:
    Du behöver inte vara otrogen för att svara, däremot är det kanske olämpligt att ta saker ur sitt sammanhang. Imlägget du svarade på handlade om otrohet, men du börjar prata om det som om det handlade om relationer i allmänhet.

    Det blir lite som att någon säger att det inte är så bra att slå folk i huvudet med brännbollsträ och du börjar prata om hur trevligt det är med bränboll. Klart diskussionen blir bisarr.

    Det bero kanske på om hästen är fri eller om hästen redan tillhör någon annan, knallar du in i valfri stall och provrider valfri häst så kommer kanske ägare inte vara så glad över det utan hade förmodligen tyckt det var bättre om du frågade först. Sen att du personligen vinner på det och tycker det är skitkul stämmer säkert, men allt i välden hadlar ju inte om dig och din egen njutning. Det är ett väldigt egoistiskt och oempatiskt sätt att resonera.
    Var skrev jag att allt i världen handlar om mig?!

    Nä det spelade ingen roll att han inte var fri för han var ingen ägodel som en häst!

    Jaha jag skulle frågat om lov först - eh är det ok att jag träffar din kille och pratar lite för jag vill ha honom som min man..Jag har redan bestämt mig att han ska bli min man - är det ok för dig??

    Sen om han valde mig istället för sin tjej var inte mitt problem..
    Vadå om man vinner på det?? 

    Så om man blir kär på riktigt då är man egoistisk och måste fråga sin tjej först om det är ok - utan barn inblandade??
  • Anonym (abc)
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-04-05 01:56:36 följande:
    Var skrev jag att allt i världen handlar om mig?!

    Nä det spelade ingen roll att han inte var fri för han var ingen ägodel som en häst!

    Jaha jag skulle frågat om lov först - eh är det ok att jag träffar din kille och pratar lite för jag vill ha honom som min man..Jag har redan bestämt mig att han ska bli min man - är det ok för dig??

    Sen om han valde mig istället för sin tjej var inte mitt problem..
    Vadå om man vinner på det?? 

    Så om man blir kär på riktigt då är man egoistisk och måste fråga sin tjej först om det är ok - utan barn inblandade??
    Varför slänger du sig med liknelser för att i nästa sekund tolka allt bokstavligen?

    Du börjar prata om att provrida hästar... men nu kan du helt plötsligt inte förstå liknelsen med att rida upptagna hästar...ska jag göra som du och tolka allt du säger bokstavligen när det passar?... ok... vad menade du meda att prova hästar och vad har det för relevans för relationer och sex... menar du att du gillar att ha sex med hästar?.... Som du kan se så bli ju diskussionerna en aning löjliga när man tar saker ur sitt sammanhang... eller hur?

    Så om vi slutar spela duma för en liten stund så tror jag att du förstår mycket väl skillnaden mellan att träffa en SINGEL kille och du "provrider" för att se om det är nåt att ha och att "provrida" en kille som är upptagen.

    Egoism avgörs inte av vad du känner utan av vad du GÖR. Egoism blir inte ok bara för att man är kär... killens fru och barn bryr sig inte ett skit om dina fantastiska känslor (om han är upptagen) för dem är det ett stort jävla svek oavsett.  

    Och nej du beghöver inte fråga tjejen om du får provrida hennes kille, det du borde göra är att helt enkelt ge fan i upptagna killar och sikta in dig på upptagna killar istället. Enkelt va?
  • Anonym (Hedvig)
    Anonym (abc) skrev 2021-04-05 16:14:08 följande:
    Varför slänger du sig med liknelser för att i nästa sekund tolka allt bokstavligen?

    Du börjar prata om att provrida hästar... men nu kan du helt plötsligt inte förstå liknelsen med att rida upptagna hästar...ska jag göra som du och tolka allt du säger bokstavligen när det passar?... ok... vad menade du meda att prova hästar och vad har det för relevans för relationer och sex... menar du att du gillar att ha sex med hästar?.... Som du kan se så bli ju diskussionerna en aning löjliga när man tar saker ur sitt sammanhang... eller hur?

    Så om vi slutar spela duma för en liten stund så tror jag att du förstår mycket väl skillnaden mellan att träffa en SINGEL kille och du "provrider" för att se om det är nåt att ha och att "provrida" en kille som är upptagen.

    Egoism avgörs inte av vad du känner utan av vad du GÖR. Egoism blir inte ok bara för att man är kär... killens fru och barn bryr sig inte ett skit om dina fantastiska känslor (om han är upptagen) för dem är det ett stort jävla svek oavsett.  

    Och nej du beghöver inte fråga tjejen om du får provrida hennes kille, det du borde göra är att helt enkelt ge fan i upptagna killar och sikta in dig på upptagna killar istället. Enkelt va?
    Han var INTE gift och hade INGA barn..han hade bara en tjej ..En vecka efter vi hade träffats så gjorde dom slut..- det hade dom gjort ändå även om han inte hade träffat mig ..Sen skrev jag faktiskt att det är min man nu - och vi är gifta sen 15 + år..

    Så du måste verkligen ha missförstått mig att jag håller på med en upptagen man av någon anledning??
  • Anonym (Hedvig)
    Anonym (abc) skrev 2021-04-05 16:14:08 följande:
    Varför slänger du sig med liknelser för att i nästa sekund tolka allt bokstavligen?

    Du börjar prata om att provrida hästar... men nu kan du helt plötsligt inte förstå liknelsen med att rida upptagna hästar...ska jag göra som du och tolka allt du säger bokstavligen när det passar?... ok... vad menade du meda att prova hästar och vad har det för relevans för relationer och sex... menar du att du gillar att ha sex med hästar?.... Som du kan se så bli ju diskussionerna en aning löjliga när man tar saker ur sitt sammanhang... eller hur?

    Så om vi slutar spela duma för en liten stund så tror jag att du förstår mycket väl skillnaden mellan att träffa en SINGEL kille och du "provrider" för att se om det är nåt att ha och att "provrida" en kille som är upptagen.

    Egoism avgörs inte av vad du känner utan av vad du GÖR. Egoism blir inte ok bara för att man är kär... killens fru och barn bryr sig inte ett skit om dina fantastiska känslor (om han är upptagen) för dem är det ett stort jävla svek oavsett.  

    Och nej du beghöver inte fråga tjejen om du får provrida hennes kille, det du borde göra är att helt enkelt ge fan i upptagna killar och sikta in dig på upptagna killar istället. Enkelt va?
    Vad du tog åt dig då av ingenting egentligen..Jag gör väl som jag vill..
    Finns ingen lag som säger att jag inte får vara med upptagna män--men det skulle jag aldrig vara faktiskt -där går gränsen!

    Däremot singelkillar när inte min man kan - då har jag ju haft ngr kk innan corona - kan inte han så ringer jag bara min kk..

    Men det är väl ok, eller...så då skrev jag i rätt tråd- om det var det viktigaste!
  • Anders 386

    Visst blir killar förälskade på jobbet. Ofta.

    Skillnaden är nog bara att killarna håller det för sig själva medan kvinnor gärna diskuterar med sina väninnor om det.

  • Anonym (Hedvig)
    Anders 386 skrev 2021-04-08 08:50:25 följande:

    Visst blir killar förälskade på jobbet. Ofta.

    Skillnaden är nog bara att killarna håller det för sig själva medan kvinnor gärna diskuterar med sina väninnor om det.


    Ok... jag träffade min nuvarande man på samma jobb vi hade DÅ!
    På marabou som gör choklad - min man var tekniker där och jag var en Dajm packare - jag gick fram till honom och sa vad jag tyckte--Jag älskar dig och vill att du blir min man!

    En vecka senare gjorde han slut med sin tjej och ville ha mig..- det var över 15+ år sen och han är numera min man!
  • Anonym (abc)
    Anonym (Hedvig) skrev 2021-04-08 04:51:50 följande:
    Vad du tog åt dig då av ingenting egentligen..Jag gör väl som jag vill..
    Finns ingen lag som säger att jag inte får vara med upptagna män--men det skulle jag aldrig vara faktiskt -där går gränsen!

    Däremot singelkillar när inte min man kan - då har jag ju haft ngr kk innan corona - kan inte han så ringer jag bara min kk..

    Men det är väl ok, eller...så då skrev jag i rätt tråd- om det var det viktigaste!
    Jag tar inte åt mig för det finns inget att ta åt sig av, jag undrar varför du drar dig med liknelser om att "provrida" för att i nästa sekund tolka allt bokstavligen när man svarar på DIN liknelse?

    Givetvis gör du som du vill, dock kan ju andra tycka vad de vill om det du gör, eller hur?

    Japp finns ingen lag som säger att du inte får ligga med upptagna precis som det inte finns någon lag som säger att andra inte får tycka vad de vill om att du ligger med upptagna
  • Anonym (Hedvig)
    Anonym (abc) skrev 2021-04-08 12:53:49 följande:
    Jag tar inte åt mig för det finns inget att ta åt sig av, jag undrar varför du drar dig med liknelser om att "provrida" för att i nästa sekund tolka allt bokstavligen när man svarar på DIN liknelse?

    Givetvis gör du som du vill, dock kan ju andra tycka vad de vill om det du gör, eller hur?

    Japp finns ingen lag som säger att du inte får ligga med upptagna precis som det inte finns någon lag som säger att andra inte får tycka vad de vill om att du ligger med upptagna
    Ja självklart får alla tycka vad dom vill - men jag gjorde inget annat än att prata med killen först-som numera är min man!

    Jag ligger inte med upptagna män.. har aldrig gjort det och kommer aldrig göra det-någonsin!!..Jag låg inte med min man man förens han hade gjort sig av med sitt åbäke eller sk flickvän!!

    Så jag lovar att jag inte jökar med upptagna män- dom är ointressanta för mig totalt- skulle aldrig falla mig in att vara en älskarinna - dvs nr 2..nej nr 1 annars får det vara..Eller vill inte du vara nr 1..
  • Soleroi08

    Jag blev det

    Både i mitt ex och min nuvarande hustru

    Då arbetade jag på ett sjukhus med runt 3000 anställda

Svar på tråden Blir killar förälskade på jobbet?