• Äldre 6 Dec 21:52
    2775 visningar
    15 svar
    15
    2775

    Föda igen efter förlossningsskada

    Jag fick samma skador som du efter andra barnet, med första fick jag med sys en hel del eftersom de tog ut honom med tång, så redan efter andra barnet sa de att om vi vill ha en tredje så tyckte de att jag skulle överväga kejsarsnitt, eftersom om det skulle bli en tredje skada så kunde de bli svårt att bli helt återställd igen... Fick planerat kejsarsnitt men eftersom tredje kom innan datumet för kejsarsnittet(3veckor innan) så blev det vaginalt ändå eftersom förlossningen gick så snabbt... De klippte lite just för i förebyggande syfte så att jag inte skulle kunna spricka så mkt, så det gick bra och det lilla de sydde märktes in av efteråt.... Var underbart att kunna sitta normalt direkt efteråt haha jämfört med efter de andra barnen.... Så ja bara för man haft en skada behöver det ju inte hända igen, men bra att prata om sin oro med din barnmorska nu och förlossninspersonal när tiden är inne

  • Äldre 6 Dec 23:08
    #11
    Anonym (Alma) skrev 2018-12-06 22:26:11 följande:

    Tack för ditt svar!

    Hur gick din andra förlossning till, gick det snabbt/stort barn/förlossningsinstrument eller annat? Användes perinealskydd?

    Till mig har de sagt att här brukar de inte klippa i förebyggande syfte.

    Skönt att det gick bra för dig och att du fick en finare förlossningsupplevelse med tredje.


    Ja blev skadad för det gick så fort, och barnet kom med ansiktet uppåt tror jag också gjorde en del
Svar på tråden Föda igen efter förlossningsskada