• Anonym (Mia)

    Mens efter förlossning

    Fick barn för snart 9 veckor sedan, hade efterkontroll för ca 3 veckor sedan mitt avslag hade då försvunnit för ca en vecka sedan, allt såg bra ut och jag fick p piller utskrivet,

    Började samma dag med dom, samma dag som jag började med dom fick jag även en seg flytning som jag misstänker var en ägglossning.

    11 dagar in i p piller kartan fick jag mens och det kommer mycket och går från mörkrött blod till rosa flytningar, nu har det gått 9 dagar och det blöder fortfarande är detta normalt?! Ska det aldrig ta slut?! I morgon är det dags för uppehåll av pillerna så det lär väl bara fortsätta, ska ringa bm på måndag men tänkte om någon varit med om samma som kan lugna min oro

  • Svar på tråden Mens efter förlossning
  • Anonym (Mia)

    Tack för att ni svara... känns så drygt att först ha avslag i 5 veckor sedan 2 veckor uppehåll sedan värsta flödet mens i evighet ????

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Siri) skrev 2018-12-08 10:52:57 följande:

    Kan du inte försäkerhetsskull ringa och fråga din BM eller var man nu ringer efter förlossningen? Så kan du få expertråd huruvida det är hel ok eller om du borde kolla upp.

    Jag vet att man kan få stora blödningar om man har rester av hinnor kvar i livmodern. Men det är kanske bara är om det är kombinerat med feber, dålig lukt eller stark smärta som man behöver oroa sig? Jag minns inte riktigt... men ändå lite konstigt att du inte slutar blöda?

    Var inte din efterkontroll också väldigt tidigt? Jag hade båda mina tidigast efter 8 veckor.


    Jag har inga andra symtom än blödningen, ska ringa bm på måndag tänkte bara höra om någon kände igen sig så jag kunde slappna av lite i helgen.

    Hade efterkontroll 6 veckor efter förlossningen, har sedan en i januari.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (B) skrev 2018-12-08 10:37:52 följande:

    Varför ska du göra uppehåll med pillerna? Det är alltid rekommenderat att äta ihop kartorna. Finns absolut ingen anledning att blöda eftersom det inte ens är mens.


    Aha läste någonstans att man skulle vänta att äta ihop ialf 3 månader för att kroppen skulle vänja sig med hormonerna men slipper man så är ju det toppen ????
Svar på tråden Mens efter förlossning