• Anonym (Jdjf)

    Hur "exakt " är Snapchat karta på din position ?

    Lite nyfiken på hur exakt Snapchat kartan är ?

    Kan de skilja sig på 5km i position ?

  • Svar på tråden Hur "exakt " är Snapchat karta på din position ?
  • kokosnötmjölk

    5km tror jag inte det kan skilja.

    Men ibland när jag är hemma står det att jag är hos grannen lite längre bort på gatan, det skiljer alltså typ 30m på snap-kartan och var jag befinner mig irl.

  • Anonym (Jdjf)

    Säg 2 km ? Är det också för långt ?

  • Anonym (Mmm)

    Nja absolut max 30 meter tror jag. 2 km är verkligen för långt. Visst kan kartan bugga lite emellanåt men inte sådana långa avstånd!

  • Anonym (Jdjf)
    Anonym (Mmm) skrev 2018-12-09 04:19:33 följande:

    Nja absolut max 30 meter tror jag. 2 km är verkligen för långt. Visst kan kartan bugga lite emellanåt men inte sådana långa avstånd!


    Är du helt säker på detta ? Källa ?

    Isf kan frugan vara otrogen.

    Det måste ju kunna bugga på något sätt ?
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Jdjf) skrev 2018-12-09 05:09:42 följande:
    Är du helt säker på detta ? Källa ?

    Isf kan frugan vara otrogen.

    Det måste ju kunna bugga på något sätt ?
    Nej jag har ingen källa på det men jag använder snapchat mycket. Har aldrig hänt att jag sett varken att jag eller någon annan på kartan har hoppat iväg 2 km. Men ibland kan det se ut som att jag är hos grannen, precis som någon annan skrev. Men det ordnar till sig rätt snart, har aldrig varit speciellt långt borta.

    Känner mer att om hon nu är otrogen är det ju inte speciellt smart att ens gå in på snap när man är hos sin älskare om man nu har kartan på? Det syns ju vart hon är? Att stänga av den när man är iväg är inte heller så smart då det kan väcka misstankar om varför man syns ibland och ibland inte. Isåfall borde hon ju inte vara aktiv på snap alls förrän hon är hemma igen?

    Är det alltid samma ställe hon hamnar på eller kan det variera?
  • kokosnötmjölk

    Jag har märkt att om jag är hemma och min kompis/typ granne (som bor ca 30m bort från mig) också är hemma så hamnar vi på "samma plats" fastän vi inte är på samma plats irl. Då kan jag ibland hamna hos henne eller hon hos mig, eller någonstans mitt emellan. Men 5km känns fortfarande för långt!

  • Anonym (Jahejtjena)

    En kompis till min sambo har Snapchat karta, den visa fel på 1,6 mil tydligen. Eller så ljög dom :)

  • Anonym (Hmm)

    Den visar väl senaste platsen man var aktiv på snap, alltså kanske hon kollade snap på ett ställe för att sedan gå/åka vidare då ser det ju ut som att hon är kvar på det stället tills hon är aktiv på snap igen?

Svar på tråden Hur "exakt " är Snapchat karta på din position ?