• Äldre 9 Dec 15:11
    1386 visningar
    36 svar
    36
    1386

    Sista tabletten imorgon Letrozole

    Heej tjejer börja ta min första kur nu och sista tabletten är imorgon sen har vi bokat in ultraljudet för att kolla blåsorna sen planerar vi när vi ska ta sprutan ovitrille.

    Någon mer som har börjat sin behandling med Letrozole?

  • Svar på tråden Sista tabletten imorgon Letrozole
  • Äldre 9 Dec 16:29
    #1

    Hej, jag avslutade min behandling med clomid för 3 dagars sedan och kom precis från mitt ultraljud, idag på CD13 hade jag 1 stor äggblåsa på 22mm, vilket jag aldrig haft förut så känns väldigt positivt :)


    Men jag glömde helt bort att fråga om sprutan och läkaren nämnde inget heller om att man borde ta en spruta, hoppas det fungerar ändå Obestämd


    Har lite andra funderingar som jag också glömde fråga, så typiskt! Det verkar inte som att jag har ägglossningsflytningar den här månaden vilket är en bieffekt av clomid, så vad gör jag nu? Tog också ett ägglossingstest nu när jag kom hem... helt blankt! Så när kan man se en stegring på ägglossningstesten? Någon som vet?

    Lycka till på ditt UL Flört


     

  • Äldre 11 Dec 03:34
    #2
    Smillis skrev 2018-12-09 16:29:44 följande:

    Hej, jag avslutade min behandling med clomid för 3 dagars sedan och kom precis från mitt ultraljud, idag på CD13 hade jag 1 stor äggblåsa på 22mm, vilket jag aldrig haft förut så känns väldigt positivt :)

    Men jag glömde helt bort att fråga om sprutan och läkaren nämnde inget heller om att man borde ta en spruta, hoppas det fungerar ändå 

    Har lite andra funderingar som jag också glömde fråga, så typiskt! Det verkar inte som att jag har ägglossningsflytningar den här månaden vilket är en bieffekt av clomid, så vad gör jag nu? Tog också ett ägglossingstest nu när jag kom hem... helt blankt! Så när kan man se en stegring på ägglossningstesten? Någon som vet?

    Lycka till på ditt UL 

     


    Heej va roligt att vi kan följa varan och hoppas vi för ett plus så snart så möjligt ...

    Jaa va roligt att du hade äggblpsan så stor de mycke möjligt att du kan bli gravid.. vad är clomid för medecin och hur tar man den första gången hört om den ?

    Jag får sprutan pågrund av att jag inte ägglossar så får ingen själv ägglossning utan mina äggs spricker ist för att släppa.
  • Äldre 11 Dec 03:35
    #3

    Testa för varje dag för att va säkert ist för att missa..

    Eller helt enkelt kanske du inte heller ägglossar själv och måste få hjälp som tex sprutan som jag .. mer chans att bli gravid

  • Äldre 12 Dec 10:44
    #4
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-11 03:35:55 följande:

    Testa för varje dag för att va säkert ist för att missa..

    Eller helt enkelt kanske du inte heller ägglossar själv och måste få hjälp som tex sprutan som jag .. mer chans att bli gravid


    Fick äntligen positivt på ägglossningstestet i går kväll yeey, inte för att det är någon garanti att ägget släpper men känns ändå bra! Men blåsan måste nog vara precis under 30mm, hoppas att den inte är för stor bara.

    Hur kom ni fram till att ägget spricker istället för att släppa?

    Tar det sig inte den här månaden ska jag fråga om sprutan finns här (bor utomlands). Clomid är samma eller liknar pergotime som inte säljs i Sverige längre, tror jag efter att ha läst på familjeliv. Letrozol ska vara något likande.
  • Äldre 12 Dec 14:41
    #5
    Smillis skrev 2018-12-12 10:44:49 följande:

    Fick äntligen positivt på ägglossningstestet i går kväll yeey, inte för att det är någon garanti att ägget släpper men känns ändå bra! Men blåsan måste nog vara precis under 30mm, hoppas att den inte är för stor bara.

    Hur kom ni fram till att ägget spricker istället för att släppa?

    Tar det sig inte den här månaden ska jag fråga om sprutan finns här (bor utomlands). Clomid är samma eller liknar pergotime som inte säljs i Sverige längre, tror jag efter att ha läst på familjeliv. Letrozol ska vara något likande.


    Okeej whii såå roligt för din skull hoppas den blir en liten bebis .. aah okej men då vet jag du tar dom samma som vi då Elelr 3-7 dagar..

    Jag körde denna gång trippel kur Letrozole fick råd av min läkare som jag går privat hos.. vi har bokat tid den 15 dec såå snaart får vi se äggen haha längtar.

    Med första barnen gick jag på landsting sjukhus och de märkte det pågrund av alla blodprov/ massa tester och via ultraljud.. för hade oregelbundet mens och de såg via ultraljud äggen eller något vetej haha
  • Äldre 12 Dec 17:13
    #6
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-12 14:41:03 följande:

    Okeej whii såå roligt för din skull hoppas den blir en liten bebis .. aah okej men då vet jag du tar dom samma som vi då Elelr 3-7 dagar..

    Jag körde denna gång trippel kur Letrozole fick råd av min läkare som jag går privat hos.. vi har bokat tid den 15 dec såå snaart får vi se äggen haha längtar.

    Med första barnen gick jag på landsting sjukhus och de märkte det pågrund av alla blodprov/ massa tester och via ultraljud.. för hade oregelbundet mens och de såg via ultraljud äggen eller något vetej haha


    Vågar nästan inte hoppas för man blir så besviken när mensen kommer sen... Men lite skadar ju inte :)

    Jag skulle ta cd5-9 men råkade ta 6-10, men det gick ju bra i alla fall :) Fick dubbeldos 100mg per dag och slapp biverkningarna som tur var!

    Jag kan nog inte ta blodprovet tror jag för att jag ska äta progesteron tabletter från och med i morgon och tror det är samma hormon som man ska mäta för att se om det vart ägglossning.

    Har du också haft problem med missfall eller ingen graviditet bara?

    Lycka till den 15!!! Glöm inte att uppdatera :)
  • Äldre 12 Dec 20:42
    #7

    Neej aldrig haft problem med missfall och sånt.. första gången sökte vi hjälp eftersom med 1 barnet tog de 3 år innan jag blev gravid och när vi sökte hjälp undersökte vi oss allting såg fint ut hade bara lite krångel med mensen som blir alltid sen .. så vi fick bata pergotime enkel kur och ovitrille sprutan och whips blev gravid på första försöket .. 1 år senare börja vi m3d bebis nr nu blev gravid på andra kuren .. så nu börjar vi med bebis nr 3 och de första gången vi börja med kuren Letrozole fast trippel .. d

    Du då missfall/ barn ?

    Ja jag ska uppdatera självklart du får med uppdatera: )

  • Äldre 13 Dec 20:01
    #8
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-12 20:42:15 följande:

    Neej aldrig haft problem med missfall och sånt.. första gången sökte vi hjälp eftersom med 1 barnet tog de 3 år innan jag blev gravid och när vi sökte hjälp undersökte vi oss allting såg fint ut hade bara lite krångel med mensen som blir alltid sen .. så vi fick bata pergotime enkel kur och ovitrille sprutan och whips blev gravid på första försöket .. 1 år senare börja vi m3d bebis nr nu blev gravid på andra kuren .. så nu börjar vi med bebis nr 3 och de första gången vi börja med kuren Letrozole fast trippel .. d

    Du då missfall/ barn ?

    Ja jag ska uppdatera självklart du får med uppdatera: )


    Inga barn men 2 missfall. Första tidigt i december förra året och senaste i April. Fick MA i vecka 9 efter att ha sätt hjärtat slå på VUL. Tror att det berodde på att jag slutat med progesteron då min läkare sagt det. Näsa gång ska jag fortsätta längre. Är mest rädd för ett annat MA, fick hemskt ont av Cytotec och åkte in till sjukhuset. 


    Lycka till till oss!!

  • Äldre 13 Dec 20:48
    #9
    Smillis skrev 2018-12-13 20:01:49 följande:

    Inga barn men 2 missfall. Första tidigt i december förra året och senaste i April. Fick MA i vecka 9 efter att ha sätt hjärtat slå på VUL. Tror att det berodde på att jag slutat med progesteron då min läkare sagt det. Näsa gång ska jag fortsätta längre. Är mest rädd för ett annat MA, fick hemskt ont av Cytotec och åkte in till sjukhuset. 

    Lycka till till oss!!


    Ooh guuud beklagar verkligen kan inte ens föreställa mig hur du känner och mådde.

    Jag blödde i vecka 8 med första barn3n de forsa som vatten trodde de var missfall men de var ngn ven som gick sönder hade inget smärta alls utan blodet rann som bara den men inget hände tack o lov..

    Hoppas ett plus både för oss denna månad. Good luck .

    Längtar faktisk tills den 15 så får se hur blåsorna är
  • Äldre 14 Dec 11:00
    #10
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-13 20:48:17 följande:

    Ooh guuud beklagar verkligen kan inte ens föreställa mig hur du känner och mådde.

    Jag blödde i vecka 8 med första barn3n de forsa som vatten trodde de var missfall men de var ngn ven som gick sönder hade inget smärta alls utan blodet rann som bara den men inget hände tack o lov..

    Hoppas ett plus både för oss denna månad. Good luck .

    Längtar faktisk tills den 15 så får se hur blåsorna är


    Det första var inte så jobbigt då jag fick plus och sen mens samma dag men MA var hemskt, är nästan rädd för att bli gravid igen då risken finns att jag får MA igen :(

    Blödde också i vecka 7 av en hematom (blodansamling) i livmodern så fick ligga i sängen 1 vecka tills den försvunnit. Efter det trodde vi allt var bra men icke!

    Önskar så innerligt att det inte blir några konstigheter med nästa graviditet!!

    15 är ju redan i morgon!! Så spännande :)
Svar på tråden Sista tabletten imorgon Letrozole