• Thessiss

    Vad kan detta vara?

    Hej.

    För några dagar sedan fick jag ont i benet och hade svårt att stå på det.

    Tänkte inte mer på det då jag har en gammal skada i knäet som jag trodde spökade igen.

    Men nu har jag ett stort blåmärke på benet, har inte slagit i det eller liknande.

    Bifogar en bild.

  • Svar på tråden Vad kan detta vara?
  • Thessiss

    Jag har börjat fundera lite på det.

    Har även sen några månader tillbaka lätt förhöjt blodtryck (140/90) men de kanske inte spelar någon roll för ev blodpropp.

    Har även problem men blodpropp i släkten då min morfar dog av blodpropp i båda lungorna samt pappa haft flera strokes.

    Pratat med vc men de hade ingen tid innan jul, första lediga tiden är i början på januari och så länge kan jag väl inte Vänta på vc för en koll på ev propp??

  • Fia 28
    Thessiss skrev 2018-12-11 13:31:51 följande:

    Jag har börjat fundera lite på det.

    Har även sen några månader tillbaka lätt förhöjt blodtryck (140/90) men de kanske inte spelar någon roll för ev blodpropp.

    Har även problem men blodpropp i släkten då min morfar dog av blodpropp i båda lungorna samt pappa haft flera strokes.

    Pratat med vc men de hade ingen tid innan jul, första lediga tiden är i början på januari och så länge kan jag väl inte Vänta på vc för en koll på ev propp??


    Nä är det misstänkt propp ska du inte vänta till januari. Sa du att du misstänkte det när du ringde?
  • Thessiss

    Ja det gjorde jag. Men eftersom jag inte har speciellt ont i benet just nu tyckte de inte det var nått akut så då kunde jag vänta

  • Fia 28
    Thessiss skrev 2018-12-11 14:16:39 följande:

    Ja det gjorde jag. Men eftersom jag inte har speciellt ont i benet just nu tyckte de inte det var nått akut så då kunde jag vänta


    Låter helt sjukt. 
Svar på tråden Vad kan detta vara?