Inlägg från: 2barnsmorsan |Visa alla inlägg
  • 2barnsmorsan

    Hjälp! Mina barn äger mig :(

    Friida11 skrev 2018-12-12 23:32:42 följande:

    Ägd av mina egna barn..

    Jag har tappat kontrollen. Mina barn bokstavligt talat äger mig.. Dom är 7år, 5 år och 2. Den yngsta är okej men ser ju såklart hur sina syskon gör. Värst är 7-åringen. Hon käftar emot, vägrar sova på kvällarna, vägrar sova i egen säng. SKA ha paddan, SKA lyssna på saga osv och säger jag nej så vrålar hon och kan göra i över en timme.. Efter min separation då barnens pappa lämnade mig när jag väntade nr. 3 blev jag djupt deprimerad. Mitt sett att hantera min vardag som ensam nybliven 3 barns mamma var just att ge de två större de dom ville för att slippa konflikter. Det ska jag inte sticka under stolen med.. Detta har ju då lett till att dom helt enkelt ställt in sig på att få precis som dom vill med lite tjat. Dom ser hur de tär på mig att äns höra tjafs. Jag vill vara konsekvent men blir bara fel. Dom skriker och jag skriker. Värst är kvällarna/nattningen.. Jag känner mig som en fruktansvärd dålig mamma för jag har tappat kontrollen. Det är inte jag som bestämmer här utan dom, även om jag i många fall bestämmer. Men jag e så trött på detta ständiga tjat, bråk och osämja varje vecka dom kommer hit från sin pappa. Det är ingen kvalitets tid längre de e bara jobbigt.. vad gör man? Vart kan man få hjälp? Jag vill ju vara en bra mamma som kan hjälpa dom växa till självsäkra och trygga individer. Just nu känns de som att jag bara ger dom kaos.

    Någon som känner igen sig?


    Det låter jobbigt för dig. Det går ju upp och ner i föräldraskapet hur man känner sig men mår man dåligt i allmänhet så påverkar det ju också den biten.

    Mitt råd är att du inför fasta rutiner för så mycket som möjligt och framför allt padda/skärm-tid och sovtider/rutiner. Då lär del de sig vad som gäller och det blir lättare för dig att hålla fast vid det ni har bestämt istället för att hela tiden förhandla.

    Mina barn får ha padda kl (från tidigast)18-20. Kl 20 är det tandborstning, handtvätt, hårborstning. Sen läser jag för dem sen är det sovdags- jag nattar dem ihop, de delar rum. Skulle det kunna vara en lösning?

    Du hade ju kunnat lägga den lilla när dina stora har paddan/tv?
Svar på tråden Hjälp! Mina barn äger mig :(