• Anonym (TS)

    När pappan vägrar ta hand om barnet. Vad skulle ni göra?

    Om eran sambo skulle vägra hjälpa till med ert gemensamma barn med åldern ca 2 år. Vad skulle ni göra? Säger sen födelsen i stort sett att - jag orkar inte med ungen. Jag vägrar ta honom. Jag gillar inte små barn.

    Har aldrig tagit en enda natt eller morgon. Får skaffa barnvakt när jag jobbar helger tex. För pappan tar inte barnet själv. Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden När pappan vägrar ta hand om barnet. Vad skulle ni göra?
  • Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2018-12-13 15:23:45 följande:

    Om eran sambo skulle vägra hjälpa till med ert gemensamma barn med åldern ca 2 år. Vad skulle ni göra? Säger sen födelsen i stort sett att - jag orkar inte med ungen. Jag vägrar ta honom. Jag gillar inte små barn.

    Har aldrig tagit en enda natt eller morgon. Får skaffa barnvakt när jag jobbar helger tex. För pappan tar inte barnet själv. Vad hade ni gjort?


    Hur gick diskussionen när ni beslutade skaffa barn?

    För mig hade det varit en anledning att dra vidare och leva själv med mitt barn.


  • Anonym (Mamma)

    Då är det nog bättre för barnet att leva utan pappa . Tänk att växa upp så.

  • Celaena

    Lämnat och flyttat själv med barnet. Kan inte se något värde alls i en sån relation samt att jag inte vill att barnen ska växa upp med en så dålig förebild.

  • Anonym (TS)

    Han ville i stort sett ha barnet mera än mig när jag blev gravid

  • Anonym (TS)

    Han säger att han ska ta hand om barnet när den blir äldre.

  • tvillingmammaVastmanland

    Låter inte bra, han har uppenbarligen inte knutit an till barnet.
    Han behöver hjälp, jag vet inte var man kan få hjälp, BVC?

  • Anonym (jag)
    Anonym (TS) skrev 2018-12-13 15:23:45 följande:

    Om eran sambo skulle vägra hjälpa till med ert gemensamma barn med åldern ca 2 år. Vad skulle ni göra? Säger sen födelsen i stort sett att - jag orkar inte med ungen. Jag vägrar ta honom. Jag gillar inte små barn.

    Har aldrig tagit en enda natt eller morgon. Får skaffa barnvakt när jag jobbar helger tex. För pappan tar inte barnet själv. Vad hade ni gjort?


    Jag är en sån person som inte skulle acceptera sånt beteende från min man/pappan till mitt barn.

    Jag skulle bli oerhört ledsen över att mitt barn fått en så värdelös pappa. Men främst skulle jag bli vansinnigt arg och sätta hårt mot hårt. jag förväntar mig att min man/livspartner delar livets stora och små mödor och glädjeämnen och tar aktiv del i det liv vi valt att leva tillsammans. och om vi har barn så delar vi även där på mödor och glädjeämnen gällande barnet. Jag skulle kräva en aktiv förändring av mannens beteende.

    En man som skulle framhärda i att inte ta ansvar och skita i barnet skulle jag till slut lämna. Det känns orättvist mot barnet att leva med två föräldrar varav den ena inte fungerar som förälder. Också orättvist mot mig att leva som ensamstående mamma trots att jag har en partner som också är förälder till barnet. 

    Trist att skaffat barn med en mansbebis, tyvärr är du långt ifrån ensam. 
  • Celaena
    Anonym (TS) skrev 2018-12-13 15:31:06 följande:

    Han säger att han ska ta hand om barnet när den blir äldre.


    Fast föräldraskap funkar inte riktigt så att man kan välja bort vissa delar. Sen kommer knappast "ta hand om" barnet sen heller. Såna där personer funkar inte så. För din och barnets lyckas skull så är bästa alternativet att gå vidare utan honom. 
  • AndreaBD
    Anonym (TS) skrev 2018-12-13 15:29:54 följande:

    Han ville i stort sett ha barnet mera än mig när jag blev gravid


    Mer än dig, eller mer än du?  Min äldste sons pappa ville absolut ha barn, han körde med alla tricks, dvs. slarvade med flit med preventivmedel. Sedan var han inte heller tillräckligt seriös - framför allt med att vara en seriös partner. Så till slut fick jag ju ta hand om barnet själv, trots att det var han som mest ville skaffa barn. Och det tror jag du måste göra också. Han är uppenbarligen inte att räkna med. Men då ska han förstås ut också.
  • AndreaBD
    Anonym (TS) skrev 2018-12-13 15:31:06 följande:

    Han säger att han ska ta hand om barnet när den blir äldre.


    Det är löljligt! Det funkar inte så.
Svar på tråden När pappan vägrar ta hand om barnet. Vad skulle ni göra?