• Sommar­skugga­n
    Äldre 14 Dec 00:39
    5550 visningar
    15 svar
    15
    5550

    Gå ner i vikt Naturdiet Shake eller Nutrilett

    Körde ren vlcd i 6 veckor. Gick ner 8 kg. Efter två månader hade jag gått upp det dubbla trots kaloriräkning. Bara dumt att svälta kroppen. Byt istället ut lunch och mellanmål mot en shake, ät vettig frukost och sen en lätt middag.

  • Sommar­skugga­n
    Äldre 14 Dec 09:16
    #6
    Jennygo skrev 2018-12-14 01:06:36 följande:

    Jag tycker det är ett bra sätt att komma igång. Det viktiga är ju sedan att inte återgå till sina vanliga matrutiner utan att på ett varaktigt sätt lägga om sin kost.


    Jo visst, men vad hjälper det när kroppen fortfarande tror att man svälter och suger åt sig vartenda gram näring den kan inför framtida svältperioder.
  • Sommar­skugga­n
    Äldre 14 Dec 12:31
    #9
    Mandel skrev 2018-12-14 11:43:46 följande:

    Jag skulle istället rekommendera viktväktarna eller att man kokar egna fettsnåla soppor före en massa kemikaliecoctails som dessa pulverdieter är.

    Allra helst skulle jag rekommendera LCHF, men väljer man VLCD så är man förmodligen fettskrämd och är rädd för kalorier från fett.


    Fett + tonvis av rött kött = hjärtsjukdomar.
  • Sommar­skugga­n
    Äldre 14 Dec 12:32
    #10
    Mandel skrev 2018-12-14 11:43:46 följande:

    Jag skulle istället rekommendera viktväktarna eller att man kokar egna fettsnåla soppor före en massa kemikaliecoctails som dessa pulverdieter är.

    Allra helst skulle jag rekommendera LCHF, men väljer man VLCD så är man förmodligen fettskrämd och är rädd för kalorier från fett.


    Fett + tonvis av rött kött = hjärtsjukdomar.
Svar på tråden Gå ner i vikt Naturdiet Shake eller Nutrilett